Triumph Thruxton-tråden.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Sais puttar såvitt jag förstått det in avgaser i luftboxen.. den var redan borta på min hoj när jag köpte den.

Precis som i ditt fall var mitt bortplockat (levererades med i en låda tillsamman med original ljuddämpare) redan när jag köpte hojen så jag har inte satt mig in i dess betydelse. Dock tror jag, betoning på tror, att det är snarlikt Suzukis PAIR som jag satt mig in i mer. Det går ut på att man puttar in frisk luft i avgaserna.

Anledningen till att man tar bort eller pluggar detta är för mig uppenbar ( gäller Suzuki) då det inte var borta när jag satte på öppnare ljuddämpare. Varje gång man drog av gas så small det utav bara h-e i ljuddämparen. Fräckt tycker många men inte jag. Pluggades lätt med en M10 skruv och sen skruvade jag bort det helt och hållet.
Jag tror att Triumphs SAIS fungerar på motsvarande sätt men helt säker är jag inte.

EDIT: På en insprutare så kan man även mappa om sprutet för att få bort smällarna. Gäller även detta helt säkert Suzuki men osäker på Triumph.
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Ni löste ju det så snyggt för mig förra gången, så jag utgår från att det löser sig även på denna charter-resa. :tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ni löste ju det så snyggt för mig förra gången, så jag utgår från att det löser sig även på denna charter-resa. :tummenupp

Jo, fast jag vet inte exakt hur vi löste det förra gången. Den gången hade vi först gjort en sambokning och sen fick ni boka var för sig. Då visste de vilka som ingick i gruppen. Nog bäst att meddela dem detta så du slipper sova under hojen på asfalten. :)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Då har även jag bokat boende för Vätternrundan! Håller tummarna för att ungen skärper till sig och slutar skrika hela nätterna igenom.

All respekt yonsson det är inget kul när barnen skriker på nätterna. Fast det är ju inget du kommer att höra om du ligger på Rocksjön hotell/vandrarhem. :confused::)
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Luftinblandningssystemet hjälper tyvärr också till så det blir blåanlöpt på avgaskrökarna...
Lite att tänka på med EFI hojarna är en "el pryl" som inte bara ska plockas bort... då börjar motorchecklampan lysa konstant. Står om vad man ska göra någonstans i http://www.triumphrat.net/
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Perkele!
Jag som just bestämt mig för att bygga Café-Scrambler.

Går orent på vänster cylindern :confused: spottar bara, och smäller om man varvar :confused:
Provade att koppla bort Powercomandern, men med samma resultat :confused:
droppade soppa vid avgas/dämpar skarven, så soppa pummparden i alla fall in.
Hade inte verktyg för att kolla stifftet. Men hoppas på att det bara skulle kunna vara det. Men hur ofta är det så lätt... :gnissla
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Perkele!
Jag som just bestämt mig för att bygga Café-Scrambler.

Går orent på vänster cylindern :confused: spottar bara, och smäller om man varvar :confused:
Provade att koppla bort Powercomandern, men med samma resultat :confused:
droppade soppa vid avgas/dämpar skarven, så soppa pummparden i alla fall in.
Hade inte verktyg för att kolla stifftet. Men hoppas på att det bara skulle kunna vara det. Men hur ofta är det så lätt... :gnissla

Stift, tändkabel, spole någonstans där bör det ju vara så låt oss hoppas på stiftet då. Tändkabeln är ju inte så dyr heller.

Jaså du har bestämt dig. Gott för dig och jag har inget med din hoj att göra men lite synd tycker jag att det är.

Anledningen är åkbilden i ditt garage. Den ser så otroligt rätt ut. Charlie C hade en liknande bild och han sålde ju sin fina Thruxton. Nu bygger du om din till Scrambler vilket i o f s är jäkligt fränt men Sverige förlorar ytterligare ett riktigt snyggt Thruxtonekipage. Kluven! Snart ska väl också Panzaa sälja sin.:gnissla

Vi får hoppas att Stockholmstrakten kommer med nya fräscha förmågor. :)

Lycka till med ditt bygge i a f!
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Har gått så lite så det är mysko... Men jag ska göra en koll i morgon.
Komma sent till fiket och säga att man fått loppa på stiftet... HAHAHA :rofl Det var länge sen det :lol

Som scrambler kan dom bli tokgrymma.
Men jag har också en reserv plan :) om det skulle vara så att den blir för klumpig så kan jag konvertera tillbaka :)
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Har gått så lite så det är mysko... Men jag ska göra en koll i morgon.
Komma sent till fiket och säga att man fått loppa på stiftet... HAHAHA :rofl Det var länge sen det :lol

Som scrambler kan dom bli tokgrymma.
Men jag har också en reserv plan :) om det skulle vara så att den blir för klumpig så kan jag konvertera tillbaka :)

Kompisen ska sälja sin scrambler. Intresserad? image.jpg
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Vi kan byta delar! :D Så får han ihop en caféracer och jag en scrambler :)
Jag har ett Arrow 2-1 och ett Raask Minizoom...
Och så byter vi fotpinnepaketen så han får bakåtplacerade, och jag får vad jag behöver :)
 

DavidA

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
2010, Triumph, Thruxton
ja just, hade glömt bort den här rundan.
Kan tyvärr inte komma, fick semester tidigt i år. så jag lämna vårt kalla land redan den 25:e och är borta i 3 veckor.
Hoppas det blir fler rundor senare på året.
hoppas ni får kul
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Då var hojen äntligen injusterad o går som den ska..! Fin tur i dom bohuslänska skogarna igår! Får se om vättern runt är möjligt nu bara.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Lokalt (regionalt) Göteborg:
Caféracerfika idag kl. 14 på Språkkaféet, Esperantoplatsen. Lär blir några hojar och lite tjôt om hojar, motorer, och annat som piggar upp en lördag.

Kanske något köra också, jag vet inte riktigt. Eller rättare sagt, det blir vad vi gör det till!

Alla som kör eller gillar caféhojar kan vara med, det är inget slutet sällskap eller så. Snarare ett försök att sakteliga bygga upp en "caféracers-ses-på-ett-fik-och-kör-kanske-en-sväng"-kultur.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?258136-Caferacers-Göteborg-��

(Hinner inte köra själv p g a släktmiddag, men hinner i alla fall ta ut hojen på fika en stund! :))


Då var hojen äntligen injusterad o går som den ska..! Fin tur i dom bohuslänska skogarna igår! Får se om vättern runt är möjligt nu bara.
Klart du skall köra med runt Vättern! Bara att packa kvällen innan och ställa klockan på väckning ... :D
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Lokalt (regionalt) Göteborg:
Caféracerfika idag kl. 14 på Språkkaféet, Esperantoplatsen. Lär blir några hojar och lite tjôt om hojar, motorer, och annat som piggar upp en lördag.

Hade jag sett detta, så hade jag gått förbi. Dra gärna iväg ett sms nästa gång. :4skrika
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top