Triumph Thruxton-tråden

...nu e de så att det närmar sig för en thruxton....denna
http://www.blocket.se/kronoberg/Triumph_Thruxton_34121508.htm?ca=12&w=3

Ni som har thruxton...Är ni nöjda?...sitter ni bra på dem?...Speciellt med en -08.a?

mvh
Anders M

Har iofs. en Bonneville-08:a ombyggd mot Thruxton hållet och det är inga problem med sittställningen.
Är nöjd med Hojen även om jag för tillfället har lite problem med den, se bakåt i tråden.

Vacker hoj du tittat på !
 
...nu e de så att det närmar sig för en thruxton....dennahttp://www.blocket.se/kronoberg/Triumph_Thruxton_34121508.htm?ca=12&w=3Ni som har thruxton...Är ni nöjda?...sitter ni bra på dem?...Speciellt med en -08.a?mvh Anders M
Snygg! Köp. :) Grå/silver med röd stripe är snyggt men inte så vanligt. Klassiskt! 376 mil är ju ingenting...

Man sitter hyggligt, men sadeln är tunn. Det innebär träsmak efter ett par timmar, men inte värre än att man kan stretcha bort den under färd. Man kan ställa sig upp på fotpinnarna någon kilometer och låta blodet cirkulera i "bakbenen", det funkar i vart fall fr o m 2008:an där körställningen lite mer upprätt. Ser jättefånigt ut att stå upp i 100 knyck, men det funkar. :)

Under helgens Vätternrunda körde nästan samtliga runt 50 mil dag 1. Jag har gjort c:a 65 mil som mest under en dag. Då är man rätt mör i rumpan, men det funkar, som sagt.
 
Last edited:
...nu e de så att det närmar sig för en thruxton....denna
http://www.blocket.se/kronoberg/Triumph_Thruxton_34121508.htm?ca=12&w=3

Ni som har thruxton...Är ni nöjda?...sitter ni bra på dem?...Speciellt med en -08.a?

mvh
Anders M

Det ser ju ut att vara en JoebarTeam-hoj. (Dekalen på sidokåpan är väl JoeBarteam) Dessutom riktigt snygg! Tjöp!:yoparty

Vad som är bra sittställning och styre m.m. är så väldigt individuellt så att det måste du nog prova själv. Jag trivs jättebra på min -05 med clipon men skulle ha svårare med en -08 pga den annorlunda vinkel som styret ger. En del har problem med att clipon ger för låg körställning. Mina gaffelben är uppflyttade 15mm så jag har ännu lägre än original men har inga problem med det trots att jag är en stel gammal gubbe. Alltså väldigt individuellt det där med sitt/körställning.

Jag har i a f aldrig ångrat mitt köp utan den har gett oerhört mycket glädje.
 
Tack!...Det blir ett byte rakt av mot min M1800R....med de e det värt!!..Aa, det är en liten hackspätt där på kåpan...joebeam vem är det...lol??
 
Tack!...Det blir ett byte rakt av mot min M1800R....med de e det värt!!..Aa, det är en liten hackspätt där på kåpan...joebeam vem är det...lol??

Jaså är det en hackspett. Tyckte det var Joe bar team. JoeBarTeam kan du läsa lite om här och här
 
Last edited:
Redan i tråden blir man ju sugen på massor när ni skriver och berättar. När man sen ser hojarna i verkligheten så suger det ännu mer. Några exempel.

TMax500 har jag redan snott Jofama packväskor och klocka från. Funderar även på centralstödet för att det är så jäkla praktiskt.

Thruxtonerich vill jag ju sno förgasare och motormodifieringar av i första hand men kanske även omplacering av av cliponstyret.

Speedtwin vill jag sno fälgarna,framskärmen och den lilla läckra tankväskan av.

Charlie C vill jag i första hand sno ventilkåporna från. Jäkligt snyggt med samma färg som hojen. Du är den enda som har det bland de jag åkt med. Sen är ditt packnät en suverän lösning.

Panzaa ja. Det är ju den mest ombyggda å där finns det mycket att stjäla. Bortrensningen av en massa skräp, den egentillverkade huggern/kedjeskyddet, Rizoma blinkers, Upsidedowngaffel, lackering ..... Fast det jag fastnade för mest var det man kan se från förarplats. Handtag, clipon, styrkrona och mätararrangemang. Inte säker på att bredden och vinkeln på cliponstyret passar mig men snyggt är det.

HS01Jowe, tja jag vill stjäla hela din Bonneville precis som den är. Inget fel på era thruxtonifierade Bonnies. De är verkligen jättesnygga men jag gillar T100 precis så som den är och med enda modifieringen Togas. Stämmer rätt bra på Johannes hoj.

Sen har ju bl.a teargaz lösning som jag har snott (ISR) och TCE en massa snygga lösningar och bra stötdämpare. De snygga lösningarna är nog mest skräddarsydda för din vita hoj.

I övrigt var det mycket snack om stötdämpare och där finns ju en del olika lösningar. Inser att jag måste välja en jag också snart. Har ju sagt att det ska bli Hagons värstingar men ska vänta lite. Om en vecka eller så kommer jag att prata med en av Öhlins experter. Han är gift med bästa kompisens syster. Ska diskutera med honom innan jag bestämmer mig.

Man kommer att bli utfattig på att äga en Thruxton och delta i den här tråden samt vara med på körningarna.

Har haft en j---a massa strul med leveransen av mitt tändningslås, skulle ta 1 dygn, har gått 5 nu och det visade sig att Posten har haft det i Malmö hela tiden osorterat ?
Kommer dock imorgon, så när jag får igång den igen, förhoppningsvis imorgon så är jag ruskigt kör sugen, kan ta en sväng uppåt i nästa vecka så kan du få testa min hoj och se om stötdämpare faller dig i smaken.
 
Har haft en j---a massa strul med leveransen av mitt tändningslås, skulle ta 1 dygn, har gått 5 nu och det visade sig att Posten har haft det i Malmö hela tiden osorterat ?
Kommer dock imorgon, så när jag får igång den igen, förhoppningsvis imorgon så är jag ruskigt kör sugen, kan ta en sväng uppåt i nästa vecka så kan du få testa min hoj och se om stötdämpare faller dig i smaken.

Låter kul! Jag har en suverän väg för att testa stötdämpare. :) Så kan jag jag ju få testa ditt bakdäck samtidigt. Om du kommer så byter vi hoj och kör en sväng. Låter skitkul. Bitar av den jag och TMax 500 körde i våras skulle passa bra.
 
Låter kul! Jag har en suverän väg för att testa stötdämpare. :) Så kan jag jag ju få testa ditt bakdäck samtidigt. Om du kommer så byter vi hoj och kör en sväng. Låter skitkul. Bitar av den jag och TMax 500 körde i våras skulle passa bra.

Då löser vi det :tummenupp
PM:ar imorgon om hojen rullar som den skall.
 
@BJN
Kul att du gillade hojen :)
Styret är helt anpassningsbart efter dagsform. Kika på:
http://www.apexmfg.com/extrariser.htm

Ruskigt bra kvalitet till ett helt OK pris. Vinkel, höjd ja allt går att justera upp och ned.
Trajan var kittad för långfärd nu med ett högre styre än normalt, samt en annan vinkel.
Alla ritningar på samtliga alu-delar finns kvar i datorn om intresse finnes. Har även en del överexemplar på delarna som vattenskars.
 
Äntligen

Nu lever min hoj igen !
Det enda som kortisen i tändningslåset dragit med sig är ett trasigt blinkersrelä.
Satte dit original och då fungerar dem igen, blinkar dock för fort.
Får fixa nytt efter semestern.
 
fortsättning...

..hallå gänget...Det visade sig att den var import från Italien och saknar servicebok....ÅH...hur göra??...begära extra garanti??..dem har tydligen "bara" tre månader...hh...hjälp...
 
..hallå gänget...Det visade sig att den var import från Italien och saknar servicebok....ÅH...hur göra??...begära extra garanti??..dem har tydligen "bara" tre månader...hh...hjälp...

Svårt dom f.n att säga .....kan vara helt OK.
Det finns en uppsjö med Thruxton/Bonneville på blocket, både nya och begagnade, privat och hos handlare.
Någon borde vara intresserad av inbyte ?
 
..hallå gänget...Det visade sig att den var import från Italien och saknar servicebok....ÅH...hur göra??...begära extra garanti??..dem har tydligen "bara" tre månader...hh...hjälp...

Servicebok? Hojen har ju bara gått 376 mil. Det kan inte stå mycket i den serviceboken.
 
Servicebok? Hojen har ju bara gått 376 mil. Det kan inte stå mycket i den serviceboken.

Jag vet, men ingen fara då?...kan bara bli lite svårare när man väl säljer den så småning om...men sparar man kvitto på prylar och nyhojs garantin e ju ändå passé...va tror ni man kan ställa för garantier då?
 
Jag vet, men ingen fara då?...kan bara bli lite svårare när man väl säljer den så småning om...men sparar man kvitto på prylar och nyhojs garantin e ju ändå passé...va tror ni man kan ställa för garantier då?

Om skicket motsvarar 376 mil borde det inte vara nån fara, är ju nästan nyskick!!!
Servisboken kan du vara utan, kolla hojen noggrant och provkör ordentligt.
 
Jag vet, men ingen fara då?...kan bara bli lite svårare när man väl säljer den så småning om...men sparar man kvitto på prylar och nyhojs garantin e ju ändå passé...va tror ni man kan ställa för garantier då?

Min SV1000 är importerad från Tyskland. Hade gått ungefär samma, 400 mil. Priset var rätt, hojen såg ut att vara ny och firman jag köpte av ingav förtroende. Såg den på nätet på torsdag em och fredag kl 12 ägde jag den. Jag hade inte tvekat en sekund på Trajan men det är inget som säger att det är rätt för att jag inte skulle tvekat.
 
Nu har jag fått pris på nya gasare. Ett par keihin CR39or.
1023$ i USA då tillkommer frakt o skatt antagligen. Här hemma kostar samma gasare ca.8500.
Nu står jag i valet att köpa eller inte.
Dollarn är ju låg nu. Men till hösten vet man ju inte hur den är.
Men ett vinter projekt blir det för nu kommer jag inte att skruva.
Vad tror ni, skall jag vänta eller inte?
 
Nu har jag fått pris på nya gasare. Ett par keihin CR39or.
1023$ i USA då tillkommer frakt o skatt antagligen. Här hemma kostar samma gasare ca.8500.
Nu står jag i valet att köpa eller inte.
Dollarn är ju låg nu. Men till hösten vet man ju inte hur den är.
Men ett vinter projekt blir det för nu kommer jag inte att skruva.
Vad tror ni, skall jag vänta eller inte?

Du menar CR då med round slide och inte FCR med flat slide?

Har inte kollat priser alls då jag inte har för avsikt att köpa just nu men min husguru när det gäller trimning föreslår faktiskt CR 35 om man inte ska gå vidare och trimma mycket mer. Han är duktig och vill alltid ha ett nummer mindre förgasare än vad andra rekommenderar. Anledningen är att hålla gashastigheten hög på låg och mellanvarv för att inte tappa där. Vill man offra effekt där eller ska gå på mer trimning som kräver större gasare så är det rätt med större enligt honom men inte till originalmotorn eller med modest övrig trimning. Då tappar man enligt honom användbar effekt i mellanregistret för några få extra hästar på topp.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top