Killerwhale
Gudomlig sporthojare
Har du tillgång till tryckluft kan du försöka blåsa ut den.
Jag kan hämta kompressorn på kneget.
På eng forumet fick jag en god!? idé där dammsugaren tejp o silikonslang vart inblandat....skall också testas!
Tackar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har du tillgång till tryckluft kan du försöka blåsa ut den.
Hej på dej själv!
1: vilka milantal ligger servicen på?
2: var kan man få tag i en beg kopplingskåpa? (den har ramlat en gång så den har spruckit lite)
3: Är det nåt speciellt man ska titta på hos en trx innan man köper den?
En del säger att man ska byta framgaffeln men det är redan gjort på den här till en Yzf 600 framgaffel vet inte om det är bättre än orginal eller inte.
Mvh Liff
Hallå på er trx:are!
Jag ska idag åka iväg å titta på en 96:ans trx som jag eventuellt tänker köpa men jag har ett par frågor.
1: vilka milantal ligger servicen på?
2: var kan man få tag i en beg kopplingskåpa? (den har ramlat en gång så den har spruckit lite)
3: Är det nåt speciellt man ska titta på hos en trx innan man köper den?
En del säger att man ska byta framgaffeln men det är redan gjort på den här till en Yzf 600 framgaffel vet inte om det är bättre än orginal eller inte.
Mvh Liff
Medför oftast ökat slitage på nålar och nålmunstycke i förgasarna, de använder lite för mjukt material.Varför är det dåligt med dynojet på en TRX?
Går den som den ska finns ingen anledning att riva den, det kan man vänta med till vintern åtminstone. Man ska ha nåt att göra då med...Okej tackar för svaren.
jag tror nämligen den här var dynojetad + konfilter+bos slipon.
men det är väl bara att sätta tilbaka orginal nålar å ta bort dynojeten sen får man väl justera den hos någon verkstad.
Jag kan hämta kompressorn på kneget.
På eng forumet fick jag en god!? idé där dammsugaren tejp o silikonslang vart inblandat....skall också testas!
Tackar!
.Börjar tröttna på att halva garaget tas upp av prylar jag inte har användning för.
Se länken http://trx850.blogspot.com/ och ge mig ett vettigt bud för det ni eventuellt behöver.
Gaffeln är borta sedan länge, men kåpsatsen är kvar inkl rak kåpställning.
Ljuddämparna ser ut som på bilden, inte vackra men de låter mycket.
Burkarna kan vi skicka med bussgods, kåporna är ju lite känsligare och i åtminstonde 90-95% skick (de satt ju trots allt på hojen i 10 år). Måste de skickas kan vi säkert komma överrens.
Se det som en försäkring vid eventuell vurpa![]()
Finns även en tank utan kranar och lock med en rejäl bula på höger framsida som jag har börjat spackla. Jag har inte tryckt den men den skall vara tät...
Någon måste ju behöva detta mer än mig eller ?
//P
Sätter du ett bra pris på framkåpan kan jag tänka mig att förpassa min nuvarande till kraschkåpe status!
Hmm, jag kommer aldrig att krascha... Men utifall att, kåpsatsen är i ofixat originalskick utan lagningar, eller?Som sagt, ge mig ett bud.
Jag har ingen lust att ge bort grejorna, men ett bra pris till en märkesbroder känns ju alltid roligt.
//P
Nu är man en nybliven 97:ans Trx ägare.
Jäklar vilket gott ljud i bos sliponen.
Så nu ska man ut å köra in sig på hojen!
Kompressorn hämtas lördag, dammsugarn funka inte....kände inte ens något där nere med silikonslangen....
Om inget funkar o motorn skall isär igen får det bli 878cc samtidigt.....vaffan....detta liknar ju inget!!![]()
Hejsan
Har försökt byta drevet fram, men det sitter fast så in i![]()
Har provat på både åt höger och vänster men den rör sig inte ens en tusendels millimeter (ja, jag har vikt ut låsbrickan) Nu ser jag inte ut som Samuelsson, så visst kan det behövas lite mer råstyrka, men innan jag ordnar det med ett par blodiga biffar till frukosten i morgon så undrar jag vilket håll som är det rätta...tyvärr så missar jag Rörken i dag bara för det![]()
Jag som vill träna inför Thunderday, så man hänger med vart efter däckstemperaturen stigen, och hornen växer.
mvh NLX 567
Hur har det gått? Funtade på om du är säker på att fnutten ramlat in igenom tändstiftshålet, eller kan den ligga ovanpå nånstans? Du vet att hålet som finns i toppen på vänster sida är ett dräneringshål som går genom hela vägen till 2:ans cylinder? Om du skruvar i stiften och blåser tryckluft genom hålet så borde det i alla fall skak om plutten (du får hålla för 1:ans tändstiftshål i ventilkåpan om du ska få över luften i 2:ans cyllinder.
Hmm, jag kommer aldrig att krascha... Men utifall att, kåpsatsen är i ofixat originalskick utan lagningar, eller?
Hejsan
Har försökt byta drevet fram, men det sitter fast så in i![]()
Har provat på både åt höger och vänster men den rör sig inte ens en tusendels millimeter (ja, jag har vikt ut låsbrickan) Nu ser jag inte ut som Samuelsson, så visst kan det behövas lite mer råstyrka, men innan jag ordnar det med ett par blodiga biffar till frukosten i morgon så undrar jag vilket håll som är det rätta...tyvärr så missar jag Rörken i dag bara för det![]()
Jag som vill träna inför Thunderday, så man hänger med vart efter däckstemperaturen stigen, och hornen växer.
mvh NLX 567
Ok, jag handlar det på hemvägen samtidigt med blodig biff, men vilket håll är det rätta är den vänster eller högergängad![]()
![]()
mvh nlx567
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |