Triumph Thruxton-tråden

Är det någon här som köpt ett par korta broms-/kopplingshandtag från eBay till sin Thruxton R än och fått ett par som funkar? ...
Sen har jag funderingar på att köpa clip-on-kitet vad det lider då många påstår att det både blir bättre körkänsla och dessutom bekvämare körställning, med ett plus i kanten att de i mina ögon ser klart snyggare ut än de "gramp-ons" som den kommer med som original. Kan det vara någon här som har förstahandserfarenhet av dem eller blir det till att lita på vad resten av folket på nätet tycker? :)
Jonas i Boden (har inte sett honom här i forumet ännu) monterade den ubertuffa räserkåpan på sin hoj och då följer ju de lägre clip-on-kitet med. Förstod jag honom rätt är han rätt nöjd - sportigare sittställning men utan att bli modernt plastraketaktig (han kör en Gixxer som banhoj så referenserna är pålitliga).

Jag är lite skeptisk än så länge men tänkte tigga mig en provtur när vi ses nästa gång. Näste helg har ju SMC riksträff i Säfsen och hotar inte vädermakarna med alltför eländiga prognoser tänkte jag toura dit med min gubbräser och för den typen av sträckkörningarna (85 mil enkel väg) må man nog trots allt inte äventyra åtminstone viss komfort.

Jag avvaktar själv med korta/vikbara handtag, skulle tro att det är Brembopumpen som orsakar de flesta bryderierna än så länge. Jag har än så länge inte lyckats hitta något dedikerat kit för 1200 R när jag letat.

På tal om habegär - Jag såg min gamla Daytona 675 på Blocket tidigare i dag, funderar om det ändå inte går att gömma undan ännu en hoj i något garage...:3freak
 
Funderar på att sälja min Thruxton R så jag kollar intresset här innan jag lägger ut den på blocket. Rullat 350mil, V&H offroad slipons, tail tidy, LED-blinkers, tankpads och barrel grips. Tänkte mig 115' för den.

04afb7574dbe2b9f9c948756f845a121.jpg
 
7b0f23fbb319c077b64edc186e29534a.jpg

Det händer max en gång per år, så då måste det ju firas med ett foto i thruxtontråden! Hojen är ren!
Blev säkert nåt kilo lättare!
 
Funderar på att sälja min Thruxton R så jag kollar intresset här innan jag lägger ut den på blocket. Rullat 350mil, V&H offroad slipons, tail tidy, LED-blinkers, tankpads och barrel grips. Tänkte mig 115' för den...
Trist men visst kan jag förstå Dig - det finns mer praktiska hojar. Men kuligare? :)

Får Du en intressent som snålar och kanske funderar på att sälja lite av tillbehören separat kan jag vara spekulant på piporna i alla fall :tummenupp
 
Besiktigade hojen igår - som vanligt väldigt bra bemötande! MC killarna på Opus är alltid genuint MC intresserade och den här var i min egen ålder (dvs. närmare 60 än 50:-) ) - när man sen kommer in med minutiöst nyputsad hoj så var det enbart beundrande kommentarer och frågan om den var till salu!
När han kom tillbaka från provturen runt kåken så log han stort. I vilket fall upptäcket han att mina LED blinkers fram satt lite tätt (ca 21cm mot krav på 24cm) - men han tyckte inte jag behövde komma tillbaka för bara en sån enda liten detalj! Fast han förmanade mig noga att jag borde fixa det omgående.

Till saken hör också att jag satte på mina TOR's istället för RAASK systemet - inte lönt att chansa med att dom skulle ha överseende med db-volymen på RAASK dämparna. 1 timmes mekande vartannat år får man ha överseende med.

Fast när jag nu åkt runt med TOR's dämparna 1 dag så får jag erkänna att dom mullrar rätt skönt dom med - och ger lite bättre drag i låg-mellan registret jmf med RAASK. Fast RAASK vinner klart om man fläskar på. Tyvärr går det väl inte att få allt!
 
Jaha då va framdäcket åt helvete. Luften smiter ut vid ventilen snabbare än man hinner fylla med luft.
Så vad kör folk med för dimension på framdäcket?
 
100/90/18 (original) eller 110/80/18 (har jag kört 4000 mil på). Båda funkar.

EDIT: På en 900:a menar jag då, skall tilläggas.
 
Last edited:
Jag var nyss förbi hojcemter i Länna och kikade då de har 25% rabatt på allt de har i lager förutom hojar. Inget kul på lager till min R tyvärr, men de hade ett caféracerkit till Thruxton S om någon är sugen.
 
Är på Riksträff i Säfsen just nu, värmehandtagen är monterade men det fick bli bil ned på grund av jobb.

Ska någon montera handtag på en 1200R kan det vara skönt att veta att det går att klara utan att gå in i framlyset, vad man behöver göra är att lossa tanken och bara flytta bak den något för att komma åt anslutningen mellan elpiska och handtagens kablage. Elegant lösning med info om effektläge direkt i instrumenteringen.
 
Funderar på att sälja min Thruxton R så jag kollar intresset här innan jag lägger ut den på blocket. Rullat 350mil, V&H offroad slipons, tail tidy, LED-blinkers, tankpads och barrel grips. Tänkte mig 115' för den.

View attachment 432896
Helvete så grann den hojen är. Hade jag haft deg skulle jag köpt direkt. Hoppas någon rättmätig tar över, eller att du får behålla den. :)
 
Börjat få ett missljud på min hoj. När motorn är igång och ja drar ut choken ett hack kommer det ibland ett tjutande/gnisslande ljud från "förgasaren". Har en -10. Någon med bra ide om vad som står till?
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top