Triumph Thruxton-tråden.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Just det, det bokades visst en thruxton bandag med triumph ägar klubben i höstas om inte jag minns fel. Nån förutom mig som bokat in den? Efter det så lär jag väl börja fundera på mods igen..
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Just det, det bokades visst en thruxton bandag med triumph ägar klubben i höstas om inte jag minns fel. Nån förutom mig som bokat in den? Efter det så lär jag väl börja fundera på mods igen..

Måste jag missat totalt..förr om åren ordnade TOMCC:s racing några dagar på KK-ring och jag var där 2 ggr..Hilse var chef då.
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Du kan väl komma till Anderstorp till våren/sommaren..inte så långt att köra...ARC ordnar flera kvällsträningar och även nån heldag..då kan vi köra ikapp, haha...kolla på hs under arrangemang...http://www.arc.nu/sv/
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Börjar visst bli gammal och glömsk, hehe! Hittade min kommentar från Augusti!
 
Last edited:

peter_lc4se

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2016
Ort
Nyköping
Hoj
KTM
Är det någon här som provkört både 1200 S och R? Har kikat lite på youtube och kommer fram till att R:en mest kommer till sin rätt på bana och det kommer jag nog aldrig att köra. Och S:et är mer stilrent på något sätt (väl så viktigt).
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Och Gott Nytt År till alla i tråden! Och till er som bara läser, men inte skriver (ni är ganska många).

Vi ses på en kurvig landsväg 2017!
 

skrajen

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton -13
Hallå hörni!
Är det någon som vet om orginalfjädringen i fram är progressiv på Thruxton? Eller sitter det vanliga raka?
Jag har en -11. Kan såklart skruva upp och se efter men tänkte bespara mig mödan och testa att fråga här först :).
Supertacksam om någon visste!
Ha det fint
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hallå hörni!
Är det någon som vet om orginalfjädringen i fram är progressiv på Thruxton? Eller sitter det vanliga raka?
Jag har en -11. Kan såklart skruva upp och se efter men tänkte bespara mig mödan och testa att fråga här först :).
Supertacksam om någon visste!
Ha det fint

Det är raka fjädrar..om du funderar på progressiva så gör inte det..blir sämre än original..jag har provat.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det är raka fjädrar..om du funderar på progressiva så gör inte det..blir sämre än original..jag har provat.
Måste vara därför progressiva fjädrar är så billigt till thruxton? :D
Jag funderar ju på att sätta i ett par tockna däringa emulatorer i mina gafflar, tycker framänden är lite orolig ibland när man pressar den.
Du hade ju ett rejält wobbelstag på din minns jag, är det nåt att rekommendera också?
Har ju fattat att man måste välja fjädrar efter totalvikten på hoj och förare, men jag har då aldrig hittat nånstans där man kan köpa avstämda fjädrar..
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Måste vara därför progressiva fjädrar är så billigt till thruxton? :D
Jag funderar ju på att sätta i ett par tockna däringa emulatorer i mina gafflar, tycker framänden är lite orolig ibland när man pressar den.
Du hade ju ett rejält wobbelstag på din minns jag, är det nåt att rekommendera också?
Har ju fattat att man måste välja fjädrar efter totalvikten på hoj och förare, men jag har då aldrig hittat nånstans där man kan köpa avstämda fjädrar..

Jodå, det finns här bl.a. http://www.classicbike-raisch.de/triumph-ac-15/gabel-federn/gabel/
Borde gå att få tag i här i landet nånstans, säkert hos Öhlinsåterförsäljare.
Emulator är ett bra sätt att få gaffeln bättre..jag köpte från Kumlins Motor men går att ta direkt från RaceTech i USA. Även avstämda fjädrar från RT.
Svårt att säga om "vobbelstaget" hjälpte då jag monterade det tillsammans med Andreani-kitet..det blir iallafall inte sämre... speciellt vid riktigt hård bromsning som "twistar" gaffelbenen lite pga den ensidiga bromsen.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jodå, det finns här bl.a. http://www.classicbike-raisch.de/triumph-ac-15/gabel-federn/gabel/
Borde gå att få tag i här i landet nånstans, säkert hos Öhlinsåterförsäljare.
Emulator är ett bra sätt att få gaffeln bättre..jag köpte från Kumlins Motor men går att ta direkt från RaceTech i USA. Även avstämda fjädrar från RT.
Svårt att säga om "vobbelstaget" hjälpte då jag monterade det tillsammans med Andreani-kitet..det blir iallafall inte sämre... speciellt vid riktigt hård bromsning som "twistar" gaffelbenen lite pga den ensidiga bromsen.
Haha, ja.. minns att jag gjorde en panikbromsning för några år sen, och framhjulet började studsa som en hoppstylta! Det var rätt intressant..
Så du körde först med emulatorer, sen cartridge kit?
 

skrajen

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton -13
Det är raka fjädrar..om du funderar på progressiva så gör inte det..blir sämre än original..jag har provat.

Jasså? Jag har spanat in dessa: http://shop.tecbikeparts.com/products/progressive-springs-thruxton

Då kanske jag struntar i att beställa dom då. Jag har redan deras gas shocks bak: http://shop.tecbikeparts.com/products/gas-shocks-thruxton

Tänkte att det verkar rimligt att köra samma uppdatering fram men. Ah. Vi får se hur jag gör.
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Haha, ja.. minns att jag gjorde en panikbromsning för några år sen, och framhjulet började studsa som en hoppstylta! Det var rätt intressant..
Så du körde först med emulatorer, sen cartridge kit?

Ja, Björn köpte emulator-kittet av mig när jag konverterade till cartridge (Andreani).
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top