Triumph Thruxton-tråden.

JAndersB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha MT-09 Tracer 2015
TuneECU with a view. Shark 2-2 avgas, SAI and O2 bort Luftboxen fixas senare.. Arrows 2-2 map.

Dunlop Roadsmart II 110/80 och 150/70 och R&G Tail Tidy.

TuneECU.jpg

Shark pipe.jpg
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Hej Erich
'Tänkte på dig idag. Jag körde nästan 60 mil för att hämta ett bakhjul utanför Gnosjö. Det är väl i dina trakter. Man kan ju inte lita på posten idag så jag körde en sväng, mestadels småvägar och hämtade det själv. Säljaren var en trevlig prick men visste inte vem du var. Är du inte känd i nejden??
Hasse D l
EDIT: 2014-06-15..avgassystemet är sålt! Finns dock en hel del andra delar kvar!!
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hej Erich
'Tänkte på dig idag. Jag körde nästan 60 mil för att hämta ett bakhjul utanför Gnosjö. Det är väl i dina trakter. Man kan ju inte lita på posten idag så jag körde en sväng, mestadels småvägar och hämtade det själv. Säljaren var en trevlig prick men visste inte vem du var. Är du inte känd i nejden??
Hasse D l

Nä, inte i Gnosjö..har mest kontakt med grannen till Gnosjö, Anderstorp, och är inte så känd där heller..jag håller en låg profil överlag..ska sanningen fram är det nog bara på detta forum som jag "skriker till" ibland, he he!

Igår var jag i Jönköping och träffade forummedlemmen "moorflax"..överlämnade ett avgassystem o stötdämpare + en kortare pratstund med en trevlig kille!! Jag hoppas på ett återseende på Vättern Tour.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hej i tråden! Jag är sugen. Sugen på att byta till en Thruxton.
Är det här ett bra pris:http://www.blocket.se/stockholm/Thruxton_fuel_injection_54132902.htm?ca=11&w=1Något speciellt man ska tänka på om man åker och kikar?
Har inte hängt med i priserna...(tänker ju inte sälja! :)) Men om en ny kostar 100' och en som gått knappt 1600 mil kostar 65'... så varför inte? Ser fin ut!
Inget särskilt att titta på - förutom allmänskicket förstås. Och att serviceboken är så fullskriven som sägs. Köp den och häng med oss Vättern Runt 28-29/6, vetja! :)
 

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Sorry Petrolpants - Jag knep just den hojen, var ute hos tjejen som sålde i förra veckan och kollad igenom den och la handpenning idag. Absolut kanonfint skick med sprillans nya däck etc.. Hämtar hojen efter midsommarhelgen. Skall bli riktig kul :) - att åka engelsk twin har varit en grej jag tänkt på i över 40 år - men först nu blev det av. Tänkte först hitta en fin Bonnie från 60-talet men insåg sen att jag nog inte har tid att skruva som mycket som en sådan kräver.
 
Last edited:

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Sorry Petrolpants - Jag knep just den hojen, var ute hos tjejen som sålde i förra veckan och kollad igenom den och la handpenning idag. Absolut kanonfint skick med sprillans nya däck etc.. Hämtar hojen efter midsommarhelgen. Skall bli riktig kul :) - att åka engelsk twin har varit en grej jag tänkt på i över 40 år - men först nu blev det av. Tänkte först hitta en fin Bonnie från 60-talet men insåg sen att jag nog inte har tid att skruva som mycket som en sådan kräver.

Grattis till hojen! :)
 

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Igår var jag i Jönköping och träffade forummedlemmen "moorflax"..överlämnade ett avgassystem o stötdämpare + en kortare pratstund med en trevlig kille!! Jag hoppas på ett återseende på Vättern Tour.
Alltid roligt att ljuga lite motorcykel med en likasinnad!
Avgassystemet ligger fortfarande på arbetsbänken liksom stötdämparna och ett par tillbakaflyttade fotpinnar.
Har så mycket som måste gå före såsom jobb, semesterresor och annat onödigt.
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Sjysst
Ännu en retrogosse som oss andra. Lycka till med hojen
Hasse D
Sorry Petrolpants - Jag knep just den hojen, var ute hos tjejen som sålde i förra veckan och kollad igenom den och la handpenning idag. Absolut kanonfint skick med sprillans nya däck etc.. Hämtar hojen efter midsommarhelgen. Skall bli riktig kul :) - att åka engelsk twin har varit en grej jag tänkt på i över 40 år - men först nu blev det av. Tänkte först hitta en fin Bonnie från 60-talet men insåg sen att jag nog inte har tid att skruva som mycket som en sådan kräver.
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
'har ett litet problem. Frugan har snöat in på en Thruxton...Jag har ju en "förfinad T100" men hon vill inte ens provköra den. Hon påstår att Thruxtonen är mindre och lättare och ser bättre ut i det hela. Kvinnlig argumentation...eller en konsekvens av att hennes TR6R från -72 har jävlats allt för mycket...hur är det egentligen? Är Thruxtonen mer feminim än den mer klassiska T100an fr Hinkley? Prrovokation-JA!
Hasse D
PS allt för att få snurr på tråden..HE HE DS
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
'har ett litet problem. Frugan har snöat in på en Thruxton...Jag har ju en "förfinad T100" men hon vill inte ens provköra den. Hon påstår att Thruxtonen är mindre och lättare och ser bättre ut i det hela. Kvinnlig argumentation...eller en konsekvens av att hennes TR6R från -72 har jävlats allt för mycket...hur är det egentligen? Är Thruxtonen mer feminim än den mer klassiska T100an fr Hinkley? Prrovokation-JA!
Hasse D
PS allt för att få snurr på tråden..HE HE DS

En kvinna söker inte en feminin hoj utan en hoj som hon gör sig bra på. :)
 

Bifogat

  • girl_on_a_Thruxton_d.jpg
    girl_on_a_Thruxton_d.jpg
    61.7 KB · Visningar: 57
  • triumphgirlsmaig8.jpg
    triumphgirlsmaig8.jpg
    120.6 KB · Visningar: 67

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Min heter Annie.. hon är kurvig och het. Förstår din fru mycket väl Hasse :) hade för övrigt grillkväll med hojen igår. Och uuanemej vad fint den går med nya tändboxen.. nu är jag nog nöjd i nåt år eller två!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Truxen ser mer potent ut än kusinerna!!!!!!

Apselut! :yoparty

I amerikanska hojtidningar på sjuttiotalet fanns en annons om HD 883 Sportster som fritt översatt löd så här:

Den här hojen får det att växa hår på bröstet på dig. Om du redan har hår på bröstet så kommer den att ge det mittbena.

Vi får väl fundera på vad det ska stå i en Thruxtonannons. :)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
'har ett litet problem. Frugan har snöat in på en Thruxton...Jag har ju en "förfinad T100" men hon vill inte ens provköra den. Hon påstår att Thruxtonen är mindre och lättare och ser bättre ut i det hela. Kvinnlig argumentation...eller en konsekvens av att hennes TR6R från -72 har jävlats allt för mycket...hur är det egentligen? Är Thruxtonen mer feminim än den mer klassiska T100an fr Hinkley? Prrovokation-JA!
Hasse D
PS allt för att få snurr på tråden..HE HE DS

Fråga henne om hon vill ha en gul. Min är ju väldokumenterad både här på SH och på min sajt. Den kan bli till salu efter Vätternrundan. Pris i så fall 60 kkr. Får jag inte det priset så känns det inte kul. Alla originaldelar följer så klart med.

M v h
BJN
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Fråga henne om hon vill ha en gul. Min är ju väldokumenterad både här på SH och på min sajt. Den kan bli till salu efter Vätternrundan. Pris i så fall 60 kkr. Får jag inte det priset så känns det inte kul. Alla originaldelar följer så klart med.

M v h
BJN

Skall du också gå vidare?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Skall du också gå vidare?


Jag måste nog avsluta karriären som lärare innan 65 (helst nu) om jag ska orka leva vidare. Då måste jag ha in pengar/ minska mina utgifter så ja, jag är beredd att sälja alla mina fordon. Thruxton är är den som kan ge mest pengar om även störst förlust av investerat kapital så den får åka först.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top