Triumph Thruxton-tråden

Jag har kört med Procomen i två år nu den sänkte draget från ca 4500 till 3500 med en svenskt lagom kurva i mitten. Vad jag inte förstår är varför trottelgivarn höjer tändningen vid pådrag. Gammaldags motorer med manuell tändning skall ha full tändavancering vid normal belastning men ger en skvätt mer drag med lägre tändning vid belastning...Kommentarer...modernare förbränningsrum...
Hasse D
Hade ju vart fräckt att köra på samma tändkurva som Sveriges vassaste naturligt aspirerade traja!
Om du tror det funkar.. har ju varken borrat, bytt kammar eller portat..
Ska bli kul att få grejerna iaf, hoppas dom kommer till helgen!
 
Faan du är kool
Riktigt-trimma lagom men få den karaktär du vill ha på din hoj! Vi älskar våra hojar och man kastar sig inte på en älskarinna utan att känna av...Det är alltid några som vill testa gränser...men vad tycker älskarinnorna...
Mosten MC på Jylland håller engelskträff till helgen, med Sprint, råcknråll etc vem vill missa? Jag var där första ggn 88 och senast för ngra år sedan. Vi tager färjan fr Göteborg till Fredrikshavn 09.15 fredag. Häng på!
Hasse D
Dom där Flachschiebervergaser för 10000? :) tror nog jag slår till på ett par såna.. efter att jag skohornat in ett 1200cc kit och tryckt in större ventiler och ilskna kammar. Dvs efter jag vunnit på lotto!
Egentligen skulle man ju gå all in och bulta på en rootskompressor..
Man har inte vässat på riktigt förrän veven far ut genom blocket i minst tre delar!
 
Tjabbas
Jag var på Roc vs mods i Oslo härom helgen och träffade en GEIR "the golden Boy" Hans injekterade hoj hade fått en helt fantastisk karaktär bara genom att mappa om. Han sa att den drog starkt fr 2000 varv. Övriga modifieringar var mest luft och buller. Jag trodde verkligen på hans omdöme när jag upprepade ggr hörde honom svepa omkring och stöka. Hans register var skönt. Varför var ni inte där förresten???
Hasse D
PS Det vara STHLMA're där som var trevliga men hade jag inte följt efter dem hade jag inte tappat bort frugan i Osloo-så var det !
Hasse D
 
Nu filosoferas det friskt! Själv gillar jag att smygförbättra min svarta älskarinna och låta kvinnan ta en åktur och se om dom fortfarande kommer överens :) själv jobbar jag i helgen, mosten hade varit skoj annars! DHL ringde precis, mitt nav har kommit! Plockar upp finbiten i landvetter ikväll när jag kommer från norge.. så fort jag har en dag över ska det ekras, wish me luck..
 
Nu filosoferas det friskt! Själv gillar jag att smygförbättra min svarta älskarinna och låta kvinnan ta en åktur och se om dom fortfarande kommer överens :) själv jobbar jag i helgen, mosten hade varit skoj annars! DHL ringde precis, mitt nav har kommit! Plockar upp finbiten i landvetter ikväll när jag kommer från norge.. så fort jag har en dag över ska det ekras, wish me luck..

Varifrån köpte du navet?
 
IoM TT 2014 - kort sammandrag

Det kommer inget längre så ni behöver inte vara rädda.:)

Creg Ny Baa, Gooseneck. Ramsey hairpin, Snaefell , Bray Hill m. fl. är inte längre bara namn för mig. Jag har varit där och jag har sett IoMTT 2014 från dessa platser och på flera andra ställen. I 45 år har de här ställena funnits i skallen och nu i år stack vi dit Marcus och jag. Har jag sett mycket hojar innan? Nja jämfört med hojtätheten i Douglas ter sig allt annat löjligt lite i jämförelse.

På I o M kan man se racing close. Vissa ställen kunde man ha kameran och händerna på själva banan. Fast jag har inte jättemycket bra bilder. Det tar för mycket focus från själva händelsen. Köper hellre hela skiten på DVD från Duke till hösten. De är proffs, har superutrustning och får stå på sällen dit jag aldrig kan komma.


Har redan hunnit få frågan idag: Är de här killarna bättre än de som kör Moto GP? Nä det är de naturligtvis inte. De skulle inte ha en chans på en MotoGP-bana. Fast å andra sidan finns det just nu inte någon i Moto GP som skulle våga köra I o M TT. Så de möts aldrig. På I o M TT så måste man vara duktig på att köra hoj och så måste det fattas någon spärr där uppe. Att de är galna såg jag redan på tisdag från Bray Hill. De håller trottlarna fullt öppna ( typ 300 knyck) där jag skulle tycka att det vore snabbt om jag höll 100. Det ser inte ut som hojkörning utan som några datastyrda missiler som kommer farande.

Om någon tänker åka dit utan att ta hojen med så har jag hur mycket tips som helst. Fast det tänker jag inte trötta
er med nu.


M v h
Björn
 
Roligt att du fick en gammal dröm gå i verklighet..jo galna är dom där gubbarna med säkerhet, speciellt om man tänker på omgivningen runt banan..där vill man inte krascha, inte ens en lowsider i "moderat" hastighet!!
 
Roligt att du fick en gammal dröm gå i verklighet..jo galna är dom där gubbarna med säkerhet, speciellt om man tänker på omgivningen runt banan..där vill man inte krascha, inte ens en lowsider i "moderat" hastighet!!

Nä, Marc Marquez gick ju av en Moto GP-bana i 330 knyck förra året, vilket lär vara den högsta hastigheten någonsin som någon kraschat i. Han körde race två dagar efter. Sånt händer inte på I o M TT. Den som kraschar är glad om han överlever och inte blir invalid för resten av livet.
 
uploadfromtaptalk1402261161761.jpg Jobbar på'et iaf.. 6 timmar har lagts på att riva isär bakhjulet, gnugga rent fälg och ekra upp det nya navet.. nu börjar det luriga, få skiten rak!
P.s. 2 pilsner tog jobbet idag. Återkommer med en totalsumma senare..
 
Twintorsk; Jobbar på'et iaf.. 6 timmar har lagts på att riva isär bakhjulet skrev:
Det gäller att få det rakt o runt innan 10 pilsner, annars är det kört, he he!!
 
Det gäller att få det rakt o runt innan 10 pilsner, annars är det kört, he he!!

Jo, dels därför jag håller tillbaks på meckölen.. och för att komma i skinnjackan!
Blev ju några hundra timmar pillnermeck i vintras..
Hoppas på att få ihop det till nästa helg iallafall.. då borde elprylarna ha kommit. Sen när trajjan är ihop kan jag byta transkedja på yamahan så ska jag ha två någorlunda pålitliga åk!
 
Kanoners, skall sätta mig in i TuneECE och testa.

Vi får ha ett eget Thruxton meet i Uddevalla...:tummenupp

Jag pratade med en Thruxtonägare utanför där jag bor ( Vindfället) förra året och han hade en kompis som då också var ganska nybliven ägare till Thruxton. Är du någon av dessa två tror du eller finns det ännu fler Thruxton i Uddevalla som inte representeras här på tråden?
 
Jag pratade med en Thruxtonägare utanför där jag bor ( Vindfället) förra året och han hade en kompis som då också var ganska nybliven ägare till Thruxton. Är du någon av dessa två tror du eller finns det ännu fler Thruxton i Uddevalla som inte representeras här på tråden?

Nej, jag åkte inte ens hoj då så det måste finnas flera. Min son skulle ta lätt mc så jag skulle övningsköra med honom. Köpte en Honda 125 psi (har haft vespor inan) men hans Duke 125 var så rolig så jag köpte en Ninja 300 och sedan nästan en Street Triple men det blev en Suzuki Gladius i stället innan jag hittade Thruxton, som ju är lika svängglad som Ninjan och Streeten.
 
Jädrar så trevligt! Där skulle jag få arbetsro nog att ekra upp min bakfälg..
Sitter o skummar igenom hjulriktnings instruktioner på tuben..
Fan att det ska handla om tusendels millimeter! Blir nog bra när det är klart..

Tusendelar är väl att ta i.."min reparatör" snackade om tiondelar, inom ett par tiondelar är ok. Och plötsligt blev det mycket lättare att mäta!!!!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top