Triumph Thruxton-tråden

JAndersB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha MT-09 Tracer 2015
Sticker emellan med en bild från vår 3-dagars tour upp till Rudeskogen för en bandag och sedan ner via norska gränsen, Ed och över de trevliga vägarna via Mellerud tillbaka till Uddevalla. Lite avvikande på plats med touringpackad Thruxton och sonen 16 år med KTM Duke 125 15 hk. Men han körde ifrån flera 1000cc/xxx hk genom bättre kurvor och mycket senare bromspunkt :yoparty Och han var väl 15 år yngre än nästa deltagare..

Underbart väder och underbara väger både i Norge och som ni ju redan vet i Dalsland. Och sol hela tiden :banana

DSC07630.jpg

WP_20140617_08_59_12_Pro__highres.jpg
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Som tidigare Thruxtonägare så vill man ju synas här lite ibland.... Vill passa på att önska all en Glad & Trevlig Midsommar. Kan rapportera att även om livet med en Tiger 1050 är snabbare, säkrare och att det som bonus tar betydligt längre tid innan röva somnar så saknar jag min Thruxton. Jag visste att det skulle bli så, men så är det när man inte har plats till mer än en hoj. Ta det försiktigt där ute och somna inte i någon solstol med öppen mun för dom har lovat en blöt midsommar !
 

Aeng

Medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Visby
Hoj
Yamaha Tenere 700
Dåså!! Idag har jag köpt mig en Thruxton -04 med 580mil på mätaren! Har läst en hel del i den här tråden under åren som gått, och äntligen kan jag ställa mig till er sälla skara:hej!

Är det någon som har lite förslag på var man bäst kan beställa BC-grejer(förutom deras sida)? Hittade en brittisk sida www.squaredeals-ltd.co.uk och undrar om det blir billigare att beställa därifrån med tanke på tull och momspålägg när ma beställer från USA? :va

thruxton.jpg
 

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Dåså!! Idag har jag köpt mig en Thruxton -04 med 580mil på mätaren! Har läst en hel del i den här tråden under åren som gått, och äntligen kan jag ställa mig till er sälla skara:hej!

Är det någon som har lite förslag på var man bäst kan beställa BC-grejer(förutom deras sida)? Hittade en brittisk sida www.squaredeals-ltd.co.uk och undrar om det blir billigare att beställa därifrån med tanke på tull och momspålägg när ma beställer från USA? :va

View attachment 407795

Välkommen!

Solotriumph.com och cafetwin.com har de mesta och är både europabaserade och trevliga att ha å göra med. Om du (eller någon annan) är sugen på en sån batterilåda som ingår i British Customs "Air Box Elimination kit" så har jag en lätt beggad till bra pris. :)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Dåså!! Idag har jag köpt mig en Thruxton -04 med 580mil på mätaren! Har läst en hel del i den här tråden under åren som gått, och äntligen kan jag ställa mig till er sälla skara:hej!

Är det någon som har lite förslag på var man bäst kan beställa BC-grejer(förutom deras sida)? Hittade en brittisk sida www.squaredeals-ltd.co.uk och undrar om det blir billigare att beställa därifrån med tanke på tull och momspålägg när ma beställer från USA? :va

View attachment 407795

Very Welcome!

Sajten du länkar till har jag köpt en del ifrån och de är riktigt bra.


Se så anmäl dig nu till Vätterturen så ses vi om typ en vecka.

Tmax är i Turkiet så hör av er till mig om det gäller ändringar av Vätternturen. Vi hoppas och tror att den blir av även i år.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
För er som handlar utomlands, främst Italien i detta fallet, bör läsa det här och/eller göra egna sökningar på nätet innan ni handlar...billiga priser är inte alltid avgörande! Jag har handlat från dom här och fick mina grejer så småningom efter lång tid och ingen kommunikation fungerar! Jag kan också tillägga att det finns andra italienska affärer som är mycket seriösa!
http://www.triumphrat.net/twins-talk/238197-british-racer-webstore-experience.html
 

Aeng

Medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Visby
Hoj
Yamaha Tenere 700
Hepp! Efter 4 dagar som thruxtonägare är jag jäkligt nöjd med mitt val! Har dock en lite fråga kring ett problem jag stött på.

Vid 2 separata tillfällen har hojen inte startat när den är varm. Fått rulla igång den och då startade den på stört! Stängde sedan av den igen efter 1 minut tomgång, och fortfarande ingen start med knappen. Drar ett/två varv med startmotorn och sen bara klick. Rullade igång igen och körde minst 30min och testade igen att stänga av och starta... Utan några problem alls! Kallstarter har inte varit något problem, och endast två tillfällen som varm. Någon som har en idé? Tändboxen som strular/glappar?

Hojen har nog stått ett tag utan att ha fått kärlek i form av regelbunden körning eller nya tändstift m.m. innan jag köpte den bör kanske tilläggas...

När hojen väl går så gör den det helt klockrent!

Tacksam för alla svar och tips!!
 

JAndersB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha MT-09 Tracer 2015
Hepp! Efter 4 dagar som thruxtonägare är jag jäkligt nöjd med mitt val! Har dock en lite fråga kring ett problem jag stött på.

Vid 2 separata tillfällen har hojen inte startat när den är varm. Fått rulla igång den och då startade den på stört! Stängde sedan av den igen efter 1 minut tomgång, och fortfarande ingen start med knappen. Drar ett/två varv med startmotorn och sen bara klick. Rullade igång igen och körde minst 30min och testade igen att stänga av och starta... Utan några problem alls! Kallstarter har inte varit något problem, och endast två tillfällen som varm. Någon som har en idé? Tändboxen som strular/glappar?

Hojen har nog stått ett tag utan att ha fått kärlek i form av regelbunden körning eller nya tändstift m.m. innan jag köpte den bör kanske tilläggas...

När hojen väl går så gör den det helt klockrent!

Tacksam för alla svar och tips!!

Man skall använda "choken" nere vid fakeförgasaren när hojen är varm så startar den mycket bättre (gäller EFI från 08 dock). Dock har även jag på min 2011 samma fenomen att ibland drar startmotorn runt bara några varv innan den dör och låter som tomt batteri. Dock fungerar den alltid igen efter några försäk :va
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Låter ju som ett dåligt batteri. När du kört ett tag så får det lite laddning och då startar den direkt.
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Dock har även jag på min 2011 samma fenomen att ibland drar startmotorn runt bara några varv innan den dör och låter som tomt batteri. Dock fungerar den alltid igen efter några försäk :va

EFI-motorerna: Det finns en hel drös med trådar angående det på RAT-forumet; dessvärre så har man väl inte kommit till någon riktig slutsats. Det lutar dock åt att det kan vara styrenheten som blockerar om spänningen blir för låg, för att skydda EEPROMet mot brown-out.

Jag fick problem för några månader sedan, i samband med att jag bytte ljuddämpare och allt sådant, men det kan ju vara en ren slump. Då började jag att använda "choken" regelbundet igen och sedan dess så startar hon alltid, :) men som sagt det finns annat som kan strula.
 

JAndersB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha MT-09 Tracer 2015
EFI-motorerna: Det finns en hel drös med trådar angående det på RAT-forumet; dessvärre så har man väl inte kommit till någon riktig slutsats. Det lutar dock åt att det kan vara styrenheten som blockerar om spänningen blir för låg, för att skydda EEPROMet mot brown-out.

Jag fick problem för några månader sedan, i samband med att jag bytte ljuddämpare och allt sådant, men det kan ju vara en ren slump. Då började jag att använda "choken" regelbundet igen och sedan dess så startar hon alltid, :) men som sagt det finns annat som kan strula.

Jo, min blev också sämre efter byte till nya ljuddämpare, SAI och O2 bort och Arrows 2-2 map. Men som sagt, med lite "choke" så snurrar den igång direkt och rent. Däremot fortfarande fundersam om startmotorn eftersom detta händer lite då och då men fungerar korrekt direkt som man försöker igen så batteriet kan det inte vara.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Mitt minne kan svika mig men jag har för mig att Snapphanens då rätt nya EFI trilskades ibland vid startförsök under Vätternturen för några år sedan. TMax hade nog lösningen på det problemet. Tryck inte på startknappen innan bränslepump och lampor surrat/blinkat färdigt. Säkert ingen universallösning men om jag nu minns rätt så löste detta problemet på den hojen.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hepp! Efter 4 dagar som thruxtonägare är jag jäkligt nöjd med mitt val! Har dock en lite fråga kring ett problem jag stött på.

Vid 2 separata tillfällen har hojen inte startat när den är varm. Fått rulla igång den och då startade den på stört! Stängde sedan av den igen efter 1 minut tomgång, och fortfarande ingen start med knappen. Drar ett/två varv med startmotorn och sen bara klick. Rullade igång igen och körde minst 30min och testade igen att stänga av och starta... Utan några problem alls! Kallstarter har inte varit något problem, och endast två tillfällen som varm. Någon som har en idé? Tändboxen som strular/glappar?

Hojen har nog stått ett tag utan att ha fått kärlek i form av regelbunden körning eller nya tändstift m.m. innan jag köpte den bör kanske tilläggas...

När hojen väl går så gör den det helt klockrent!

Tacksam för alla svar och tips!!

Låter som ett taskigt batteri..lösa batteripoler..kan också vara något annat förstås..kolla startreläet under vä sidokåpa..jordfel mm mm...
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Mitt minne kan svika mig men jag har för mig att Snapphanens då rätt nya EFI trilskades ibland vid startförsök under Vätternturen för några år sedan. TMax hade nog lösningen på det problemet. Tryck inte på startknappen innan bränslepump och lampor surrat/blinkat färdigt. Säkert ingen universallösning men om jag nu minns rätt så löste detta problemet på den hojen.

Intressant. Jag har börjat att göra tvärtom och startar så fort som det går för att spänningen inte skall sjunka så mycket (om det nu är problemet). Dessutom så trycker jag in startknappen först och drar in kopplingen sedan, så att jag är säker på att den switchen bryter också. Lite voodo har väl ingen dött av, eller? :p
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Apropå Vätternrundan:

* Är det någon mer utöver mig och Middleton som har Stockholmsområdet som utgångspunkt?

* Hur ofta brukar det pausas? Mitt högerknä trilskas fortfarande så det brukar behöva att jag rör lite på mig med en till två timmars mellanrum. Dessutom så har jag låga clip-ons nu bara för att göra det hela ännu jävligare. :p

* Vad behöver man packa med sig? Jag är helt oerfaren rörande allt som är längre än en dagsutflykt med hoj. Det jag kan komma på är lite ombyte, civila kläder för kvällen, tandborste och regnställ; det rör sig ju bara om en natt och dessutom på hotell. :)
 
Nyheter
ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

Top