Triumph Thruxton-tråden.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Eftersom yonsson, TMax500, Twintorsk och Sixty kör ihop från Göteborg och möter BJN och 1014 vid Överby .......... osv!
Talade med gossarna om detta nu ikväll. Så här ser färdplanen från Göteborg ut:
- TMax och Sixty avreser 7.30 från Påvelund
- Twintorks och yonsson ansluter i Haga 7.40-7.45 (vid p-huset nära Axessakuten, Södra Allégatan)
- Stevie, du som till slut lyckats övertyga din arbetsgivare att den här resan smäller högre än arbetstillfällen för 10 pers... ;) Var ansluter du? Haga 7.40?

Tanken är att vi sedan tar oss till Kungälv och sedan gamla vägen till Trollhättan (Överby) där vi möter BJN och 1014 kl. 9.00. Å så vidare ut i den västgötska grönskan! Skall kart-reka lite i morgon kväll. Det var ju ett år sen vi körde senast ...
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Haga 7:40 sitter som en sportkeps. Ses där.
Lite ambivalent vad det gäller packning. Min nya "hängaövercutsen"-väska packad med kostym och lackskor för dansen på stadshotellet, eller minirygga med en tandborste och en halva whisky för häng på pensionatet? Inser att det avgörande beslutet är helt och hållet mitt eget, men hur brukar det se ut?
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Är det här man bokar rum?
http://www.rocksjon.se/vandrarhem/

Verkar klara upp sig med jobb å skit så jag kommer med största sannolikhet komma :)
Skall bli skitkul! :tummenupp

Lysande! Japp, det är där man bokar. Skall man boka bara för en natt måste man ringa, går inte att göra på hemsidan. Gick inte förut i alla fall. Be dom lägga ut nyckeln i Björns fack, nummer 2 tror jag, eftersom vi kommer efter normal incheckningstid.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Haga 7:40 sitter som en sportkeps. Ses där.
Lite ambivalent vad det gäller packning. Min nya "hängaövercutsen"-väska packad med kostym och lackskor för dansen på stadshotellet, eller minirygga med en tandborste och en halva whisky för häng på pensionatet? Inser att det avgörande beslutet är helt och hållet mitt eget, men hur brukar det se ut?

Lite olika varianter. Ryggsäck, packnät, rulle på sadeln, packväskor samt något som jag tror jag varit ensam om, tankväska.

Se smakprov! (Whiskyn är viktig men de serverar öl på restaurangen:))

EDIT: Vill du ha lite mer kött på benen så kan du ju läsa boken om Vätternturen 2012.Om du inte orkar det så kan du alltid snabbspola filmen lite.

http://www.youtube.com/watch?v=YryTb-m6eQE
 

Bifogat

  • DSC_0050.jpg
    DSC_0050.jpg
    249.3 KB · Visningar: 93
  • DSCN0064.jpg
    DSCN0064.jpg
    246.2 KB · Visningar: 100
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Lite ambivalent vad det gäller packning. Min nya "hängaövercutsen"-väska packad med kostym och lackskor för dansen på stadshotellet, eller minirygga med en tandborste och en halva whisky för häng på pensionatet?
Jag har alltid med mig för mycket. En hänga-bak-väska (Jofama) med:
-extra tröja (i fall det blir kallt)
-tunna handskar (fall det blir varmt)
-tjocka handskar (ifall det regnar/blir kallt)
-regnställ (behövs kanske inte om det verkar bli sol..?)
-extra t-shirt och jeans för kvällsbruk
-skor för kvällsbruk (vääldigt skönt att få av sig mc-stövlarna på kvällen!)
-extra strumpor (de gamla luktar lik efter en solig heldag i sadeln ...)

..plus lite annat bra som kedjespray, Leatherman, småverktyg, karta, Första hjälpen-kudde mm mm. För mycket, som sagt.

Medan andra reser med enbart extra strumpor och tandborste! :)
 
Last edited:

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Hmm, ständigt dessa beslut. Mycket. Lite. Känner mig som Gösta Ekman. Aftonbladet eller Expressen?
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Hmm, ständigt dessa beslut. Mycket. Lite. Känner mig som Gösta Ekman. Aftonbladet eller Expressen?

Jag kan ju säga så här: Kvällen var när jag var med förra året inte direkt någon röjarfest full med brudar som dansar på bordet. Snarare mat+öl i trevligt sällskap. Vi skulle ju kunna bryta traditionen och bege oss in mot stan, men i annat fall duger det med t-shirt och sneakers. :)

Förra året packade jag lite extrakläder och regnkläder. Allt, inklusive extraskor rymdes i en tankväska. De rutinerade herrarna har med sig svets, däckkrängare mm.
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Tack för tips, råd å dåd. Beslut är taget. Frid har åter sänkt sig över mitt oroliga sinne. Expressen blir det.
......eller kanske aftonbladet?
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Dagens inköp;
3 storlekar mockasiner till pojken och ett par matchande strumpor till mig. :)
xFJhOgg.jpg
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vädret i helgen... ser ju hyggligt ut. Mestadels sol, kanske någon skur verkar det som när man tittar på prognosen just nu.

Har vi tur så slipper vi kanske väta helt, har vi lite otur får vi kanske någon skur eller så. Så jag tycker att vi kör enligt plan, eller vad säger ni andra?

Tar kanske textilkläder och inte skinn, men är inte säker på att jag ens skall ta med regnställ. (Eller så får jag ångra mitt högmod i det här avseendet..? ;))
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ta med regnstället annars regnar det garanterat! Så är det alltid när jag går hemifrån utan paraply, med "plyet" på armen är det alltid uppehåll!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vädret i helgen... ser ju hyggligt ut. Mestadels sol, kanske någon skur verkar det som när man tittar på prognosen just nu.

Har vi tur så slipper vi kanske väta helt, har vi lite otur får vi kanske någon skur eller så. Så jag tycker att vi kör enligt plan, eller vad säger ni andra?

Tar kanske textilkläder och inte skinn, men är inte säker på att jag ens skall ta med regnställ. (Eller så får jag ångra mitt högmod i det här avseendet..? ;))

Ja, jag tycker absolut att vi kör och jag tänker ta med mig mitt nya regnställ och hoppas innerligt att få använda det. :) Det blir nämligen aldrig som jag vill. När jag köpt nytt textilställ för en del år sedan som skulle vara regntätt ville jag ju gärna testa det. Då kom det inte en droppe regn på tre veckor.
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Skumt kan det vara ibland :va
Ett tändstift hade gått på för tidig semester :confused:
Köpte nytt och allt gott :)
Köper man stift med NGK på kartongen är dom 15:- dyrare än dom som heter Yamaha på kartongen och NGK på porslinet...
Trodde det skulle vara tvärt om faktiskt.

Pga. bohagsflytt kan jag inte vätternrunda.
Blir en kortis till Katrineholm på Rockabilly Rumble på lördag kväll istället. Får duga :rock

Kommer inte sälja och inte bygga om :glömdet
Alldeles för rolig och vacker för att vara utan.
Möjligen blir den en scrambler till nästa sommar :D

Ta några fräna bilder på Vätternrundan! ÅK bilder!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Skumt kan det vara ibland :va
Ett tändstift hade gått på för tidig semester :confused:
Köpte nytt och allt gott :)
Köper man stift med NGK på kartongen är dom 15:- dyrare än dom som heter Yamaha på kartongen och NGK på porslinet...
Trodde det skulle vara tvärt om faktiskt.

Pga. bohagsflytt kan jag inte vätternrunda.
Blir en kortis till Katrineholm på Rockabilly Rumble på lördag kväll istället. Får duga :rock

Kommer inte sälja och inte bygga om :glömdet
Alldeles för rolig och vacker för att vara utan.
Möjligen blir den en scrambler till nästa sommar :D

Ta några fräna bilder på Vätternrundan! ÅK bilder!

Höll på att trycka på Gilla-knappen men vad var det då jag gillade? :)

Gillar så klart att du behåller din hoj men tycker att det är synd att du inte kan köra med runt Vättern. Fast Rockabilly är ju inte fel.

Det skulle allt vara kul att ha lite åkbilder från turen men det hinns liksom aldrig med. Det tar ju en stund att ställa upp fotograf och arrangera och tidsschemat är faktiskt pressat. Så direkt mycket fortare än vi kör kan vi inte göra på de vägarna om vi ska vara måna om att ta oss helskinnade i mål och det ska vi ju.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Helgens tur - karta
Någon som har en Ducce-karta och kan ta med den? Jag hittar inte min.
(Har jag lånat ut den till någon...?)
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top