TRX-tråden

God fortsättning allihopa.

Har forskat visare i det där med flatslides...

I Göteborg finns en lirare som har sidan braigasen.com

Är det någon som haft med honom att göra och kan ge referenser? Annars gillar jag hans förgasargaranti =) Han saluför nästan bara Mikuni (till oss med TRX endast Mikuni) och han skriver så här;

"Då jag är återförsäljare för Mikuni så kan jag bara erbjuda dig TDMR-förgasare. Ett kit till din cykel ligger på 11.900:-. Kanske i mesta laget men det är å andra sidan det senaste (läs sista) och mest high tech som går att uppbringa i förgasarväg. Här ligger FCR långt efter. Det här är vad som följer med kitet:
Färdigbestyckade förgasare
Adaptrar
Trottelsensor
Gasvajrar passande original gashandtag

mvh/Christer"


För samma kit tar KEDO 900 euro som då blir ca: 9.250 spänn (utan frakt).

Bästa FCR pris (fullt sportkit) hittar jag hos BRS tuning, och de tar 813£ vilket skulle bli 9.400 spänn utan frakt.

:va
 
Tack skall du ha KW. Jag skall spana in dem och se om de går att fånga till en rimlig peng!

Trodde 41´or var det enda som gällde för TRX och FCR, men där ser man!

:tummenupp
 
God fortsättning. Ajaj, god mat och god dryck under helgerna har inte direkt förbättrat vikt/effekt-förhållande...

Blev det några TRX-klappar?

Lomma, om du är inne på Mikuni, kolla med www.topham.de, det blir väl ungefär samma sträcka som till GBG, fast med billigare öl :) Han är engelsktalande, och har erfarenhet av TRX o flatslide-bestyckning.
 
HansJ; skrev:
God fortsättning. Ajaj, god mat och god dryck under helgerna har inte direkt förbättrat vikt/effekt-förhållande...

Blev det några TRX-klappar?

Lomma, om du är inne på Mikuni, kolla med www.topham.de, det blir väl ungefär samma sträcka som till GBG, fast med billigare öl :) Han är engelsktalande, och har erfarenhet av TRX o flatslide-bestyckning.

Jorå, TankTredz blev det till den svarte och så kommer det dyka upp RaceTechfjädrar om ett tag.
Du själv då? Kanske på tomtens naughty-list?:D
 
Tack skall du ha KW. Jag skall spana in dem och se om de går att fånga till en rimlig peng!

Trodde 41´or var det enda som gällde för TRX och FCR, men där ser man!

:tummenupp

Asch, det gör lite skillnad på hur effekten hamnar bara. Klart att med två ganska störa hinkar som går upp och ner är 41 att föredra, men 39:or borde generellt sett vara bättre för tillfällen då man prioriterar varvtal framför max bottendrag.

Ljudmässigt är ju flattisar på en TRX, speciellt tillsammans med öppnare system, rena ståpälsen :)

God fortsättning på er från en Suzukiåkare som saknar radtwinnen men numera har effekt i gammel-gixxern så den nästan börjar bli körbar om än jäkligt bred över tanken ;)
 
Vänta nu Jåke, blev det rätt det där med förtiettor och trettionior? Man får väll snabba gasflöden tidigare i varvregistret i en förgasare/kanal med mindre diameter?
Jag är inte säker på min sak vad gäller detta men det är intressant att diskutera.
 
Lomma, om du är inne på Mikuni, kolla med www.topham.de, det blir väl ungefär samma sträcka som till GBG, fast med billigare öl :) Han är engelsktalande, och har erfarenhet av TRX o flatslide-bestyckning.

Jag har skrivit till Steven, så får vi se vad det blir. Står ju inga priser men ligger han i rätt härad så =)

KW, bra tips men jag tycker de blev för dyra på slutet så jag släppte dem.

Vad har ni andra för erfarenheter av www.Klasmo-bikes.de ? Deras kit är billigast hittills och kollar man ett par flong nya 39´or så skall de ha 666 euro för dem. 41 i kit verkar inte fel heller för 828 E.

Lika bra att ta kittet så att man får med adaptrar till luftinsug.

Jag känner att det kliar i fingrarna och det finns mycket vinter kvar att lägga i garaget....
 
... Man får väll snabba gasflöden tidigare i varvregistret i en förgasare/kanal med mindre diameter?
Jag är inte säker på min sak vad gäller detta men...
Inte jag heller, så därför kör jag med 40mm :D (Fast jag är nog inne på ditt spår oxå)

Jag har skrivit till Steven, så får vi se vad det blir. Står ju inga priser men ligger han i rätt härad så =)
Det är i alla fall en kunnig pôjk!


Vad har ni andra för erfarenheter av www.Klasmo-bikes.de ? Deras kit är billigast hittills och kollar man ett par flong nya 39´or så skall de ha 666 euro för dem. 41 i kit verkar inte fel heller för 828 E.

Lika bra att ta kittet så att man får med adaptrar till luftinsug.

...
Ingen aning vad det är för typer.

Kittet är nog bra, man förlorar både tid o pengar på att pyssla ihop själv.
 
Last edited:
Julrea?

BR Special Tuning har iaf sänkt sina priser rejält. Värt att kolla in.

http://www.brspecialtuning.co.uk/Keihin.htm

KW, 39´orna gick för 504 E och det var de inte värda så...

Tack för tips och dåd pöjkar.

Edit: Såg att både Kedo och Klasmo tvärtemot har passat på och höjt så BRS är nu klart mest prisvärt och eftesom jag är lika mycket tekniknörd som sugen på flatslides har jag nu slagit till :gnissla

Bara att hoppas på att jag inte behöver jetta om för mycket (att grundinställningen är perfekt...)
 
Last edited:
Julrea?

BR Special Tuning har iaf sänkt sina priser rejält. Värt att kolla in.

http://www.brspecialtuning.co.uk/Keihin.htm

KW, 39´orna gick för 504 E och det var de inte värda så...

Tack för tips och dåd pöjkar.

Edit: Såg att både Kedo och Klasmo tvärtemot har passat på och höjt så BRS är nu klart mest prisvärt och eftesom jag är lika mycket tekniknörd som sugen på flatslides har jag nu slagit till :gnissla

Bara att hoppas på att jag inte behöver jetta om för mycket (att grundinställningen är perfekt...)

Säg till om du behöver mainjets, har en hög...
 
Säg till om du behöver mainjets, har en hög...

Det erbjudandet tackar jag allra ödmjukast ja till!

Jag får väl muta med ett flak bärs eftersom det ändå blir en dagstripp till Tyskland då och då.

Heders åt detta forum och så schyssta hojåkare :tummenupp
 
Det erbjudandet tackar jag allra ödmjukast ja till!

Jag får väl muta med ett flak bärs eftersom det ändå blir en dagstripp till Tyskland då och då.

Heders åt detta forum och så schyssta hojåkare :tummenupp

Kanske inte SÅ bra nyheter...då du redan köpt?
Det är nu 2 snubbar på engelska forumet som skall gå vidare och säljer sina bågar, mycket möjligt i delar och bägge har FCR41. Fast det kan iofs bli mycket annat godis också! :-)
 
Japp, jag har redan beställt så jag försöker intala mig själv att jag är helt opåverkad av att det dyker upp feta möjligheter någon annanstans... (Lyckas sådär om jag skall vara ärlig).

Skämt å sido. Ena hojen hade redan ägaren återigen bestämt sig för att behålla och Phuks hoj hoppas jag verkligen någon köper komplett. Det vore riktigt synd att se den gå i delar, eftersom den är extremt tunad och i skick.

Jag är nöjd med mitt beslut och väntar ivrigt på paket från BRS =)

:)
 
Last edited:
Det damp ned ett paket med racetechfjädrar här i dag. Är det någon som är sugen på ett par wilbers progressiva gaffelfjädrar så är mina till salu så snart de är urplockade ur gaffeln.

Är det någon som har koll på om det finns någon slags slang som skulle funka att dra slangklämma igenom och använda som vurpskydd på ljuddämparna? Det är jue bra om slangen inte smälter.
 
Det damp ned ett paket med racetechfjädrar här i dag. Är det någon som är sugen på ett par wilbers progressiva gaffelfjädrar så är mina till salu så snart de är urplockade ur gaffeln.

Är det någon som har koll på om det finns någon slags slang som skulle funka att dra slangklämma igenom och använda som vurpskydd på ljuddämparna? Det är jue bra om slangen inte smälter.

Tjöp "riktiga" grejjer istället:
http://www.rg-racing.com/browseType/Exhaust_Protectors.aspx
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top