Triumph Thruxton-tråden.

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Vätternrundan börjar kännas lite tveksam. Lördagen runt Vättern har ju inte någon lysande prognos för tillfället. Brukar inte banga för regn när det är transportkörning, men vid social myskörning gäller andra kriterier.

Jag bangar alltid för regn, :p men tänkte vara lite mindre känslig i det här fallet. Jag avvaktar till torsdag eller till och med fredag (visst är det upptill 24 h innan som man måste avboka hotellrummet?) innan jag fattar något beslut; väderprognoser har ju ändå ingen vettig konfidensnivå mer än typ en dag, möjligen två, framåt i tiden.
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
väderprognoser har ju ändå ingen vettig konfidensnivå mer än typ en dag, möjligen två, framåt i tiden.
Sant. Den enda riktigt tillförlitliga vädertjänsten är väl trots allt den gamla tittautgenomfonstret.se
Så jag ser hur det ser ut på fredag och tar ett beslut då.
Jo, 24 timmar är det. Enligt min bokningsbekräftelse kan jag avboka t.o.m den 26/6 kl 23:59
 
Last edited:

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Tänkte handla ett sådant där fender emlinator kit för att få bort bakskärmen och samtidigt få ett lite smäckrare utseende på bakänden. Vilket "kit" har ni och vilket är mest prisvärt?
Tittade på detta kit för ca 900 kr men jag vill nog helst inte ha med baklampan då jag redan har handlat en som är mycket mindre.
 

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Kit

Tänkte handla ett sådant där fender emlinator kit för att få bort bakskärmen och samtidigt få ett lite smäckrare utseende på bakänden. Vilket "kit" har ni och vilket är mest prisvärt?
Tittade på detta kit för ca 900 kr men jag vill nog helst inte ha med baklampan då jag redan har handlat en som är mycket mindre.

Köpte detta från CLASSIC-BIKE RAISCH till mina hojar - nöjd!:)
Heckweck_Teile.jpg
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Tänkte handla ett sådant där fender emlinator kit för att få bort bakskärmen och samtidigt få ett lite smäckrare utseende på bakänden. Vilket "kit" har ni och vilket är mest prisvärt?
Tittade på detta kit för ca 900 kr men jag vill nog helst inte ha med baklampan då jag redan har handlat en som är mycket mindre.

Jag köpte mitt här: http://maundspeed.com/. Det är det som du har på bilden (fast jag har ett svart och med blinkershållare). Det är väldigt välbyggt (gjuten aluminium) och mycket populärt på RAT-forumet. Det ryktas att man kan få det utan baklyse om man bara pratar med Maund. Det är inte så vanligt här i Sverige på grund av att det saknas återförsäljare (finns det ens någon mer än jag som har det?). Jag hade dessutom tur och det missades i tullen. ^^

Edit#1: Det finns bilder på min hemsida http://www.alikzus.se, dock har jag inte processat klart och lagt upp dem från förra veckans fotosession än.

Edit#2: Jag håller på och grejar med min brandvägg, så det kan hända att min hemsida inte svarar; i sådana fall är det bara att försöka senare. :)
 
Last edited:

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ser dystert ut inför Vättern Tour..inte bra för min astma med regn o kyla..jag backar nog om det inte blir bättre väder..sätter mig nog framför datorn och streamar MotoGP istället!!
 

BlueSmoke

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2014
Ort
Karlshamn
Hoj
Thruxton 2012
Tack för svar o tips!

Hmmmm... Läste nog slarvigt, fick för mig att det motsvarade 98 soppa.
Och denna post hammnade ju helt fel!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vätternturen

Vi får göra en liten avstämning av läget.

Väderprognoserna ser ju inte bra ut men de ändras hela tiden så det är svårt att säga säkert.

Först vore det bra om alla som redan nu vet att ni inte ska med denna helgen går in på http://doodle.com/ar9fyn579k5z9hcg och avmarkerar. Avmarkera också nästa helg (som vi satte som reserv) om ni redan nu vet att ni inte kan då.

Sen får vi försöka få klarhet i när vi senast kan avboka.

@stevie
Jag förstår inte riktigt "Jo, 24 timmar är det. Enligt min bokningsbekräftelse kan jag avboka t.o.m den 26/6 kl 23:59"

Det där är väl redan på torsdag kväll?

På min bekräftelse från A6 står det att avbokning ska ske senast kl 16.00 dagen innan alltså 27/6. Det står också att den ska göras skriftligt via mail. Har ni andra besked? Samma sak står nämligen på deras hemsida. Om detta stämmer så skulle vi kunna sätta deadline kl 12 på fredag.

Det skulle dessutom vara bra att veta vilka som har och inte har bokat rum även nästa helg. Svara på det här inlägget och skriv upp vad som gäller i listan som jag påbörjat.

Bokning 5-6 juli

BJN har inte bokat rum
stevie har bokat dubbelrum
Alikzus har inte bokat rum
1014 har inte bokat rum
TMax har bokat rum
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vi får göra en liten avstämning av läget.

Väderprognoserna ser ju inte bra ut men de ändras hela tiden så det är svårt att säga säkert.

Först vore det bra om alla som redan nu vet att ni inte ska med denna helgen går in på http://doodle.com/ar9fyn579k5z9hcg och avmarkerar. Avmarkera också nästa helg (som vi satte som reserv) om ni redan nu vet att ni inte kan då.

Sen får vi försöka få klarhet i när vi senast kan avboka.

@stevie
Jag förstår inte riktigt "Jo, 24 timmar är det. Enligt min bokningsbekräftelse kan jag avboka t.o.m den 26/6 kl 23:59"

Det där är väl redan på torsdag kväll?

På min bekräftelse från A6 står det att avbokning ska ske senast kl 16.00 dagen innan alltså 27/6. Det står också att den ska göras skriftligt via mail. Har ni andra besked? Samma sak står nämligen på deras hemsida. Om detta stämmer så skulle vi kunna sätta deadline kl 12 på fredag.

Det skulle dessutom vara bra att veta vilka som har och inte har bokat rum även nästa helg. Svara på det här inlägget och skriv upp vad som gäller i listan som jag påbörjat.

Bokning 5-6 juli

BJN har inte bokat rum
fattade inte riktigt hur man avbokar i doodlen men jag hoppar denna helgen p.g.a väder och att kvinnan i mitt liv bokade in mig på knixkurs på gotland ring på måndag(för att bli en bättre handledare, och för att vi övningskör dit) hon är så listig...
 

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Jag avbokar tyvärr. :gråta Håller nästa helg öppet tillsvidare.

Stockholmsvädret ser ut att bli rätt trevligt på lördag eftermiddag och kväll - Är det någon som har lust att hänga på en mer lokal tur istället? :)

Johan
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
fattade inte riktigt hur man avbokar i doodlen men jag hoppar denna helgen p.g.a väder och att kvinnan i mitt liv bokade in mig på knixkurs på gotland ring på måndag(för att bli en bättre handledare, och för att vi övningskör dit) hon är så listig...

Eftersom den inte är låst kunde jag göra det. Klicka på pennan som dyker upp då man håller muspekaren vid namnet.
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
@stevie
Jag förstår inte riktigt "Jo, 24 timmar är det. Enligt min bokningsbekräftelse kan jag avboka t.o.m den 26/6 kl 23:59"

Det där är väl redan på torsdag kväll?

Tack för det, så kan det bli när man knappt kan läsa innantill. Men har bestämt mig i vilket fall för att avboka den här helgen. Men jag är på för nästa vecka och har ett bokat rum. Ett dubbelrum för den som är intresserad, antar att det inte finns så mycket lediga rum kvar. I så fall blir det 879:- delat på två. Det rummet kan jag boka av till TORS! 3/6 kl 23:59
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tack för det, så kan det bli när man knappt kan läsa innantill. Men har bestämt mig i vilket fall för att avboka den här helgen. Men jag är på för nästa vecka och har ett bokat rum. Ett dubbelrum för den som är intresserad, antar att det inte finns så mycket lediga rum kvar. I så fall blir det 879:- delat på två. Det rummet kan jag boka av till TORS! 3/6 kl 23:59

Torsdag 3/7 kanske?:D
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Torsdag 3/7 kanske?:D

Ähh, men vad faan!:huvet Då har midsommarafton redan varit va?!? Jag skrev först 3/5, såg det innan jag tryckte "Posta" och tänkte "vilken tur, det hade ju vart pinsamt":rodnar. Behöver jag semester eller behöver jag semester?
 

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Vi får göra en liten avstämning av läget.

Väderprognoserna ser ju inte bra ut men de ändras hela tiden så det är svårt att säga säkert.

Först vore det bra om alla som redan nu vet att ni inte ska med denna helgen går in på http://doodle.com/ar9fyn579k5z9hcg och avmarkerar. Avmarkera också nästa helg (som vi satte som reserv) om ni redan nu vet att ni inte kan då.

Sen får vi försöka få klarhet i när vi senast kan avboka.

@stevie
Jag förstår inte riktigt "Jo, 24 timmar är det. Enligt min bokningsbekräftelse kan jag avboka t.o.m den 26/6 kl 23:59"

Det där är väl redan på torsdag kväll?

På min bekräftelse från A6 står det att avbokning ska ske senast kl 16.00 dagen innan alltså 27/6. Det står också att den ska göras skriftligt via mail. Har ni andra besked? Samma sak står nämligen på deras hemsida. Om detta stämmer så skulle vi kunna sätta deadline kl 12 på fredag.

Det skulle dessutom vara bra att veta vilka som har och inte har bokat rum även nästa helg. Svara på det här inlägget och skriv upp vad som gäller i listan som jag påbörjat.

Bokning 5-6 juli

BJN har inte bokat rum
stevie har bokat dubbelrum
Alikzus har inte bokat rum
1014 har inte bokat rum
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag har bokat båda helgerna. Har också sett väderprognosen... Tänkte ta beslut fredag, som BJN skrev.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top