Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Där kan jag faktiskt hålla med lite. Jag 184cm, var nog tyvärr lite för lång för min Monster. Även om man är lite längre, så sitter man bra på Monstern.Froven skrev:2472508Är du över 1,60 så ser det helt skrattretande ut när du sitter på ett Monster 600. Typ som en minimoto (eller iaf en moped).
TRX rockar.
//P
Jåke skrev:2468722
Komfortmässigt kan jag inte utala mig, men vad jag sett påminner 900SS (möjligen IE) mest om TRX även chassimässigt. Monster är en helt annan hoj, mycket kortare och "busigare". Pratar vi service spelar inte luftkylda Ducce ens i samma liga...
Hur är det möjligt? Kan det bli kallare än absoluta nollpunkten?Bonne skrev:2472199
Monster 600 sägs vara MYCKET tråkigare än 620
Ljunghusen skrev:2472829Man sitter som en märla på 900ss. Det värsta jag suttit på

Roger_SWE skrev:2472827Där kan jag faktiskt hålla med lite. Jag 184cm, var nog tyvärr lite för lång för min Monster. Även om man är lite längre, så sitter man bra på Monstern.
/Roger
Jag trivs bra på min monster 750 (lika liten som 600) å jag är 1,82. Se till att du antingen köper en med uppdragna ljuddämpare, eller köper ett par upptill. Originaldämparna tar i så fort du försöker svänga på allvar. Annars är de kannonRoger_SWE skrev:2472827Där kan jag faktiskt hålla med lite. Jag 184cm, var nog tyvärr lite för lång för min Monster. Även om man är lite längre, så sitter man bra på Monstern.
/Roger
Torrkoppling låter vackert!!Froven skrev:2473490Det som talar mest till TRXens fördel förutom det som är sagt ovan är att du slipper lyssna till det haveriförebådande ljudet från torrkopplingen som är så älskat av ducceisterna.
Fast å andra sidan köper du ingen inträdesbiljett till en fanatisk sekt med TRXen. Även om vi gör vårat bästa i TRX-tråden....

Stortryne skrev:Torrkoppling låter ...
"Loud clutches saves lifes", eller hur var det nut-rex skrev:2473732Så. Rättat!![]()
Jag hade med en kompis till Anderstorp. De mätt upp honom till 106 db eller nåt sånt. Framför hojjen...

imaster skrev:2473180Då har du inte provat mycket...![]()
Som alla Yamaha's Genesis-motorer från 90-talet drar de en del olja, kolla med vilken ThunderAce-ägare som helst...Kålle skrev:2475773Vad är viktigast att kolla på en TRX, några model fel eller liknande?
Original håller mycket bättre, mina är inte bytta ännu (drar lite mycket soppa, så det är nog snart dags) och Laila's bytte vi efter 4000 mil. På en beg-hoj kan det vara svårt att märka, kan yttra sig som dålig gasrespons på låga varv och att den går väldigt fett under 4000 rpm. Kostar 1000,- i delar att få nya nålar och rör.Froven skrev:Det som talar mest till TRXens fördel förutom det som är sagt ovan är att du slipper lyssna till det haveriförebådande ljudet från torrkopplingen som är så älskat av ducceisterna.

Ljunghusen skrev:2474355Jo det är de jag harSitter mkt bättre på supersporthojar!

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |