Jimmyjohan
Ny medlem
Hej
Är de någon som har åkt trollstigen och kan rekommendera något boende och vart den börjar och slutar
Är de någon som har åkt trollstigen och kan rekommendera något boende och vart den börjar och slutar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
... Tycker dock att boende, speciellt när man räknar om norska kronor till svenska pesetas, är odrägligt dyrt i Norge hur man än gör.![]()
R1 + Norska hastighetsgränser + Norska fortkörningsböter = Inte roligt.
Kan du åka på något motorsvagare och mera upprättsittande så kommer du att uppleva mera till ett betydligt lägre pris.
Att hyra stuga är ett bra och billigt alternativ speciellt då man kör flera tillsammans. Jag bodde i stuga tillsammans med 5 andra under den helg jag spenderade på Classic Honda Club Norways träff och har för mig jag betalade runt en femhundring för två nätter. Jag körde dock vidare därifrån solo och då är det svårt att hitta billigt och bra boende. En natt på vandrarhem kostade över 500 norska och en hamburgermeny senare på dagen 130 norska.Bor man i hytter på camping så blir priset helt OK. Vi betalade 300 - 600 NOK per natt för våra hytter. Delar man sedan detta på tre (Vi var tre personer) så blir det riktigt billigt, tycker jag.
Ta med ett campingkök. Det är väldigt trevligt att laga lunchen ute på fjället (Norrmännen bygger sina vägar över fjällen, inte runt fjällen som vi gör) Man har torrmat med sig i packningen. Vatten tar man ur närmsta fjällbäck. Man blir inte beroende av restauranger eller kiosker och man slipper betala för den episkt dyra norska snabbmaten.
Med dessa två spartips så blir Norgeresan helt OK ekonomiskt.
Förresten, jag är väl en av dom få som kört i princip full gas uppför Trollstigen?
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |