Triumph Thruxton-tråden

Får den fan inte ur skallen. Den är ju inte så himla långt från original men ändå så långt. Har drömt om den i natt. Funderar på att sälja Suzukin för att få råd att få till det med matchande motortrim. Fast om man någon gång skulle kunna fälla ner solbrillorna och se cool ut fast någon kör förbi så är det ju med den här. Den ser ju ut att käka japs, italienare och amerikaner till frukost.

Alltså.. Ju mer jag kollar på den där bilden desto större blir habegäret. Jefvlar vad läcker den är. Nån som har en aning om vad som är fixat jämfört med en helt orginal?

Alltså.. Ju mer jag kollar på den där bilden desto större blir habegäret. Jefvlar vad läcker den är. Nån som har en aning om vad som är fixat jämfört med en helt orginal?
Jag kan ju kolla för jag har ju en helt original men hoppas att någon som kan mer än jag svarar.
Hjul, broms och framgaffel är i a f inte original. Inte fjädringen bak heller. Framlyktan är kanske original fast svart. Sen är mätarklockorna för varv och hastighet borta. Gör rätt mycket för det råa utseendet. Har ingen aning om i fall den kulören på tank funnits men tror inte det. Ja du ser själv, bara att kolla av mot original.

Himla fart på tråden idag! Undra på det, när Erich fann en så'n läckerbit på nätet...

Gott nytt år på er, unga och halvgamla gossar i alla åldrar! (Har nå'n sett till någon tjej på Thruxton? Jag har i vart fall inte sett till någon. Fast vi är ju inte så många totalt sett. Men nå'n borde det väl finnas..?)

Snart är det vår och då skall det köras igen! Bara snön och halkan försvinner och det blir torra vägar skall det bli lite vinterkörning!

Tycker det ser ut som han tagit gaffeln från en nyare Speed- triple, Kanske dags att börja mäta ben:7peta:D

Tror du har rätt! Med hjälp av min "skol-spanska" tror jag mig kunna läsa att gaffel och frambroms är från en Speed Triple.

Håller med alla andra om att det är en riktigt grym hoj! Den skulle man ha i garaget inför våren!

Hej alla ,,ny här,,,truxtonägare förstås

thruxton ska det ju va :-)

Last edited:
Dags att jag tar tag och fixar min motorkåpor jag med. Hur många timmar har ni lagt ner för att få dem bra? Någon som har lust att skriva en instruktion på hur man gör det på bästa sätt, vad man ska använda osv

Hej alla ,,ny här,,,truxtonägare förstås

thruxton ska det ju va :-)

Välkommen in i Truxton-värmen, :-) snart är det vår, då skall vi köra hoj igen!

EDIT: körde lite på sjöis idag. Inte med min Thruxton då, inte ens jag kör Thrux'an i snö och på is, utan KTM 525. Svinkallt om fingrarna. Halt och spårigt var det också... Men det blev lite hojåkt!

Last edited:
Dags att jag tar tag och fixar min motorkåpor jag med. Hur många timmar har ni lagt ner för att få dem bra? Någon som har lust att skriva en instruktion på hur man gör det på bästa sätt, vad man ska använda osv

Menar du polering så har du nog den bästa beskrivningen här
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=40543&highlight=polering

Jag följde alla stegen upp till 2000-papper sedan körde jag Abralon och därefter polering med lumptrissa och polerwax.

Helt nöjd blev jag ju inte men rätt nöjd. Vet inte exakt var det blev fel men eftersom det syns repor så måste det ha varit i de tidigare stegen. Aluminium kan vara känsligt för åt vilket håll man slipar. Det beror i a f inte på att jag uteslöt några av de senare stegen att resultatet inte blev helt 100.

Försök att ta bort klarlacken med något medel. Färgborttagningsmedlen idag är tyvärr inte lika effektiva som förr. Det jag köpte från Biltema fungerade så där. Tror att det hade fungerat bättre med trasor indränkta i starkaste thinner som finns och lägga över.

Fast jag kanske är fel ute, det kanske inte var polering.

Thruxton-träff 2010

Satt och funderade på det där med en thrux-träff som vi var inne lite på tidigare här på forumet. För att få en bild av hur de mest frekventa inläggsförfattarna med en alldeles egen Thruxton förhåller sig till varandra rent geografikst gjorde jag följande sammanställning:

Stockholm (2st)
Tullinge
Nyköping
Falköping
Vänersborg
Uddevalla
Göteborg (4st)
Vaggeryd
Hultsfred

Totalt är det 896,7 km från Sthlm till Hultsfred via övriga städer! Se bild. Jönköping ligger rätt bra till som träffpunkt!

Sen kom jag på att det kanske vore kul att träffas samtidigt som det är en större mc-träff eller annat arrangemang någonstans. Som en träff i träffen! :) De har ngt som heter Tändsticksträffen i Jkpg. Ngn som känner till denna? Personligen tycker jag det vore grymt om vi vore ett stort gäng thruxare som åkte Mälaren runt tillsammans... men det kanske blir lite långt att ta sig för vissa?

Har ni några förslag? :banana

Bifogat

• thruxare.jpg
    thruxare.jpg
    165.1 KB · Visningar: 89
Det blir tveklöst längst för oss 2 att ta oss till Jönköping, men vad gör man inte för att träffa lite gött folk? :)

Låter som en god idé

Satt och funderade på det där med en thrux-träff som vi var inne lite på tidigare här på forumet. För att få en bild av hur de mest frekventa inläggsförfattarna med en alldeles egen Thruxton förhåller sig till varandra rent geografikst gjorde jag följande sammanställning: ...............

Har ni några förslag? :banana

Idén är jättebra tycker jag. Sen beror det ju på datum och andra omständigheter om man kan närvara eller ej. Bra initiativ i a f! Har inga andra förslag nu men ska fundera lite.

Bra idé! Är inte heller klar över hur Tändsticksträffen är, men den ser rätt så vettig ut på bilderna (http://web.telia.com/~u36702943/Svensk.html). Den verkar gå i september.

Det verkar också som att det är camping är det som gäller där (ryser... föredrar vandrarhem! =). Men det finns nog andra logimöjligheter i trakten så att man inte behöver packa tält mm på Thruxan. Thruxton kan ju ta lite packning, med bra väskor (Jofamas "säck" passar bra, Biltemas passar sämre på våra hojar). Och åtminstone de senare modellerna (med högre styre) är ok på längre färder. Inte Guldvinge-bekvämt, men ok...

30-35 mil från Sthlm gör man på en förmiddag, om man gasar på längs E4:an. Men det är ju inte kul, bara jobbigt och blåsigt. Hellre då lägga en skön rutt på småvägar genom landet och låta det bli en heldag av nöjesåkning! Rent nöje vs. transportsträcka - välj själv! =)

Eller har TOMCC eller RAT något arrangemang som man kan hänga på?

Bifogat

• Dag 1 packad före start.jpg
    Dag 1 packad före start.jpg
    249.1 KB · Visningar: 107
Bra idé! Är inte heller klar över hur Tändsticksträffen är, men den ser rätt så vettig ut på bilderna (http://web.telia.com/~u36702943/Svensk.html). Den verkar gå i september.

Det verkar också som att det är camping är det som gäller där (ryser... föredrar vandrarhem! =). Men det finns nog andra logimöjligheter i trakten så att man inte behöver packa tält mm på Thruxan. Thruxton kan ju ta lite packning, med bra väskor (Jofamas "säck" passar bra, Biltemas passar sämre på våra hojar). Och åtminstone de senare modellerna (med högre styre) är ok på längre färder. Inte Guldvinge-bekvämt, men ok...

30-35 mil från Sthlm gör man på en förmiddag, om man gasar på längs E4:an. Men det är ju inte kul, bara jobbigt och blåsigt. Hellre då lägga en skön rutt på småvägar genom landet och låta det bli en heldag av nöjesåkning! Rent nöje vs. transportsträcka - välj själv! =)

Eller har TOMCC eller RAT något arrangemang som man kan hänga på?

låter som en strålande idé med Thruxtonträff, har en annan idé på resmål , Lelleträffen på Gotland 14-20 juni! http://www.lellesmc.se/lelles/index1.html

Det vore mäktigt att komma med ett helt gäng Thruxar där bland alla "modernare" hojar , dessutom kan det kombineras med lite bankörning på Gotland ring som anordnas av Lelleträffen 14-17 juni för en relativt billig peng (1050 kr för en dag , 2800 kr för tre dagar) http://shop.gotlandring.com.loopiadns.com/index.php?main_page=index&cPath=72,
Till Gotland går det färjor från Oskarshamn och Nynäshamn
, Från Västkusten över till Oskarshamn är det 32 mil. http://www.destinationgotland.se/dg/Default.asp
Boende finns ju hela spannet från camping upp till hotell..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT