Triumph Thruxton-tråden.

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Dom har väl knappt kommit hem än..jag var ju hemma igår kväll!!
 

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton
Klart det kommer några bilder... men tror inte det togs så många fler...

Hursom.. tack alla inblandade för en otroligt trevlig och skoj tripp. På återseende!

IMG_1140.jpg
IMG_1143.JPG
IMG_1142.jpg
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Helt rätt Thruxtonerich! Jag kom hem för en stund sedan men hade lite att göra innan jag kunde sätta mig vid datorn.

Gårdagen var fantastisk. Vilket väder! Den dagen är nog den hittills bästa dagen på någon Vätterntur. Trots lite ilska över snabellagade och avgrävda vägar.

Idag fick vi lite regn på oss. Betoning på lite. Dock en del blöta vägar men mesta delen av riktiga banan vid Hökensås var torr. En av de sista kurvorna på denna sträcka hade dock en annan obehaglig överraskning. En fet grussträng mitt i spårvalet i en dold höger nästan hårnål. Puhhhh! Ingen gick av i a f.

Lycklig som vanligt efter denna tur och jag tackar alla som bidrar till att jag kan ha så här kul. Speciellt tack till Thruxtonerich som inte lämnar gänget och tråden bara för att han har skaffat en cylle extra.

EDIT: Jag vill även rikta ett ett speciellt tack till TMax500.
Utan honom hade den här turen aldrig blivit av.
Utan honom hade den här turen i a f aldrig blivit vad den är idag.

TMax hittar vägarna och håller ett skönt tempo på körningen. Tack!

Nu får inte du mer beröm förrän 10-årsrjubileumet. :krama
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
iFKH som skickat in bilderna ovanför mitt inlägg måste vi utse till rookie of the year eftersom han nu var den enda rookien.

Bilder ja. Tog en del med min iPhone fast jag har ännu inte lärt mig vad som är upp och ner på kameran. Min dator fattar precis och alla bilder är rättvända fast när jag laddar upp dem till SH så blir det upp och ned.

Tar dock en på min jävligt rena hoj där jag väntar på Stevie och TMax vid Överby. Se så ren och blank den är.

Sen en bild från Borensberg. Å den är lite viktig. Förra året höll en då rookie på att göra en fadäs. Han tänkte köpa glass. Fast det gör man inte i Borensberg. I Borensberg köper man något att dricka. Glass köper man i Gränna. Vi ska inte ändra på saker i onödan. Vätternturen är tradition och traditioner bevarar man. Man ändrar inte på dem.
 

Bifogat

  • IMG_0294.jpg
    IMG_0294.jpg
    967 KB · Visningar: 56
  • IMG_0310.jpg
    IMG_0310.jpg
    904.1 KB · Visningar: 55

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
sandviken
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
Klart det kommer några bilder... men tror inte det togs så många fler...

Hursom.. tack alla inblandade för en otroligt trevlig och skoj tripp. På återseende!

View attachment 421612
View attachment 421613
View attachment 421614

de va synd :( , själv har gubben skaffat actionkamera och väljer om det ska bli bild lr vidio :) , helt suverent tycker jag (även om kära frun har tillägg ; kör du 260km är du inte klok i huvedet :) nä min lilla vän det är jag inte. fast det borde du fattat för 40 år sedan när vi träffades första gången. kärlek det :)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Först, tack alla för en strålande trevlig Vätternrunda! Det är tur att den rackarns sjön finns så att vi har en förevändning att ses IRL och att slita lite däckssidor. Tack även för vänliga tillrop. Fast det är som alltid när något blir lyckat - "det är gästerna som gör festen".

Foton efterfrågas... Mina foton är på ungefär samma motiv som de som tidigare publicerats. Inget nytt på så vis. Och ingen GoPro, tyvärr! :(

Hojta till i tråden när vi skall ta nästa tur! (Menar inte Vättern runt då, utan en tur vilken som helst någon dag...)
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Tack för en fantastisk helg allihopa! :)

Jag har precis inmundigat en hamburgare från Burger Inn i Falkenberg (rekommenderas) till MotoGP och nu har jag serverats kaffe och single malt whisky. :)

48 mil i fredags, 41 igår och 42 idag. Imorgon skall jag vila och på tisdag bär det hem mot Stockholm, så det blir väl en 60-70 mil till.

Jag tog några bilder; samma motiv som alla andra så det är inte så intressant. :p
 

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Som sagt, tack för årets runda runt sjön. Blev runt 95 mil totalt. Efter tankning i Örebro hängde jag av en dåligt gasande Makkan. Väl hemma ställer jag in Thruxen i garaget och går in och tar av mig stället. Går ut för att hämta tankväskan och märker att det är punka på baksvålen. Orkar inte undersöka saken närmare, för nu är jag påväg till norra Jämtland. I bil den här gången.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Som sagt, tack för årets runda runt sjön. Blev runt 95 mil totalt. Efter tankning i Örebro hängde jag av en dåligt gasande Makkan. Väl hemma ställer jag in Thruxen i garaget och går in och tar av mig stället. Går ut för att hämta tankväskan och märker att det är punka på baksvålen. Orkar inte undersöka saken närmare, för nu är jag påväg till norra Jämtland. I bil den här gången.

