Triumph Thruxton-tråden

Nä dom har inte varit monterade tidigare men jag har nog visat dom här på bild för ett tag sen. Mycket proffsigt utförda hållare fast jag har bytt skruvarna till rf polerade från Pro-bolt.

Jaha, det förklarar saken jag är inte dum i hela huvudet.

Probolt ja,tänk er deras prylar där man får gå som i en lösgodisbutik och fylla i lite olika skruv,mutter, brickor och annat via ett plocksystem och sen gå till kassan och betala ett billigt hektopris. Där hade jag lagt min veckopeng många gånger.
 
Jo, jag har nog lagt ett par tusen där på både rf och titan.
 
Nu har jag hunnit köra cirka 20mil sedan förra inlägget i tråden. Under årets första runda slirade ju kopplingen, men nu verkar den inte slira alls under samma påfrestning. Kan det vara så att oljan skiktar sig eller dylikt under vintern och att den nu fixat till sig eller dylikt? :va
 
Kom till Esperantoplatsen klockan 13.30 så åker vi tillsammans till Götaplatsen och Scooterklubbens vårpremiär.

Erik
 
Jag är på! (om det inte regnar... ;))

Kom igen yonsson, föda barn kan du göra en annan helg! :D
 
Jag är på! (om det inte regnar... ;))
Kom igen yonsson, föda barn kan du göra en annan helg! :D

Jag är nog på om det är ok väder (= torrt på marken och uppehåll). Jag har headset i hjälmen, vilket inte känns så "cafe'", men det är jävligt praktiskt. :tummenupp
 
Var ute med Sprinten för en stund sedan i regnet. Inge' kul med regn. Blir våt och får en skitig hoj.

Jag kommer förbi, fast på "fel" hoj och kikar på scooter-dude'sen. Tycker att scootrar kan vara rätt så coola... Värda att kika på! Men jag väljer att inte smutsa ned ännu en cykel utan tar tar trajja nummer två (Sprinten) som redan är sölig av regn.
Kom till Esperantoplatsen klockan 13.30 så åker vi tillsammans till Götaplatsen och Scooterklubbens vårpremiär.

Erik
 
Jäklar också, det ska krånglas in i sista stund..främre bromsslangen blir för kort med nya cliponet. Tusen jävlars jävlar!!!!!! Speciallängd måste beställas omedelbart.

Edit: ibland är inte huvudet med riktigt..tänkte inte på att hojen är på lyften och gaffeln i sitt yttersta läge nog är lite längre nu i och med ombyggnaden till cartridge.. med lite belastning på hjulet blev det bra ändå!!
 
Last edited:
Men glöm inte bort att din gaffel kommer att sträckas ut när du kör över ojämnheter. Har du en bromsslang som är för kort kommer den att utsättas för väldigt hög belastning och kanske t.o.m. gå av när gaffeln sträcks ut. Jag rekomenderar att du byter till längre slang för säkerhets skull.



Jäklar också, det ska krånglas in i sista stund..främre bromsslangen blir för kort med nya cliponet. Tusen jävlars jävlar!!!!!! Speciallängd måste beställas omedelbart.

Edit: ibland är inte huvudet med riktigt..tänkte inte på att hojen är på lyften och gaffeln i sitt yttersta läge nog är lite längre nu i och med ombyggnaden till cartridge.. med lite belastning på hjulet blev det bra ändå!!
 
Men glöm inte bort att din gaffel kommer att sträckas ut när du kör över ojämnheter. Har du en bromsslang som är för kort kommer den att utsättas för väldigt hög belastning och kanske t.o.m. gå av när gaffeln sträcks ut. Jag rekomenderar att du byter till längre slang för säkerhets skull.

Bra att du är på hugget och ser farorna..jag gjorde några fler åtgärder vid cliponet så det är precis att bromsslangen räcker. Den är inte för kort i nuläget när gaffeln är fullt utsträckt!! Jag kommer ändå att beställa en lite längre för att ha lite mer marginal.
 
Ser fram emot helgens Rockers vs. Mods i Oslo! Vi verkar bli 5 som kör från Göteborg.

Intresserad av hänga på? PM:a wapper!
 
Nu är det nära!!! Ett par dagar till så...tom en ny tändkurva har sett dagens ljus!!
P1000629.jpg
 
Last edited:
Första dagen man kunde ta hojen till jobbet idag här i Skåne-land! ! ! Fördel med hoj för hade jag kört bil så hade jag fått skrapa rutan :tungan. Nu fick jag pilla bort lite flugor från framtänderna istället när jag kom till jobbet.
Hojen går som en dröm med FCR-39:orna. Körbarheten är klart bättre. Klarar under 2 000 rpm på femman utan problems. Gassvaret är så bra att man ger mellangas både här och där. Vridet klart bättre. Summeringen är rätt investerade pengar ! ! !
Tycker fortfarande att Predator-tutorna är skumma. Dom låter mycket när man kör sakta och inte alls när man kör motorväg...Lite fishy....Är det fler där ute som kör med Predators?
 
Och det är inte så att fartvinden lurar dig? Min gissning är att de bakom dig tycker hojen låter fullt tillräckligt.

Jo, jag har ju helöppen avgas och jag hör heller inte mycket i motorvägsfart. Fast det låter.. lite för mycket, t.o.m med bafflar i !
 
Äntligen kom så hojen ut i friska luften, montera fotpinnar och speglar, i med olja och bensin, 3 tvist på gasen och VROOOOM, start direkt efter 7 månaders stillestånd och med nya förgasarinställningar. Återstår en tvätt och en testtur imorgon för att kolla att allt lirar. Kortturen idag på några hundra meter lovar gott dock! Om allt lirar som jag vill blir det nog en bänkning till så snart som möjligt. Jag har däremot inte bytt drivpaketet (520 konvertering) eftersom jag måste ha lite att pilla med nästa vinter.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top