Tror jag ska bli pappa

Grattis!
Och ja det blir en härlig tid, kanske inte den första tiden iofs men det är ju fet tabu att säga. Ha det i åtanke dock :) Det blir grymt, promise!

Beror på om det är en dotter eller son... :gnissla
(den ena får high five när det kommer hem en snygging, den andra får ett förhör som får Al Qaieda att blekna)

Men mer seriöst, grattis! :)

Fan tror du. herregud jaghar 2 st döttrar jag fasar för den dagen min flickor ska komma hem med nån .jag har redan satt upp mig för en hagelbössa.

Kollar man vad mina systrar har dragit hem ,så förstår man mig . :huvet:D

Precis!

Och om en 15-20 år så där börjar det bli dags att ställa på hojen igen.

Behöver inte bli så. min kärring har accepterat att forsätter köra hoj.
har en annan vän som oxå kör hoj. Beror helt å håller vilken kärring du har hemma , man får juuppfostra dom rätt-:D

Last edited:
I dagsläget är jag glad om jag kan bidra till mat på bordet.
Svor på att jag skulle ha det bra om jag skaffade ungar, men det känns ändå rätt.
De får väl finna sig i att inte ha allt.

Bra siktat!
Man är ju lite sugen, biologiska klockan tickar på.....

Skjut skarpt då!!! :tummenupp

Och grattis till Jesseboy. Livet kommer aldrig att bli sig likt igen -och det menar jag i positiv bemärkelse. När du håller det där lilla knytet i din famn för första gången...ja då är du rökt.

Har två tjejer själv och en tredje på väg i juli. Sen får det vara bra:tummenupp

Last edited:
I dagsläget är jag glad om jag kan bidra till mat på bordet.
Svor på att jag skulle ha det bra om jag skaffade ungar, men det känns ändå rätt.
De får väl finna sig i att inte ha allt.

Samma här, det var ett av villkoren innan jag skaffade barn, jag fick jobb på en stor jävla fabrik som inte hade avskedat sedan 70-talet, rätt hyfsad lön och kände att det var dags.

Första skottet tog, och nio månader senare föddes första barnet!

Sex månader senare sades 300 personer upp från företaget, jippiii....

Nåväl, arbetslös och en 6månaders baby hemma, vad göra?
För att minimera inkomstbortfallet så gick tjejen tillbaks och jobbade och jag fick vara föräldraledig.

Den pappa som bommar att vara hemma med barnen när dom är små går verkligen miste om saker...

Samma sak med nästa barn, jag var föräldraledig masor då också.

Vi införde helt nya rutiner som biblioteksbesök med åtföljande öl på puben, förmodligen den enda pub i världen som har infört paketpris på en öl + en festis...

Vi besökte regelbundet bilhallar och tittade på bilar, gick på café, gick på museumet, bevistade all öppet hus vi hittade, allt ifrån kärnavfallsfartyget Sigyn till Sjöräddningen och brandkåren, vi tittade på fåglar i parkerna och fiskar i laxtrappen vid kraftverket....

En helt underbar tid!

Samma här, det var ett av villkoren innan jag skaffade barn, jag fick jobb på en stor jävla fabrik som inte hade avskedat sedan 70-talet, rätt hyfsad lön och kände att det var dags.

Första skottet tog, och nio månader senare föddes första barnet!

Sex månader senare sades 300 personer upp från företaget, jippiii....

Nåväl, arbetslös och en 6månaders baby hemma, vad göra?
För att minimera inkomstbortfallet så gick tjejen tillbaks och jobbade och jag fick vara föräldraledig.

Den pappa som bommar att vara hemma med barnen när dom är små går verkligen miste om saker...

Samma sak med nästa barn, jag var föräldraledig masor då också.

Vi införde helt nya rutiner som biblioteksbesök med åtföljande öl på puben, förmodligen den enda pub i världen som har infört paketpris på en öl + en festis...

Vi besökte regelbundet bilhallar och tittade på bilar, gick på café, gick på museumet, bevistade all öppet hus vi hittade, allt ifrån kärnavfallsfartyget Sigyn till Sjöräddningen och brandkåren, vi tittade på fåglar i parkerna och fiskar i laxtrappen vid kraftverket....

En helt underbar tid!

...
Hoppas jag klarar det då. Tack för glada hurrarop.
Ibland segar jag ner mig själv i ångest och fruktan över hur jag ska kunna ta hand om denna guldklimp, som garanterat (om inget går snett) är det bästa som hänt mig.
Summarum är: Skulle jag vilja ha mig som farsa??
Jag har sjuka krav på mig själv, och det gör mig nervös.
Jag vill vara Bill Cosby x 10

Nu ligger jag mest och stryker (vågar inte klappa) hennes mage så fort hon kommer hem. Späkar mig med taggtråd om maten inte är klar i samma ögonblick som hon kommit hem från jobbet.
Ibland kryddar jag för mkt, det är fan inte OK.
Pussar och musik har jag gett mig fan på att det ska vara bra, så det kör jag på. Hela tiden.
Fan...
Jag blir yr av att ens tänka på detta...

Jag tror inte. Jag vet!

I slutet november blir det.

Men vi har just bestämt oss för att behålla båda hojjar. Det känns inte som ett problem än i alla fall.

Nu ligger jag mest och stryker (vågar inte klappa) hennes mage så fort hon kommer hem. Späkar mig med taggtråd om maten inte är klar i samma ögonblick som hon kommit hem från jobbet.
Ibland kryddar jag för mkt, det är fan inte OK.
Pussar och musik har jag gett mig fan på att det ska vara bra, så det kör jag på. Hela tiden.
Fan...
Jag blir yr av att ens tänka på detta...
Du måste fan tagga ner. Passa på att ta det lugnt nu för tro mig, du lever verkligen i lugnet före stormen. För att inte falla alltför hårt från dina rosa molnen är det bra om du förbereder dig rent mentalt på att de första två åren handlar det snarare om att överleva än att leva.

Men sedan blir det skitkul! :tummenupp

Slutet av november??
För vårt första???
Faaakkkkk!
Jag ska försöka att bara leverera.
Leverera min totalt odelade kärlek och inget annat.
Problemet är attjag redan börjat, så jag knappt är förmögen att jobba.
Fan, snacka om att jag är en f*tta, men det står jag för...

Jag tror inte. Jag vet!

I slutet november blir det.

Men vi har just bestämt oss för att behålla båda hojjar. Det känns inte som ett problem än i alla fall.

Vi har hojjarna kvar, men det blir inte mycket åka tyvärr. Kanske prickar in 500-600 mil denna säsong mot normala 2000. när tjippen var liten 1-3 månader var allt soft, och jag förstod inte vad alla småbarnsföräldrar gnällde över. Killen bara sov och käkade. Hur soft som helst. Sen började det hända grejjer. MUAHAHA. Man får vara glad över den lilla "fritid" man får.

Slutet av november??
För vårt första???
Faaakkkkk!
Jag ska försöka att bara leverera.
Leverera min totalt odelade kärlek och inget annat.
Problemet är attjag redan börjat, så jag knappt är förmögen att jobba.
Fan, snacka om att jag är en f*tta, men det står jag för...

Det kommer att gå bra.
Tagga ner och sänk dina krav.

Vi har hojjarna kvar, men det blir inte mycket åka tyvärr. Kanske prickar in 500-600 mil denna säsong mot normala 2000. när tjippen var liten 1-3 månader var allt soft, och jag förstod inte vad alla småbarnsföräldrar gnällde över. Killen bara sov och käkade. Hur soft som helst. Sen började det hända grejjer. MUAHAHA. Man får vara glad över den lilla "fritid" man får.

Håller med, toppar jag 150 mil den här mc-säsongen får jag vara glad.

Att vara pappa är det bästa som finns.

Här är en bild på vad du har att vänta dig.

Bifogat

• stellamat.jpg
    stellamat.jpg
    33.6 KB · Visningar: 61
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär