Triumph Thruxton-tråden

Slängde på ett nytt däck idag på Trajan.. Fick se när jag kom hem att han hade lagt på det åt fel håll, dvs "rätt" håll då fälgen sitter monterad åt fel håll. Skitkul när man tagit ledigt från jobbet, pröjsat svindyr parkering inne i stan. Fick se det först när hjulet var monterat. Självklart hjälper han mig kostnadsfritt att sätta det åt rätt håll, men då går ytterligare en halvdag+soppapengar+parkering. Skitkul är bara förnamnet...

Tråkigt! Vad valde du för däck?
 
Eeeel!!

Hejsanhej, har satt på fender-eleminatorkittet och det funkade ju fint FÖRUTOM att baklyset får jag fan inte att funka. Blinkers och bromsljus funkar som det ska men INTE BAKLJUSET. Det skumma är att när jag slår på parkeringsläge på tändningen så funkar det... Är det nån som har nåt förslag på vad jag ska göra??
 
Hejsanhej, har satt på fender-eleminatorkittet och det funkade ju fint FÖRUTOM att baklyset får jag fan inte att funka. Blinkers och bromsljus funkar som det ska men INTE BAKLJUSET. Det skumma är att när jag slår på parkeringsläge på tändningen så funkar det... Är det nån som har nåt förslag på vad jag ska göra??

Vet inte hur ditt fender eliminator kit ser ut eller baklyktan till det. Hur många sladdar från baklyktan? Om den inte sitter i metall så behövs det tre. Själv fick jag löda på en i baklyktans metalldelar.
Från hojen ska du ha tre kablar. Svart, röd och blå. Svart är gemensam punkt (jord), röd är bakljus och blå är bromsljus. Enligt Haynes och det stämde på min. Är det så du har kopplat?
 
nu är min hoj äntligen såld! Det blev en lycklig köpare från Köping !Men jag kommer att titta in här med jämna mellanrum framöver , Thruxton är och förblir favorithojen ändå..
 
nu är min hoj äntligen såld! Det blev en lycklig köpare från Köping !Men jag kommer att titta in här med jämna mellanrum framöver , Thruxton är och förblir favorithojen ändå..

Grattis till försäljningen då! Köping är min hemstad så jag ska hålla utkik efter den när jag är hemma och hälsar på släkt å vänner! :D Ska du vara hojlös nu eller?
 
Grattis till försäljningen då! Köping är min hemstad så jag ska hålla utkik efter den när jag är hemma och hälsar på släkt å vänner! :D Ska du vara hojlös nu eller?

för tillfället kommer jag vara hojlös , ska börja köra racerbil i swedish racing league med en nyinköpt Ginetta G20 ett tag nu , och dregla en del över alla Ducati och Aprilia i battle of the Twins som kör samtidigt..
 
Vet inte hur ditt fender eliminator kit ser ut eller baklyktan till det. Hur många sladdar från baklyktan? Om den inte sitter i metall så behövs det tre. Själv fick jag löda på en i baklyktans metalldelar.
Från hojen ska du ha tre kablar. Svart, röd och blå. Svart är gemensam punkt (jord), röd är bakljus och blå är bromsljus. Enligt Haynes och det stämde på min. Är det så du har kopplat?

Röd är bakljus, ja. det som är så jävla skumt är att bakljuset funkar med tändningen på "parkering", men när det SKA FUNGERA så funkar det inte.. FAAN, jag verkligen HATAR elfel p g a att jag inte fattar nått..!!
Bromsljus funkar, blinkers funkar..
 
Ljudet...

..Hej, imorgon hämtar jag min Thruxton och dealern sa att jag kanske inte skulle vara nöjd med ljudet från piporna då jag har en M1800R...jag förstår att den låter högre, men e orginalet så lågt ljud på då eller ?
Om jag nu köper ett par sånna här...behövs mappning då?
Tack
 

Bifogat

  • 76-5270.jpg
    76-5270.jpg
    4.5 KB · Visningar: 385
Röd är bakljus, ja. det som är så jävla skumt är att bakljuset funkar med tändningen på "parkering", men när det SKA FUNGERA så funkar det inte.. FAAN, jag verkligen HATAR elfel p g a att jag inte fattar nått..!!
Bromsljus funkar, blinkers funkar..

Ska kolla elschemat senare och se om jag kan hitta någon förklaring till det. Verkar klart skumt. Du har inte rört något annat än sladdarna där bak under sadeln då. Inga omkopplare, eller tändningslåset eller så?

..Hej, imorgon hämtar jag min Thruxton och dealern sa att jag kanske inte skulle vara nöjd med ljudet från piporna då jag har en M1800R...jag förstår att den låter högre, men e orginalet så lågt ljud på då eller ?
Om jag nu köper ett par sånna här...behövs mappning då?
Tack

Vi har olika smak när det gäller ljud. Jag tycker inte att problemet med originalljudet är att det är för lågt. För mina öron är det fel ljud bara.
 
Last edited:
Ska kolla elschemat senare och se om jag kan hitta någon förklaring till det. Verkar klart skumt. Du har inte rört något annat än sladdarna där bak under sadeln då. Inga omkopplare, eller tändningslåset eller så?



