Troligen nummerskylt fram på mc 2004!

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Var på årsmöte med moderaterna igår kväll. En utav våra medlemmar sitter i (riksdagen) ett utav utskotten som behandlar trafiksäkerhet m.m.
Det har enligt henne förts upp det sista året att bland mer partier att man bör ta tillbaka det gamla systemet med skylt fram på mc. Detta då det är stor irritation för hur vi kör på vägarna samt leker framför de kameror som finns uppsatta runt om i Sverige.
Dock försöker moderaterna samt Kd att motarbeta detta förslag :fakta Se nu f** till att skärpa er lite i sommar och inte leka som galningar framför dessa kameror så kanske med lite tur vi slipper detta mycket dåliga förslag som lags fram utav socialdemokraterna och deras följeslagare.
Mvh Marcus
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
:skrämd

Åh, va kul. Verkligen. Jag vill rikta ett stort tack till alla som gjort att detta uppmärksammats.
Mmm, man blir ju helt till sig när man tänker på hur läcker hojen kommer att vara med en regplåt fram.

Borde ju fan va skottpengar på såna där jävla pajasar. Håll er till avlysta områden om ni ska stunta eller vad det nu är ni håller på med.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Det där är ingenting nytt utan tycks komma upp lite tätt som tätt. Tycker inte det finns anledning till oro förrän det skulle ligga på remiss. I bl.a. Australien har diskussioner förts om det där under säkert två års tid. Men svårt att inte hålla med ditt råd om att vi inte ska köra som galningar i trafiken.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Kan Sverige ensidigt införa en sådan regel (nummerplåt fram på MC) när vi är med i EU? Det mesta tycks ju numera styras från Bryssel...

/B
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
benkar skrev:
Kan Sverige ensidigt införa en sådan regel (nummerplåt fram på MC) när vi är med i EU? Det mesta tycks ju numera styras från Bryssel...

/B

Trafiksäkerhetsfrågor är upp till varje nation att bestämma. :fakta Dock inom vissa gränser man kan t.ex inte plötsligt bestämma sig för att byta ut alla vägskyltar emot andra.

Jp.... du bör vara orolig dock försöker högern motarbeta detta så gott som det går. Vänstern ser detta som ett steg i nollvisionen och då skyr de inga medel.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Marals76 skrev:
Trafiksäkerhetsfrågor är upp till varje nation att bestämma. :fakta Dock inom vissa gränser man kan t.ex inte plötsligt bestämma sig för att byta ut alla vägskyltar emot andra.

Hört något från SMC i frågan? (Eller meddelat dom den här infon) Många tycker både bu och bä om SMC, men dom har ju stoppat x antal korkade förslag hittils, så det är väl bara att hoppas dom håller koll på frågan!?

/B
 

AL

Kryzzare...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
KTM 660 -04
Vid "kamera-foto" kan polisen inte kan identifiera föraren pga integral hjälm, så är det inte mkt att oroa sig för. Blir man jagad av polisen blir det ju samma situation som idag.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Marals76 skrev:
Trafiksäkerhetsfrågor är upp till varje nation att bestämma. :fakta Dock inom vissa gränser man kan t.ex inte plötsligt bestämma sig för att byta ut alla vägskyltar emot andra.

Jp.... du bör vara orolig dock försöker högern motarbeta detta så gott som det går. Vänstern ser detta som ett steg i nollvisionen och då skyr de inga medel.

Nja, "Det har enligt henne förts upp det sista året att bland mer partier att man bör ta tillbaka det gamla systemet med skylt fram på mc." tolkar inte jag som det ligger på dagordningen att konkretiseras till en remiss den närmsta tiden.

Då är jag mer orolig för att vi ska få samma system som i storbritannien där chip ska monteras på alla fordons reg-plåtar som sedan kommer att läsas av utmed vissa sträckor. Dessa talar om fordonets reg-nummer, färg, tillverkningsår, din morsas vikt o.s.v. Utan att du ens vet om det.
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
AL skrev:
Vid "kamera-foto" kan polisen inte kan identifiera föraren pga integral hjälm, så är det inte mkt att oroa sig för. Blir man jagad av polisen blir det ju samma situation som idag.

Bara en tidsfråga tills ägaren utav fordonet får stå för bötern.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Hoppas Bryssel stoppa idiotförslagen,
känns bra att de har lite pli på våra politiker... :tummenupp
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Det räcker inte att skärpa sig i sommar på vägarna.
Det är om 3 år alla måste skärpa sig och rösta rätt!

För övrigt finns det väll ingen plats att placera en skylt fram på en sporthoj.
 

Excalibur

Hata höst o vinter
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR600FSport-01
Helve*e är det dom där jä*la miljöpartisterna som är i farten nu igen?!?!?!

F*n sossar, kommunister och miljörövar... TILLSAMMANS!!! Kan ju inte gå annat än åt helv*e

Och nu det här...


Ja ja... Det är ju svenska folket som valt dem så det är väl ingen idé att klaga nu... VÄLJ RÄTT TILL NÄSTA VAL BARA!!!!
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Är det bara jag som tycker att Marals påståenden verkar lite löst grundade?
Det får nog komma fram något mer övertygande innan jag lägger min röst på M eller Kd. Att Kd skulle motsätta sig ett sådant förslag kan jag köpa eftersom dom är det enda riksdagsparti som hittils visat något vilja att tillmötesgå motorcyklister. Tänker då främst på Johnny Gylling (?).

Politisk välvilja/ovilja mot sporthojar är nog snarare personlig än partipolitisk. (Med undantag av Mp)
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Skylt fram?
Är det i så fall en som sitter på framstänkan och är läsbar från sidan?
Vad säger motorcykelorganisationer i länder som har skylt fram, jag menar det borde påverka köregenskaperna i alla fall i hög fart.
 

Pawwe

SDK Socio#2533
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Järfälla/Viksjö
Hoj
Ducati 1000SS -06
hahah det skulle fan va roligt. jag som inte ens har det på min bil fram. Knappast att ja skulle sätta det på hojjen!
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
zykl0n skrev:
Det räcker inte att skärpa sig i sommar på vägarna.
Det är om 3 år alla måste skärpa sig och rösta rätt!

Ho ho, jaja! Tror nog dom flesta vet vart jag står så jag ska inte lägga mig i. :D

Rösta rätt denna gången!
 

Bifogat

  • vanster.jpg
    vanster.jpg
    22.4 KB · Visningar: 371

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Benjamin skrev:
Kommer sån lag så skiter iaf jag i det... aldrig i livet en skylt fram! :mad:

Det är rätt Benjamin. Jag hade inte haft den om jag så fått pröjsa för det var eviga dag..........

750RR
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Ja, "de" har alltså inget vettigare att göra än att prata nummerskyltar de där moderaterna alltså.. :confused:
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top