Trollhättetråden "samåkningar"

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date

Kneedrag

Guest
Åka idag tråden

Hoj hoj alla.

Jag är sugen på att åka lite idag. :)
Trollhättan, uddevalla och vänersborgare häng med

Tid . 12.00 Statoil vid Edsborg i trollhättan

Gixxertina

Last edited:
edit :tummenupp Vädret blir kanonfint idag

Last edited:
Halloj.

Måste tacka för en underbar hoj-eftermiddag igår. Grymt väder, klockrent sällskap och underbara vägar :tummenupp

Men, var nu allting guld och gröna skogar tror ni? Nej inte riktigt. Det kunde ju ha börjat bättre för min egen del. Jag startade resan genom att välta hojen på Shell i Uddevalla. En massa sköna repor och en fin liten spricka blev resultatet :huvet

Efter denna fadäs så gick turen mot Dingle där jag, PeterR1 och GixxerTina skulle möta upp GizmoBlade. Mötte upp i Dingle och begav oss ut på äventyr. Resan gick tillslut mot Lyskil där vi fick sällskap av en skön herre i en MGF (liten brittisk kopia på Mazda Miata). Mannen i den ynkliga "sportbilen" blev på något vis lite irriterad av att 4st hojåkare körde om honom varpå han beslöt sig för att liggga och stressa bakom oss. Han fotograferade bla min regplåt och prejade mig i en rondell. Efter detta så vägrade han släppa om mig när jag ville köra om igen. Vet inte riktigt vad det var han ville, eller vad han vann med detta märkliga beteénde :va Men spännande vart det iaf.

Väl inne i Lysekil så mötte vi ett annat gäng med hojåkare som var väldigt tjötglada av sig :yoparty . Satt och hade det gött i solen för att efter ett varv i Lysekil dra oss hemåt.

Tack för igår. Detta måste göras om snart igen (gärna med fler deltagare).

ja,, de va en riktigt rolig rundtur. synd att jag fick köra först. är så tråkigt att bestämma tempot.

gubben i bilen, hahahahahhaha jag säger då det,, vi skulle letat upp gubbfan och frågat vad han ville...

synd på hojen helander, du ska va glad du inte köpte en NY hoj. hojar går att fixa iallafall.

SÅ när tar vi nästa tur?

Är på om nån ska ut å röja!

du råkade inte va i lysekil igår(söndag) med en svart busa?

Last edited:
Håller med er övriga det var riktigt skoj:tummenupp
Gubben i cabben var störd ångrar att jag inte skrek att bilen går som en traktor.

Orkar ni med en tur nu på Tisdag? kl 16.00

Edit har ändrat tiden måste tvätta

Last edited:
jaa, det var en jä**a go tur: ):):) Bärfendalsvägen kan man åka fram o tebax en hel helg haha, tänk om det var en bilfri dag på den vägen?? Mumma:tungan extra + för killen med chapsen hehe (för dom som inte vet vad chaps är så är det såna där extra brallor som rodeoryttare använder utanpå jeansen, samma kille kör såpass så det skrapar upp fotpinnar och avgassystem, ingen fegrand på däcken heller: ):):) vad kör han då??? JO en Yamaha Warrior, inget kurvmonster direkt men killen verkade inte vara handikappad för detta, han hängde på sina polare som körde skiten ur sina nyare R1:or, goa skrönor kom han med oxo, många goa flabb manade han fram, fler såna "gubbar" :yoparty

ja,, de va en riktigt rolig rundtur. synd att jag fick köra först. är så tråkigt att bestämma tempot.

gubben i bilen, hahahahahhaha jag säger då det,, vi skulle letat upp gubbfan och frågat vad han ville...

synd på hojen helander, du ska va glad du inte köpte en NY hoj. hojar går att fixa iallafall.

SÅ när tar vi nästa tur?

du råkade inte va i lysekil igår(söndag) med en svart busa?

Jo,jag pausade där lite på väg hem!
Körde slut på en tank runt Trollhättan,Vänersborg,Uddevalla,Munkedal,Hamburgsund,Smögen,Kungshamn och Lysekil i rask takt så jag var helt slutkörd.
Busen såg ut som grisen av insekter o skit me´.
Såg att det stog motorcyklar på andra sidan men det slog mig aldrig att det var ni förän jag såg bilderna!:lol
Ser inte så bra på långt avstånd ändå så när jag fick hällt i mig burkvattnet så släpade jag mig hemåt igen.
Tänkte haka på imorn om det blir nåt!

Kanondag med kanonhärligt gäng :tummenupp :tummenupp
Lite bilder
DanL snygg Busa Svart ROCKAR:yoparty

Last edited:
hehe jag var med ute och buisa i de fina vädret! såg några av er på uteserveringen i skeppsviken (där jag satt å bärsa) ..

påtal om gubbar som blockar osv .. var en bil som gjorde så mot mig med .. på 70 väg.. tillslut kom jag om .. hade itne jätte högt tempo så bilen kom i kapp vid rödljus lite senare... jag tog ner stödet och gick av hojen och började gå bakåt mot bilen.. .JÄÄÄVLAR vilken fart gubbjäveln fick i med backen och försöka vända å hålla på .. hahahha man ser ju lite småbiff ut i stället :P

Lite bilder

Ser riktigt nice ut! Synd att man jobbat fram tills sent varje dag det har vart fint väder! Men på fredag är jag ledig och smhi lovar hyfsat väder. Så är det någon som är sugen på en sväng, så hänger jag gärna med! Helt förbi trollhättan då jag behöver hämta oljefilter där :tummenupp

hehe jag var med ute och buisa i de fina vädret! såg några av er på uteserveringen i skeppsviken (där jag satt å bärsa) ..

påtal om gubbar som blockar osv .. var en bil som gjorde så mot mig med .. på 70 väg.. tillslut kom jag om .. hade itne jätte högt tempo så bilen kom i kapp vid rödljus lite senare... jag tog ner stödet och gick av hojen och började gå bakåt mot bilen.. .JÄÄÄVLAR vilken fart gubbjäveln fick i med backen och försöka vända å hålla på .. hahahha man ser ju lite småbiff ut i stället :P

hahahah coolt ! :yoparty :tuttar

Lite bilder

Här är rutten vi körde!

(Uddevalla-Bike i trollhättan 44)

Statoil vid stadion i Trollhättan via liten väg 1 till Caféet i skeppsviken Uddevalla

Från Skeppsviken till Statoil i Frändefors på väg 2

och därifrån tillbaka till Uddevalla på väg 3

Efter fotografitagning (2:a o 3:e) så fortsatte färden på "gamla vägen" 4 till Båberg för lite knäskrapsövning o övningskörning samt en bild till.

Bifogat

• GPSRUTTER 5-8-07.JPG
    GPSRUTTER 5-8-07.JPG
    120.8 KB · Visningar: 66
jag va ute en sväng nu ikväll med,, hamnade i monsunregn i munkedal..... KUL..fan va blöt jag blev

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT