tack Erich
ska säga till honom att skruva dit 40 lågfart och mäta om.. angående britishracer så får jag väl vänta ett tag till då.. blir det ingen ordning på förgasarna så får jag vill spara ihop till ett par fcr som många av er kör med


Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ha ha Björn..och tänk på den stora viktbesparingen också!!!!!! Ska byta dom undre (flottörhuset) med. Det är M4 aluskruv från Pro-Bolt förstås. Om inte aluskruven håller får jag väl gå över till titanskruv, fast då blir det ju mer vikt igen he he!!
tack Erichska säga till honom att skruva dit 40 lågfart och mäta om.. angående britishracer så får jag väl vänta ett tag till då.. blir det ingen ordning på förgasarna så får jag vill spara ihop till ett par fcr som många av er kör med
![]()
Gôtt att höra att du är ute och brummar lite...! Vi borde ta en Bohustur framöver. Förslag på dag?
/ TMax c:a 300 mil hittills i år *hur f-n kan det bli så mycket på så kort tid??!*
en liten undran.. hojen står på motorbolaget i linköping för byte av framdäck då det inte var helt runt och framkallade skakningar i cykeln, passade då på att få förgasarna inställda så bra som möjligt. flottörnivå, synkning och ställa co till 3,5. men får sedan ett samtal från mattias där han säger att han inte får ner co mer än 5,0, han frågade om mina blandskruvar är exakt kopia av orginal dår jag kör med newthruxton.coms "lättare att komma åt" skruvar. hur mycket han än skruvade på dem så gick inte värdet ner?? någon som vet vad det kan vara för fel, är det skruvarna som är dåligt kopierade och inte gör sitt jobb?? vill ju såklart att när jag hämtar den så ska problemet vara löst, är ju sånt där som kommer ligga o tära i bakhuvet tills man blir tokig
någon som har erfaarenhet av det här problemet?? kör med 42 lågfart öppna filter och bc 2-1 sytem. synd att jag glömde skicka med orginal justerskruvarna när jag lämnade in den, hade varit kul o prova med dom och se om det blev skillnad.
Om jag inte minns fel är väl 40 standard på CVK-gasarna, jag reserverar mig för minnet, ha ha..med allt trim jag hade på min hoj med cvk:arna behövde jag aldrig byta lågfarten. Jag tror fortfarande 42 är för stort och förorsakar problem med blandningen. Avsaknaden av oringen kan knappast ge så stort läckage om inte nålarna glappar mycket i gängorna. Den här problematiken med byte av lågfarten har diskuterats spaltmeter på TRAT.
Standard lågfart, eventuellt 1 shim på nålen, 2,5-3 varv på blandskruven, ett nr större h-munstycke bör räcka . Kolla förresten om flottören funkar som den ska och har rätt nivå. Det kan ge konstiga fenomen annars.
18/19 maj låter som en plan. Förslag:
- Vi väntar med att spika exakt dag tills vi vet hur vädret blir (detta ständiga dilemma...)
- Men vi kan bestämma att vi samlas kl 11.00 någonstans i Bohuslän (hos BJN i Uddevalla? Ljungskile? eller något annan "central" ort)
Eller har någon ett bättre förslag? Protestera i så fall!
Eller skriv en rad typ "jag är med"! T ex har vi inte sett till speedtwin på länge (sedan han föll ned i BMW-träsket). Yonsson kan behöva rasta sig från barnafödande. HojIrene har vi inte ens fått träffa...
Och alla andra - ingen glömd!
Får man hänga på er fastän man kör BMW?
Hade varit kul att träffa er pojkar igen över lite körning och fika....![]()
det känns så skönt ha er härtack era tankar o erfarenheter!
får bli 40 och mäta om, nu börjar ju en ny vecka och då jag jobbar i stockholm så kommer jag inte kunna hämta hem hojen förräns på fredag, hoppas ni andra får en fin vecka med ba väder
Mors!
Har äntligen fått tillbaka trajan från farsan som vart där i över 1 år.
Hur som haver, ett gammalt problem är åter på tapeten igen, hojen laddar inte som den skall.
Mitt elsystem är ju som bekant duktigt ombyggt, men jag tror inte det är där problemet ligger.
När jag mäter med multimeter på tomgång resp. högre varvtal har jag mellan 12,4 och 12,7 volt, helt i sin ordning, kruxet är att batteriet inte laddas. Har bytt batteri 2 ggr under de senaste åren så där kan inte felet ligga. När underhållsladdningen står på är det grymt klös i batteriet under ett par dagar, därefter orkar den inte starta.
Rullade igång hojen idag igen och körde dryga 6 mil. Stannade därefter, batteriet tokdött. Satte det på underhållsladdning idag och nu är det kalaskräm i batteriet. Kan det vara laddningsregulatorn som håller på och strular? Har letat efter jordningsfel, kabelbrott etc, men kan inte hitta några fel.
Har du skrotat skootern?
Hasse D
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |