Troligen nummerskylt fram på mc 2004!

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Det finns vissa fördelar med förslaget om att ha chips i nummerplåten. En av dessa är att det då går att göra system som registrerar om rätt förare kör på rätt hoj.

Självklart kan man plocka bort chipset och på så sätt undgå kontrollen men då kanske farbror blå tar och plockar in dig för att kolla varför ditt chips har trillat bort igen.

Vad gäller nummerplåt fram så föreslog finska regeringen det för något år sedan och det föll på att en professor i aerodynamik påvisade att det inte går att montera en nummerplåt fram på ett sådant sätt att det inte stör motorcykelns egenskaper... Sånt är ju bra.
 

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Lime skrev:
Det finns vissa fördelar med förslaget om att ha chips i nummerplåten. En av dessa är att det då går att göra system som registrerar om rätt förare kör på rätt hoj.

Självklart kan man plocka bort chipset och på så sätt undgå kontrollen men då kanske farbror blå tar och plockar in dig för att kolla varför ditt chips har trillat bort igen.

Vad gäller nummerplåt fram så föreslog finska regeringen det för något år sedan och det föll på att en professor i aerodynamik påvisade att det inte går att montera en nummerplåt fram på ett sådant sätt att det inte stör motorcykelns egenskaper... Sånt är ju bra.

Det där med chips i fordonet kan de ju bara glömma...blir det nått sånt system så slutar jag köra hoj.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ugluk skrev:
Är det bara jag som tycker att Marals påståenden verkar lite löst grundade?
Nej, det är fler som noterat det. Och att han lägger orden i mun på andra partier.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Ugluk skrev:
Är det bara jag som tycker att Marals påståenden verkar lite löst grundade?

Nejdå, men det är ganska vanligt i den politiska världen och absolut inget specifikt för Marals. Jag hade snarare blivit förvånad om en komunalpolitiker som Marals inte hade utnyttjat hela arsenalen för att misskreditera sin motståndare.

gladh
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Bingo skrev:
Nej, det är fler som noterat det. Och att han lägger orden i mun på andra partier.

Lägger ej orden i munnen på andra partier. Ville bara upplysa er om vad det talas om i de olika departementen då det berör oss alla här inne på forumet. Jag vill i varje fall inte ha någon nummerplåt eller dyligt i fram på mina motorcyklar.
Om ni sedan anser att jag pratar mig varmt för vissa partier är det er åsikt.
 

Pirre

InTranceWeTrust
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Sv650s, Micron Helsystem, miniblinkers mm
fireblade skrev:
Det där med chips i fordonet kan de ju bara glömma...blir det nått sånt system så slutar jag köra hoj.

Även fast detta chip kan hjälpa polisen att ta fast tjuvarna som eventuellt stal din hoj? MEN och ett stort men skall ett sådant chip finnas bör det ej användas i annat sammanhang än just stöld/rätt ägare/skenförsäkring. Annars håller jag med dig!!

ett skrämmande scenario är om detta registreras online så att polisen sen ser att fan nu e potatisarna ute på motorvägen igen och dom åker minsann inte i 120. det kan vi se här på vår skärm, från punkt a till punkt b på 10 min hmmm det ska ta 40 min bäst att sätta upp en vägspärr :crash
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
hmm....

jag tycker också att det är löjligt med nr plåt fram men det är väll som med nummerplåt bak det är ju bara att skita i det om man inte vill ha den eller??

tycker att det är jävligt fel och löjligt att ni tycker att alla ska rösta på kd endast av annledningen att dom är i mot nrplåt fram!
då kan vi väll lika gärna starta ett missnöjesparti som är för fri fart för mc och försäkringar som betalas av skolmaten ??
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
Jag ska köra som fan tills dom stoppar mc, då ska jag köpa en snabb bil o köra som fan

Jag gillar köra som fan
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Hahaha, ja... då slipper de kanske krypa ner i fosterställning utan anledning :p

Vafan ska polisen göra om någon inte skulle ha skylt, och de möter personen i fråga???? Göra en U-sväng på motorvägen :crash
 

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Sabla förmynderi.
Var och en skall för böveln vara vuxen nog att kunna
bestämma över sig själv och sitt fordon!
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
ja va fasen visst ska vi ha chips i hojarna som registrerar allt.

Snart ska vi få små chips inopererade när vi förds s¨å staten kan hålla koll på var vi befinner oss.

Man blir ju mörkrädd, fasen man klan ju snart inte göra något utan att staten o kapitaler ska blanda sig i ens liv.

Snart dags för possitiva nyheter tycker jag, finns det det för oss sporthojsåklare måntro?


Tolf
 

outsider

hojjen skrot, jag lika så.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg/ hisingen/ på gatan
Hoj
BMW R1200 ST -05
Lime skrev:
Det finns vissa fördelar med förslaget om att ha chips i nummerplåten. En av dessa är att det då går att göra system som registrerar om rätt förare kör på rätt hoj.

Självklart kan man plocka bort chipset och på så sätt undgå kontrollen men då kanske farbror blå tar och plockar in dig för att kolla varför ditt chips har trillat bort igen.

vadå trillat bort :confused: det e ju elektronik å det tål ju inte en kombination av vägsalt å vatten med andra ord spruta in lite salt vaten i lådan som chipet sitter i så Ooops! :rodnar måste gått sönder :D vad kan dom göra åt det, jag har ingen testdator hemma, så hur ska jag kunna veta att det e trasigt det bästa e att det liknar helt vanlig korision :D

QUOTE]Originally posted by hornet oskar
jag tycker också att det är löjligt med nr plåt fram men det är väll som med nummerplåt bak det är ju bara att skita i det om man inte vill ha den eller??
[/QUOTE]

dom kan inte tvinga dej att sätta på nr plåt fram på en gammal cykel då e den inte orginal längre. endast på nya cyklar skulle denna regel inefatta. å tror personligen att återförsäljarn skule protestera kraftigt med tanke på att ingen vill köpa en ny mc med nr plåt fram. :zpy
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Fredrich skrev:
Sabla förmynderi.
Var och en skall för böveln vara vuxen nog att kunna
bestämma över sig själv och sitt fordon!

Hörrrödu! häda inte! I det här landet BESTÄMMER staten över medborgarna och DU har inget att säga till om! Gör du det blir du hotad och slutligen hamnar du i finkan.

(Alla som har haft att göra med skattemyndigheten vet vad jag talar om)
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Felix skrev:
Hörrrödu! häda inte! I det här landet BESTÄMMER staten över medborgarna och DU har inget att säga till om! Gör du det blir du hotad och slutligen hamnar du i finkan.

(Alla som har haft att göra med skattemyndigheten vet vad jag talar om)

Jaa det är väl tur att nån bestämmer över oss...
För det verkar inte som om folk i det här landet kan ta eget ansvar utan att det ska balla ur. :fakta ;)
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Ugluk skrev:
Är det bara jag som tycker att Marals påståenden verkar lite löst grundade?
Det får nog komma fram något mer övertygande innan jag lägger min röst på M eller Kd. Att Kd skulle motsätta sig ett sådant förslag kan jag köpa eftersom dom är det enda riksdagsparti som hittils visat något vilja att tillmötesgå motorcyklister. Tänker då främst på Johnny Gylling (?).

Politisk välvilja/ovilja mot sporthojar är nog snarare personlig än partipolitisk. (Med undantag av Mp)
Robinsson Jan-Emanuel? Han e ju biker...och sosse.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top