jpe70
Twinverkstan
Ser man på, då får du vinka, för jag kommer häcka på samma ställe när jag inte smiter till garaget emellanSkall ändå iväg till Borlänge i helgen på någon SMCgrej så det känns inte surt att gå miste om någon premiär till helgen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ser man på, då får du vinka, för jag kommer häcka på samma ställe när jag inte smiter till garaget emellanSkall ändå iväg till Borlänge i helgen på någon SMCgrej så det känns inte surt att gå miste om någon premiär till helgen.
Bytt upp till 155 och måste säga att det blev ganska stor skillnad. Hojen "tål" mer gas tidigare och har inga problem med fullgas heller. Viss mattning kan anas vid segdragning från låga varav med öppna spjäll men nu börjar jag närma mig där det är dags att bänka och få en A/F kurva för att ha mer och gå på.
Ser man på, då får du vinka, för jag kommer häcka på samma ställe när jag inte smiter till garaget emellan![]()
För att komma fram till en bra mainjet låg jag på ca. halvgas och öppnade fullt, steppade upp tills alla tveksamheter var borta
Keihin har inte acc-pump, eller hur var det nu?
Tempen är helt normalt, t.o.m. på sommaren i landsvägshastighet med 878-kit. Bana eller stadstrafik får dock upp tempen lite mer.
Just vad jag söker. Eftersom detta är nytt för mig så är min fundering om hur det skall låta / upplevas när man har hittat rätt med main jet. Eftersom jag upplever att jag fortfarande kan få lite bättre acc genom att backa tillbaka något på gasen och sedan "följa efter" så antar jag med ditt resonemang att jag kan feta på lite till. 160 i nästa steg då. Kontrollfråga - du går från halvgas och ger fullt och då har du ingen tvekan eller "bröööll" som tyder på en mager blandning?
Det var exakt så min var då den var tunn, fullt spätt och tveksam backade av och så kom den. När du är rätt kommer den dra fullt spätt!
...inte säkert att detta blir bäst för din setup men jag märkte att den mådde bättre då jag satte en stripe på acc pumpen vilket gör att den pumpar direkt istället för standard fjäderbelastning.
...och som tillägg är min riktigt bra på 170 munstycken om du glömt, utan luftburk alltså!

Byter nu på ca: 30 minuter vilket känns okej eftersom jag tar av förgasarbryggan och byter munstycken på verkstadsbänken och sedan monterar tillbaka allt.
Skruvar också av gasarna men vänder bara skiten och låter gasvajer sitta kvar för jag tycker den är en biatch. Iofs kan man ju ta med handtaget istället....jaja, skall som sagt bli kul att se skillnaden i bänken. För du bänkade väl den original så du vet vad du fått?![]()
Har handlat nu, men det blev ingen TRX igenVisst är det det! Ut och handla med dig!![]()
Har handlat nu, men det blev ingen TRX igen
Impulsköpte en gammal Africa Twin istället![]()
Eller neger tvåa som den så populärt kallas....skottsäker hoj!![]()

Vad är det för färgkod till dom grafitgrå fälgarna på en 96a ?
Nån som vet var jag kan hitta den ?
*host*, *host*. Nej jag har inte mätt innan, men jag kan säga att med 160 i main känns det som att jag har hittat rätt. Bågen drar som ett tåg. Otroligt drag utan tvekan och jag körde en lugn runda i Skåne (12 grader) med test enligt KW-modell där jag för första gången fick lite brunt i kalsongen. Shit vad bra den drar på fullgas! Perfekt. Återkommer med siffror när de är gjorda.
Lurar på att skaffa ett extra set med fälgar. Om det nu är så att det inte dräller av trxfälgar, kan man titta efter någon annan Yammymodells fälgar som passar rakt av?
Handlar inte om "bredfälgbaksomsercooltut". Började fundera på detta efter att jag konstaterade att förra årets användning av hojen var rätt "spretig". Många mil, pendling till jobbet, touring och sedan skapligt mycket varv på bana. Så ett set med touringmackor och ett set med lite mer baninriktade däck skulle vara smidigt att ha.
Vet inte, har för mig att YZF750:s framfälg passar, men det ärväl snarare bak-fälgen som är mest intressant.
Metzler Sportec M3 som jag kör med ger faktiskt rätt bra med mil. Man skulle däremot ha en uppsättning fälgar med regndäck![]()

|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |