Triumph Thruxton-tråden.

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Otroligt svårt det där :confused:
Hade den gamla haft gult glas hade jag nog gillat den bättre. Men nu...
Nja... jag tror jag gillar den nya bättre iaf.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Efter sista tidens mycket frustrerande och LEDsamma förhållande till min hoj:s blinkers-indikatorled blev jag förbannad och gick ut för att ladda/balansera mitt Shoraibatteri..passade också på att sparka ordentligt på däcken och gav hojen en riktig avhyvling med alla invektiv som jag kan plus några extra som jag hittade på och se på fan..efter start så lyste/blinkade faktiskt indikatorLEDEN, lite svagt men tillräckligt. Imorgon är det besiktning!!
 

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Hej alla!
Gammal på forumet men ny i Thruxtontråden.
Hoppas jag får vara med trots att jag har en Bonneville :)
Har läst igenom hela tråden. Det har tagit ett tag kan jag säga ;-)

Anmäl dig nu till Lake Vättern tour. Vi från Falun plockar upp dig på vägen.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag tycker nya i insatsen blev kanon! Lite sugen blir jag allt.

Får man fortfarande hem brev när det är dags för besiktning? Minns inte när jag besiktades sist, men det känns fan som att man gör det varje år trots att det (väl?) är vartannat.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag tycker nya i insatsen blev kanon! Lite sugen blir jag allt.

Får man fortfarande hem brev när det är dags för besiktning? Minns inte när jag besiktades sist, men det känns fan som att man gör det varje år trots att det (väl?) är vartannat.

Jodå, jag fick brev hem!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Låter skoj! Ska kolla så det inte krockar med något inplanerat bara. Är det några aktiviteter eller är det bara samkväm som gäller?
Lördag: Fri körning till Askersund. Samling kl. 13 på torget för lunch. Eftermiddag: Genom Östergötland på kuliga vägar, ned mot Småland och Jönköping. Enkel middag och övernattning på A6 Vandrarhem (www.rocksjon.se).

Söndag: Lämnar Jönköping/Småland och kör upp på västgötasidan/Hökensås, på kuliga vägar. Västkustbor avviker vid Tidaholm/Hjo någonstans. Fri hemkörning därifrån, på kuliga vägar. Deltagare från norr (Norberg räkas dit i sammanhanget :)) och öster fortsätter norrut längs Vättern, och skiljs åt någonstans runt Askersund. Fri hemkörning därifrån på förhoppningsvis kuliga vägar!

Tid: vi från Västkusten startar lördag 7.30. (Göteborg-Askersund är ju inte så långt, 27-28 mil. Men på de vägar som vi kör så tar det lååång tid... ;))

Hemma söndag sen eftermiddag eller kväll - beroende på hur många omvägar vi tar... Totalt 90-95 mil om jag minns rätt (för mig som startar och landar i Göteborg).

Det är ungefär allt. Bara att boka rum och haka på!
 
Last edited:

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Apropå Lake Vättern Tour 2014 så vill jag bara säga att jag har bokat ett dubbelrum (879:). Frukost o städning ingår så det är minsann lyxigt värre. Om det börjar bli ont om lediga rum eller om någon bara vill kapa kostnaden lite så är det ok med mig att dela. Har faktiskt rum bokat för både 28-29/6 o alternativet 5-6/7. Förutom vid ymnigt alkoholintag så lär jag inte snarka, om det nu skulle vara en dealbreaker.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Grattis!! Så kraftfulla invektiv o Janne Långben-lagningar har återigen visat sig vara vägen till framgång!

Javisst..funderar faktiskt att sälja alla mina verktyg och skaffa ett par stålhätteskor istället!! :hihi

Skämt åsido så var det nog byte av laddningregulator och laddning/balansering av LIPO-batteriet (Shorai) som gjorde susen!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Lördag: Fri körning till Askersund. Samling kl. 13 på torget för lunch. Eftermiddag: Genom Östergötland på kuliga vägar, ned mot Småland och Jönköping. Enkel middag och övernattning på A6 Vandrarhem (www.rocksjon.se).

Söndag: Lämnar Jönköping/Småland och kör upp på västgötasidan/Hökensås, på kuliga vägar. Västkustbor avviker vid Tidaholm/Hjo någonstans. Fri hemkörning därifrån, på kuliga vägar. Deltagare från norr (Norberg räkas dit i sammanhanget :)) och öster fortsätter norrut längs Vättern, och skiljs åt någonstans runt Askersund. Fri hemkörning därifrån på förhoppningsvis kuliga vägar!

Tid: vi från Västkusten startar lördag 7.30. (Göteborg-Askersund är ju inte så långt, 27-28 mil. Men på de vägar som vi kör så tar det lååång tid... ;))

Hemma söndag sen eftermiddag eller kväll - beroende på hur många omvägar vi tar... Totalt 90-95 mil om jag minns rätt (för mig som startar och landar i Göteborg).

Det är ungefär allt. Bara att boka rum och haka på!

Jättebra sammanfattning TMax!

Några påpekanden bara.

När vi kör iväg på vår tur så har jag förhoppningsvis varit på Isle of Man och sett hur de gör när de kör. Fort på krokiga vägar alltså. De tar 36 mil på klart under två timmar så vi ska väl inte behöva mer än 1 h 30 min från Trollhättan till Askersund. Kan vi samlas 11.30 i Trollhättan för att vara i Askersund kl 13.00? Eller har jag otur när jag tänker nu?

Sen kan jag rapportera att västarna har kommit så att alla får varsin fin reflexväst i neongrönt vid stoppet i Askersund. Eller drömmer jag nu???? Kom de inte trots att jag beställt?????

M v h
BJN
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag kommer att bli mycket besviken om jag inte får någon väst. ;)
Jag förstår dig. Tråkigt som fan om beställningen inte kommer i tid. Ska se om jag inte kan sticka till Biltema och köpa västar för att göra eget tryck i värsta fall. Som absoluta minimipunkten tar jag med mig neongrön sprayfärg. Så kan jag måla på era ordinarie Hoj-kläder.:yoparty
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vi kommer bli det nya gardet av reflexmästare! Thruxtonbrödernas reflexriddarorden. Tveklöst tunga typer möts i askersund :)
Får slipa min kurvteknik tills dess...
 

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
bild.JPG
Lilla julafton :tummenupp
Clipon, lyktfästen och fäste för att flytta tändningslåset kom med posten idag!
 

Bifogat

  • bild.JPG
    bild.JPG
    116.8 KB · Visningar: 50

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag förstår dig. Tråkigt som fan om beställningen inte kommer i tid. Ska se om jag inte kan sticka till Biltema och köpa västar för att göra eget tryck i värsta fall. Som absoluta minimipunkten tar jag med mig neongrön sprayfärg. Så kan jag måla på era ordinarie Hoj-kläder.:yoparty

Då kommer jag med bar överkropp!! Det blir en dundersuccé i Gränna!! :D
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Då kommer jag med bar överkropp!! Det blir en dundersuccé i Gränna!! :D

Ännu större succé i Askersund när BJN från Thruxtontråden sprutmålar Thruxtonerich från samma tråd med grön fluorescerande färg på hans bara överkropp. :)

Nu är det kväll pojkar. Nu går vi och lägger oss!:rock
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top