TRX 850 turbo mm.

Inte mycke gjort. Ligger lite utslagen av flunsan och förra helgen gick åt till att göra bilen besiktningsduglig.
Slet iofs 10 timmar med en låsanordning till kutsen som visade sig inte funka...
Så den var bara att slänga.

Fick iaf upp R6-baken lite provosoriskt för att kolla vilken vinkel den ska ha.
Tycker nog den ska ner lite va? Tycker inte linjerna stämmer riktigt. Iofs svårt att avgöra ioma den står 1 meter över marken.
Gjorde ett snabbt PS-jobb med framkåpan åxå. Har fortfarande inte bestämt mig för att köra "naket" eller inte. En sak som är säker är att orginalkåpan inte åker på igen.
Skriv gärna vad ni tycker om vinkeln och kåpan

Tills nästa helg hoppas jag att ännu ett paket från Marklund kommer, så turbo instalationen blir klar.
 

Bifogat

  • prov-med-häcken.jpg
    prov-med-häcken.jpg
    104.6 KB · Visningar: 671
  • ps-jobbad.jpg
    ps-jobbad.jpg
    101.3 KB · Visningar: 854
Skriv gärna vad ni tycker om vinkeln och kåpan
Joooo, nog ska den ner lite. Det där blev lite väl mycket tyskrumpa. Linjerar inte riktigt med tanken eller ramen.

Blev lite kul med digitalkåpan däremot. Svårt val, med eller utan... halvkåpa? Å då menare jag halva kåpan från bilden, inte originalet :rolleyes:
 
Helt rätt vinkel! :tummenupp Absolut inte ner något. :D
 
halvkåpa? Å då menare jag halva kåpan från bilden, inte originalet :rolleyes:

Njae :)

Kör hellre med magkåpa i så fall. Då döljer man ju turbon lite. + att jag kanske kan gömma batteri mm där.

Blir nog inget monzta i år tyvär Jåke.
 
Röven ska ned! Kåpe eller inte... Hmm, tycker att kåpan på bilden är snygg, men är lite osäker om linjerna harmonierar, rumpens kontra tankens form mot den kåpan? Jag gillar TRX:ens tank och ramen som de är, men gillar inte nakna TRX:er, med få undantag. Jag röstar för halvkåpa, men inte delad som den på bilden, och ev. en annan form? Har inga bra förslag dock, caféracerkåpan på den silverfärgade Rexen är snygg, men funkar ju inte alls till din nya ända. Blev du klokare nu? Nä, trodde inte det heller...
 
Röven ska ned! Kåpe eller inte... Hmm, tycker att kåpan på bilden är snygg, men är lite osäker om linjerna harmonierar, rumpens kontra tankens form mot den kåpan? Jag gillar TRX:ens tank och ramen som de är, men gillar inte nakna TRX:er, med få undantag. Jag röstar för halvkåpa, men inte delad som den på bilden, och ev. en annan form? Har inga bra förslag dock, caféracerkåpan på den silverfärgade Rexen är snygg, men funkar ju inte alls till din nya ända. Blev du klokare nu? Nä, trodde inte det heller...

:va


Haha :tungan Förstår vad du menar. Jo baken ska ned en bit. Helst så kutslocket går i linje med tanken.

Kåpan passar ok med tanken, men är lite för rund för baken kanske.

En kåpa som nog hade varit riktigt snygg på hojen vore ju 675'ans (Triumph).
 
Wow, härligt bygge!

Jag är lite nyfiken på hur du gjorde dessa distanser till vänster?
http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=184833&d=1173993420

Rör med tjockt gods och svarva ner? "Tunnt" rör och svetsa på sträng och sedan svarvade? Trollade? Handlade på nätet?
Kapade gamla grenröret och stal distanserna?

Edit: Jag tänkte göra mina med två hålsågar.. du kanske hade en bättre metod?
 
Last edited:
Inte mycke gjort. Ligger lite utslagen av flunsan och förra helgen gick åt till att göra bilen besiktningsduglig.
Slet iofs 10 timmar med en låsanordning till kutsen som visade sig inte funka...
Så den var bara att slänga.

Fick iaf upp R6-baken lite provosoriskt för att kolla vilken vinkel den ska ha.
Tycker nog den ska ner lite va? Tycker inte linjerna stämmer riktigt. Iofs svårt att avgöra ioma den står 1 meter över marken.
Gjorde ett snabbt PS-jobb med framkåpan åxå. Har fortfarande inte bestämt mig för att köra "naket" eller inte. En sak som är säker är att orginalkåpan inte åker på igen.
Skriv gärna vad ni tycker om vinkeln och kåpan

Tills nästa helg hoppas jag att ännu ett paket från Marklund kommer, så turbo instalationen blir klar.



inge framkåpa på denna..
blir mer stuk på den utan..

baken är i rätt höjd men jag skulle velat plasta om den upptill så ovansidan följer tanken bättre..
om man nu ska va jobbig :)
 
Wow, härligt bygge!

Jag är lite nyfiken på hur du gjorde dessa distanser till vänster?
http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=184833&d=1173993420

Rör med tjockt gods och svarva ner? "Tunnt" rör och svetsa på sträng och sedan svarvade? Trollade? Handlade på nätet?
Kapade gamla grenröret och stal distanserna?

Edit: Jag tänkte göra mina med två hålsågar.. du kanske hade en bättre metod?

Svarvade/borrade dem ur stång. Men får du tag i tjockväggsrör med rätt innermått, så är ju d smidigare :tummenupp

inge framkåpa på denna..
blir mer stuk på den utan..

baken är i rätt höjd men jag skulle velat plasta om den upptill så ovansidan följer tanken bättre..
om man nu ska va jobbig :)

Har inte jobbat med plast/g-fiber innan. Men skulle d se skit ut med baken på plats, så är det dags å börja lära sig :)
 
Last edited:
herj Jocke..

helt underbart att se denna radikala konstruktion, jag hoppas får se den inom kort. Falken kanske?
 
herj Jocke..

helt underbart att se denna radikala konstruktion, jag hoppas får se den inom kort. Falken kanske?

Tackar!

Inte omöjligt att det blir en runda till falken. Blir nog rätt mycket utprovning i sommar för att se om allt håller.
 
Uppdate!

Nu är baken på plats!

Nu är det bara lite plastjobb kvar och att lista ut vart och hur jag ska gömma all el och jättebatteriet...

Slangar och tryckrör kommer från mc-xpress i veckan. Hoppas hinna göra plenumet innan helgen, men d går inte kom jag på nu :mad: glömde ju matrialet i verksta'n...

1) Baby got back.

2) Ser bra ut på bild. Frågan är hur det kommer att se när hojen står på marken.

3) Färdig bakram (tror jag :) ).

4) Bakram igen.

5) R6-sadeln urgröpt och inpassad.
 

Bifogat

  • 001.jpg
    001.jpg
    115.8 KB · Visningar: 304
  • 002.jpg
    002.jpg
    103.4 KB · Visningar: 496
  • 003.jpg
    003.jpg
    108.3 KB · Visningar: 383
  • 009.jpg
    009.jpg
    110 KB · Visningar: 289
  • 004.jpg
    004.jpg
    112.1 KB · Visningar: 378
More pix

Gjorde ny arm till waste gaten

1) Orginal.

2) Nedslipad.

3) Nya armen ditsvetsad.

4) Gammla armen bortkapad.

Fick göra ett nytt hål längre in på den lilla "knoppen" på waste gate-armen och kapa den 5mm för den tog i motorn. Men det tog jag inte foto på.

Kapade lite på turbon åxå.

5) Innan slakt.

6) Lite kortare.
 

Bifogat

  • 005.jpg
    005.jpg
    100.4 KB · Visningar: 250
  • 006.jpg
    006.jpg
    92.8 KB · Visningar: 215
  • 007.jpg
    007.jpg
    98.6 KB · Visningar: 213
  • 008.jpg
    008.jpg
    95.6 KB · Visningar: 195
  • 010.jpg
    010.jpg
    103.7 KB · Visningar: 209
  • 011.jpg
    011.jpg
    104.9 KB · Visningar: 202
Gjorde ny arm till waste gaten

1) Orginal.

2) Nedslipad.

3) Nya armen ditsvetsad.

4) Gammla armen bortkapad.

Fick göra ett nytt hål längre in på den lilla "knoppen" på waste gate-armen och kapa den 5mm för den tog i motorn. Men det tog jag inte foto på.

Kapade lite på turbon åxå.

5) Innan slakt.

6) Lite kortare.


Fett jävla najs du bro:yoparty
Men för f*n, slipa bort v***o märket:huvet
 
vad nu då 2007-05-07, 15:07 vad hände sen?

jag läste att du köpt en banhoj, vad händer med TRXen nu då.
 
vad nu då 2007-05-07, 15:07 vad hände sen?

jag läste att du köpt en banhoj, vad händer med TRXen nu då.

Jag har fortsatt med trx'n. Mycke jobb men inget resultat värt att visa upp än.

Den kommer bli färdig i sommar, men jag kommer att dra ner på tempot en del. Har inte haft ngt liv på helgerna sen i julas pga gargemek hela tiden.

Kul resultat kommer visas upp här så fort det hänt ngt :)
 
Jag har fortsatt med trx'n. Mycke jobb men inget resultat värt att visa upp än.

Den kommer bli färdig i sommar, men jag kommer att dra ner på tempot en del. Har inte haft ngt liv på helgerna sen i julas pga gargemek hela tiden.

Kul resultat kommer visas upp här så fort det hänt ngt :)

KOm igen nu, alla på engelska forumet tror att en turbo kommer göra att TRX motorn exploderar....visa annorlunda!! :tummenupp
 
KOm igen nu, alla på engelska forumet tror att en turbo kommer göra att TRX motorn exploderar....visa annorlunda!! :tummenupp

Hehe! Det bör inte dröja länge innan uppdateringar kommer nu. Har i helgen nu flyttat ner hojen till halmstad, så nu har jag inget mer att skylla på :tungan
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top