Truckertråd: Hata I-Shift

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jag är så arg att jag kokar! Kan inte Volvo ta sin I-shiftlåda och köra upp den i stolgången på den sillstryparingeniör som uppfann den? :mad:

Några andra förare som tvingats köra med detta skämt till växellåda?

Ere nånting liknande scanias elektroniska lådda?

Man styr den med jossstick, de e naaajs!

[YOUTUBE-ID]V9nEPvca4vk[/YOUTUBE-ID]

I-shiften är guld värd. Har kört med den i 80.000 mil utan problem. Enda tillfälle då den är jobbig är om man kör fast ordentligt.

Vad är det som är så dåligt med den då?

Jag har inte kört alls med den så jag har noll erfarenhet.

Har inte heller kört volvos ishift, men jag har hört gott om den. Däremot har jag kört scanias opticruise och det är riktigt skit speciellt om man har vagn bakom. Så ut med språket nu vad är det som är problemet.

Last edited:
Har inte heller kört volvos ishift, men jag har hör gott om den. Däremot har jag kör scanias opticruise och det är riktigt skit speciellt om man har vagn bakom. Så ut med språket nu vad är det som är problemet.

Word. Opticruise är riktigt jävla katastrofdålig. Ishift har jag inte haft privilegiet att prova än.
Upplys oss icke-vetande!

Har inte heller provat Ishift men precis som ett par andra så har även jag hört gott om den!

Vad var det som strulade kuritas?

Heller inte kört i-shift, men hört att flertalet chaufförer att det tydligen ska vara guldvärt. Iofs har dom varit gamlingar närmare pension, kanske det är det som gör att dom gillar det?

Fassan kör opticruise och tycker det är kanon, likaså grannen.

Opticruise suger, I-shift funkar och manuellåda rockar.

Det mest negativa med I-shiften är väl när det är halt ute, kan va svårt att komma igång. Och backa in till kaj i lite svag uppförsbacke, brukar
knepigt att finlira sista biten så man dunkar i rätt bra

Kör själv en -04ans Fm12a + släp med Ishift, är jätte nöjd med den, det va lite strul i början, men efter nåra vändor på Volvo och ett antal uppdateringar så har den funkat perfekt "Vissa undantag när man kört fast ordentligt + att lådan kan få lite fnatt i bland, men det händer väldigt sällan"

Åker mellan Stockholm och Västerås nästan varje natt, och kommer alltid i köerna på vägen hem, och att ha automatlåda e guld värt, när man sitter på en igenkorkad Essingen.

Manuel låda suger, så jävla tröstlöst att sitta och rycka i den där jävla saken hela dan, specielt i köer...

Det bästa med opticruise är att det går att ställa om den till manuell växling.

Truckers är fan stentuffa. ):):) Convoy rokkar fett:yoparty 2 veckor tills min första vända:) :)

Vad har ni ut netto chaffisar med traktamente?? Bra att veta vid löneförhandling:D

alla datastyrda lådor suger balle :mad:
det är bara en källa till fel förr eller senare:gnissla

och alla som tycker att dom är skitbra köp en riktig automatlåda eller byt yrke,klarar man inte av att växla med en vanlig manuell så är det nåt fel.

sen alla argument att:"ja men du sparar ju bränsle" och dyligt skit,sug på en falukorv istället det finns ingen "datalåda" som kan se allt som en förare ser tex i backe och sådant och ja jag har kört både geartronic(volvo) i-shift(volvo) opticruice(scania) och mercedes variant kommer inte på vad skiten kallas men jag tucker att manuell är bäst ingen ska bestämma för mig när jag ska växla :D

Jag skruvade mycket i Scanias elektroniska lådda som kom 88-89 någonting.
Vi hade ett gäng provbilar med den låddan, och i början var dom bedrövliga.

Det blev många växellådsbyten i onödan, det var givarna som spökade på dom lådorna, och efter byte till en annan modell av givare så fungerade dom utmärkt.

Back