Vi har olika smak när det gäller ljud. Jag tycker inte att problemet med originalljudet är att det är för lågt. För mina öron är det fel ljud bara.

Tack för svar, men jag gillar inte högt utan det där speciella ljudet..dåva, smattret...mmm.....
 
Tack för svar, men jag gillar inte högt utan det där speciella ljudet..dåva, smattret...mmm.....

Möjligt att du skulle gilla TOGA dämparna då.
Kolla efter ljudfiler på utube så kan du kanske få ett hum om vart åt det lutar för din del.

Jag mappade min när jag monterade mitt förra Arrow 2-1.
Sen när jag körde den i bänk vid montage av Powercommandern såg man att den gick ganska snålt över hela registret. Läbbigast är om det går snålt på topp när det varvar hårt.
Så minst en mappning om du byter till ett öppnare system är mitt tips.
Det förstår man när man tittar in i originalen och ser bikakan nere i botten...

Nu mera är ju PC´n hyfsat billig så en sån är inte dumt ;)
Då kan du öppna luftburken också :)

Själv kör jag nu mini-zoom med dom grövre rören från www.raask.se
Vi får träffs så får du lyssna på skönsången :tummenupp

GRATTIS till hojen! :banana
 
Tack för svar, men jag gillar inte högt utan det där speciella ljudet..dåva, smattret...mmm.....

Du kan gå in här och höra hur mina Togas låter.

De låter i o f s ganska mycket men har exakt det ljud jag vill ha. Sen kan du gå in på Youtube och söka för att lyssna på lite olika system. Det ger aldrig ett helt rättvis bild åt ljudet Irl men en fingervisning. Tycker ändå att ljudet på mina Togas som jag länkar till ger en riktigt bra uppfattning om hur de låter i verkligheten.

Du skulle hört när vi var sju stycken som körde Vättern runt härom veckan. Visst låter vi en del men det är rena skönsången när vi drar ut ur en kurva och motorerna jobbar.
 
Kom gärna med en recention om vad du gillar´t.
Funderat på det tidigare också.

Blir nog ingen recension förrän nästa år, samlar på mig grejer för lite vinterfix. Blir nog andra fälgar också, 17" fram och bredare bak. Och en alustänka fram.
 
Appropå Vätternrundan som jag missade!

Ny laddregulator monterad.
Håll era batterier laddade när hojen vilar och välj batteri som klarar att hålla laddningen. För tydligen är det en faktor som kortar livet på denna tingest.
Mitt original batteri kroknade efter ett år :va
Sen höll jag på och harvade med ett skit batteri och försökte, vilket kan varit orsaken till att den gav upp.
Naturligtvis när det var som viktigast att prylarna skulle funka :huvet

EFI bågarna är kinkiga på laddning och laddregen ingen billig pryl att ha i reserv i fickan.
 
Röd är bakljus, ja. det som är så jävla skumt är att bakljuset funkar med tändningen på "parkering", men när det SKA FUNGERA så funkar det inte.. FAAN, jag verkligen HATAR elfel p g a att jag inte fattar nått..!!
Bromsljus funkar, blinkers funkar..

Jag ska väl inte säga att jag gillar elfel fast det är i a f dessa jag brukar ha lättast att felsöka och åtgärda.. Det är dock lite svårt när man inte har grejerna framför sig och när man inte vet exakt hur blinkers och baklampa är kopplade.

Med det jag har fått reda på så skulle jag felsöka så här.
Baklyset matas med samma strömkabel vilket tändningslåset är i läge ON eller P. Det är en gul kabel som går in i ett större kontaktstycke innan de sista kablarna går ut till bakljus, bromsljus och blinkers. Det är i schemat den mittersta kabeln i kontaktstycket med 5 kablar in. Koppla isär kontakten och kolla om du har spänning där när tändningslåset är i läge ON. Om det är spänning där så är felet bland de kablar/anslutningar som finns längre bak. Prova t.ex med att koppla bort blinkarna och se om det blir någon skillnad.
 
Jaa som nybliven Thruxton ägare har jag fixat "luft och buller" förutom huvudmunstycken.
Är det Keihins runda modell jag ska ha ?
Kan man lyckas byta med fuggarna på plats ?
Miniblinkers och ett Lucasbaklyse är införskaffat.
Stora frågan inför vinterpulet är om bakstänkan ska vara kvar eller ej.
 
Jaa som nybliven Thruxton ägare har jag fixat "luft och buller" förutom huvudmunstycken.
Är det Keihins runda modell jag ska ha ?
Kan man lyckas byta med fuggarna på plats ?
Miniblinkers och ett Lucasbaklyse är införskaffat.
Stora frågan inför vinterpulet är om bakstänkan ska vara kvar eller ej.

Lucas lyset på original skärmen tycker jag är snyggt. Gärna med svarta skärmar oavsett övrig färgsättning.
Fast alu skärm är vassast ;) Tror Panzzaa har en i någon gömma ;)

Stänke eller ej beror ju lite på vilket stuk man vill ha. Hårdare utan men mer 60tal med...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top