"en dåligt gasande Makkan".. Den har jag svårt att tro på. :D:D:D
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tack för en fantastisk helg allihopa! :)

Jag har precis inmundigat en hamburgare från Burger Inn i Falkenberg (rekommenderas) till MotoGP och nu har jag serverats kaffe och single malt whisky. :)

48 mil i fredags, 41 igår och 42 idag. Imorgon skall jag vila och på tisdag bär det hem mot Stockholm, så det blir väl en 60-70 mil till.

Jag tog några bilder; samma motiv som alla andra så det är inte så intressant. :p

Trofén "flest mil på fyra dagar den här turen" tar du hem lätt i år.:)
 

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
sandviken
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
iFKH som skickat in bilderna ovanför mitt inlägg måste vi utse till rookie of the year eftersom han nu var den enda rookien.

Bilder ja. Tog en del med min iPhone fast jag har ännu inte lärt mig vad som är upp och ner på kameran. Min dator fattar precis och alla bilder är rättvända fast när jag laddar upp dem till SH så blir det upp och ned.

Tar dock en på min jävligt rena hoj där jag väntar på Stevie och TMax vid Överby. Se så ren och blank den är.

Sen en bild från Borensberg. Å den är lite viktig. Förra året höll en då rookie på att göra en fadäs. Han tänkte köpa glass. Fast det gör man inte i Borensberg. I Borensberg köper man något att dricka. Glass köper man i Gränna. Vi ska inte ändra på saker i onödan. Vätternturen är tradition och traditioner bevarar man. Man ändrar inte på dem.

ja men kan det bli bättre :
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
iFKH som skickat in bilderna ovanför mitt inlägg måste vi utse till rookie of the year eftersom han nu var den enda rookien.

Bilder ja. Tog en del med min iPhone fast jag har ännu inte lärt mig vad som är upp och ner på kameran. Min dator fattar precis och alla bilder är rättvända fast när jag laddar upp dem till SH så blir det upp och ned.

Tar dock en på min jävligt rena hoj där jag väntar på Stevie och TMax vid Överby. Se så ren och blank den är.

Sen en bild från Borensberg. Å den är lite viktig. Förra året höll en då rookie på att göra en fadäs. Han tänkte köpa glass. Fast det gör man inte i Borensberg. I Borensberg köper man något att dricka. Glass köper man i Gränna. Vi ska inte ändra på saker i onödan. Vätternturen är tradition och traditioner bevarar man. Man ändrar inte på dem.

Precis! Därför avstod jag från deltagande i år, enligt traditionen ska väl jag komma farande över stallbackabron i 160 kraftigt försoven, och det hade inte min hoj löst i år.. eller nu kanske den gör det i och för sig. Får se till att den håller sig till nästa år..
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
"en dåligt gasande Makkan".. Den har jag svårt att tro på. :D:D:D
Kan ha varit den dåligt fastsatta styrändsvikten som gjorde hojen lite svårkörd kanske? ?
Men som sagt, tack för en bra tur och en stabilt körande frontman.
/m
PS. Kan ha varit jag som skämde ut mig med att äta en glass i Borensberg för två år sedan. Sen till råga på allt så drack jag bara en kaffe i Gränna. Ibland blir det bara så jävla fel.
DS.
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Det sket sig med min vilodag. Vädret blev så pass trevligt här nere i Falkenberg så jag kände mig tvungen att ta en liten mysig tur. :p Men det bidde bara knappt nio mil som innefattade "Hallands vackraste väg"; inte tillräckligt för att man skulle bli trött i kroppen eller knoppen.

Nu skall jag ta mig ett varmt bad, en liten whisky och filosofera över om jag skall dra hemåt på den östra eller västra sidan av Vättern (det lutar åt öster).
 

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
sandviken
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
usch och fy :( , brakfest med grannarna igår, jordens hojväder med åke är inte på nå vis till ståd för det :( , det var första missade åkdagen denna sommar :( , tycker iaf det var riktigt ursligt med bilder från vätterrundan. nog kunde ni fotat lite mer. lr var det fullt upp och hålla sig på vägen :)
 

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
sandviken
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
Man kan ju följa med, så slipper man sitta hemma och dregla till foton. ;)

jo visst är det så , men söndag och helgtillägg är en bra slant för en fattig arbetare. fast det spelar inte it-nissar nägon roll :) ?
 

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
sandviken
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
det måste vara det sämsta forumet jag någonsin varet med i :( här hjälper vi inte varandra utan står stumma om någon frågar något :jämför med offroad-forumet lr hd forumet vilken support man får där. tyvärr kommer jag och skita i truxtonforumet, tror jag fixar det här rätt bra ändå :)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
det måste vara det sämsta forumet jag någonsin varet med i :( här hjälper vi inte varandra utan står stumma om någon frågar något :jämför med offroad-forumet lr hd forumet vilken support man får där. tyvärr kommer jag och skita i truxtonforumet, tror jag fixar det här rätt bra ändå :)
Nu förstår jag nog inte. Vilken var frågan? Något om styret? Eller syftar du på att vi fotograferade för lite? *undrar*
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top