Truckertråd: Hata I-Shift

Hör egentligen inte till kategorin "Truckers" halkade bara in här för nyfikenhet. Men när jag jobbade i skogen som elmontör började efter gymnasiet, fick ut ca 23 000 - 27 000 kr i månade jobbade mån - torsdag till kl 14:00 sen ledig halva torsdagen till måndag. 07:00 till 20:00 va de som gällde ungefär...

///Micke

Jobbar du fortfarande som det? :va
Låter som ett toppenjobb!
Kanske behöver lite mer utbildning dock än CE-kort samt ADR fullt ut?

Jobbar du fortfarande som det? :va
Låter som ett toppenjobb!
Kanske behöver lite mer utbildning dock än CE-kort samt ADR fullt ut?

Nooppp, jobbar iofs kvar på samma företag fast som projektledare och planerare. Märkte ju att man byte ner sig Netto fast upp på månadslönen. Missar ju alla goa skattefria trak samt restiden och dagstrakt :mad:

///Micke

Fan... Jag är ledig nu och sitter och tar mig några kalla Heiny. Denna tråd tvingar mig nu att slänga i "Convoy" i DVD:n!

convoy.jpg

Last edited:
Hör egentligen inte till kategorin "Truckers" halkade bara in här för nyfikenhet. Men när jag jobbade i skogen som elmontör började efter gymnasiet, fick ut ca 23 000 - 27 000 kr i månade jobbade mån - torsdag till kl 14:00 sen ledig halva torsdagen till måndag. 07:00 till 20:00 va de som gällde ungefär...

///Micke

Uhm.. Det där har väl egentligen inte nånting.. Alls? Med den här tråden att göra va?

Ny tråd? "Vi som jobbade i skogen som elmontör efter gymnasiet"

3137795 Den filmen fick vi faktiskt se på våran undervisning på "truckerlinjen" :yoparty
Vi fick se "Shake hand with danger" och "Paketmarodörerna", men det var Lernia som visade dom :)

Har jag aldrig sett faktiskt! :va

Fick dock se nån halvdan film om fraktsedlarnas betydelse, gjort på äkta smygporr/svenskt-klämkäckttöntigt vis!:D :D :D

Såg ni den tyska filmen när ni tog truckkort, om faror med truckar och olyckor på arbetsplatsen?! Den placerar sig nog i topp tio över bästa splatterfilmerna :D Så mycket blod har nog aldrig sprutat i en utbildningsfilm, någonsin! :yoparty

Såg ni den tyska filmen när ni tog truckkort, om faror med truckar och olyckor på arbetsplatsen?! Den placerar sig nog i topp tio över bästa splatterfilmerna :D Så mycket blod har nog aldrig sprutat i en utbildningsfilm, någonsin! :yoparty

Du pratar om Staplerfahrer Klaus. En helskön rulle. Kan man tyska blir den ännu roligare.

Hittade en Convoy-screenshot i teleluhren. Någon ringde och störde, och ett MMS räckte för att få personen att förstå att det inte var läge.

Bifogat

• DSC00050.JPG
    DSC00050.JPG
    78.8 KB · Visningar: 70
Uhm.. Det där har väl egentligen inte nånting.. Alls? Med den här tråden att göra va?

Ny tråd? "Vi som jobbade i skogen som elmontör efter gymnasiet"

Ne kanske därför jag skrev att det inte heller hörde till detta, Men du kanske blev avundsjuk att du inte tjännar så bra hahahah:tungan

///micke

2 fordon som jag har "kört" :D

Bifogat

• SELFRAM (Medium).jpg
    SELFRAM (Medium).jpg
    68.3 KB · Visningar: 126
  • SELIN3 (Medium).jpg
    SELIN3 (Medium).jpg
    51.6 KB · Visningar: 123
  • IMG_1353 [800x600].JPG
    IMG_1353 [800x600].JPG
    107.3 KB · Visningar: 99
Tufft! Märker man av att man kör flytande last? Kränger det mycket när man kör halv-fullt et cetera?

Ja, när det är halvfullt så blir det lite ryckigt, då man har en liten tsunami i tanken. Men fyller man ett fack fullt först, och inte använder alla samtidigt så sker inte detta.

2 fordon som jag har "kört" :D

Whopsii... och chefen sa? :gnissla

Last edited:
När det var Daffen så blev dom lite arga :D
Brodern till chefen var på plats efter 10min, gorma o höll på.

Sen knäppte han kort på den, då var jag VÄLDIGT nära o säga: "Vill du ha ett med mig framför? :)"

Sen berlingon, det var 2v sedan, han ringde mig 20ggr då på eftermiddagen o frågade hur det var med mig, o en par ggr till dan efter, bilen tjänade han på o skrota, så han brydde sig inte det minsta.

Tror han ganska bra med plus på den affärn.

När det var Daffen så blev dom lite arga :D

Hade tyckt det hade varit lagom jobbigt att ringa och säga att man kört i och skalat av skåpet. "Sen knäppte han kort på den, då var jag VÄLDIGT nära o säga: "Vill du ha ett med mig framför?" Det hade nog varit att be om att få en fot i arslet. :D Själv har jag "bara" dragit ner en "herr gå-man" stolpe (rött/grönt ljus) i en korsning i Lidköping när vi var där och la asfalt. Tog på trailerns främre/högra axel, så det hände inte ett skit med den. Perfekt framför hjulet träffade jag. :rolleyes:

Last edited:
Själv har jag "bara" dragit ner en "herr gå-man" stolpe (rött/grönt ljus) i en korsning i Lidköping när vi var där och la asfalt. Tog på trailerns främre/högra axel, så det hände inte ett skit med den. Perfekt framför hjulet träffade jag. :rolleyes:

Är du en sån där rolig asfaltsåkare som kommer med fyndiga kommentarer till maskinisten när det är fel på verket?? :mad: :D

Asfaltschaffisar måste vara det mest stressade folkslag som finns, förutom deras chefer då.

Back