Triumph Thruxton-tråden

Hej alla trajjabögar! Är det någon som har en Thruxton bakskärm till salu!? Ev. också en framskärm? Och jag tar gärna emot tips om en testbänk för någon som kan ställa in förgasarna på en Bonneville i Stockholms län!
Hälsning
 
Nu ansluter jag här! har precis sålt min Street Triple och köpt mig en Thruxton -07 , ordentligt moddad så den kommer att bli mer känd under namnet Triumph Speed Twin..
bilder kommer när jag lyckats redigera ner de till acceptabel storlek.
 
Hej alla trajjabögar! Är det någon som har en Thruxton bakskärm till salu!? Ev. också en framskärm? Och jag tar gärna emot tips om en testbänk för någon som kan ställa in förgasarna på en Bonneville i Stockholms län!
Hälsning

det ska finnas någon i Tullinge som kan göra det , hör med Triumph Länna, Tommy där vet.

Hej alla thruxtonälskare,
har nu monterat nya WILBERS bak och gjort en första testrunda idag på ca 10 mil på krokiga vägar och jag är mycket nöjd. Fattas bara annat när priset är 3ggr upp mot mina gamla IKON. Jag beställde dom med fjäder avstämd för min vikt + utrustning, och +- 5mm höjdinställning. Returdämpning och fjäderförspänning är standard. 997 euroner från Classikbike i "Düskland". Snabb leverans, 14 dagar från beställning till "hämta på Ica".
Ta det lugnt bland löven o fuktfläckar o kalla vägbanor.
DSC00745.jpg
[/IMG]

har du dina gamla IKON till salu nu då?
 
Last edited:
Jo, det har jag men dom är kortare än org. 360mm. Mina är 340mm för jag sänkte min hoj 20mm fram o bak. Med dom nya Wilbers är jag tillbaka på org.höjd bak. Ikondämparna är till salu för en billig peng.
Erich
 
Jo, det har jag men dom är kortare än org. 360mm. Mina är 340mm för jag sänkte min hoj 20mm fram o bak. Med dom nya Wilbers är jag tillbaka på org.höjd bak. Ikondämparna är till salu för en billig peng.
Erich

ok , men då kanske den blir för låg , jag är ju lång (190) så det kanske blir dumt..

tips på hur och till vilken dimension man ska ha för att få till ett brett fett bakdäck?
 
ok , men då kanske den blir för låg , jag är ju lång (190) så det kanske blir dumt..

tips på hur och till vilken dimension man ska ha för att få till ett brett fett bakdäck?
Det finns väl några alternativ, på org.fälgen får du på ett 150/70 som max.
Byta fälgbana, titta hos Behrfelgen eller classicbike raisch eller kolla excelfälgar, du kan max få på 170 bredd sen kommer du offset. Det finns även gjutna alufälgar men då börjar det bli rejält dyrt. Några har tagit hjul från andra hojar och moddat till passform. Allt är ju möjligt med tillräcklig plånbok men mest realistiskt är väl trots allt en ny fälgbana, excel kan du få här i landet exempelvis. Behrfälgar tar du från tyskland, tror inte det finns svensk importör.
Erich
 
har kollat lite mer och hittat helt kit, återkommer med bilder när jag monterat det.

tills vidare bild på Speed Twin Thruxtonen..
 

Bifogat

  • Optimized.speed_twin.JPG
    Optimized.speed_twin.JPG
    107.1 KB · Visningar: 335
och lite mer bilder :-)
 

Bifogat

  • Optimized_DSC00441.JPG
    Optimized_DSC00441.JPG
    142.9 KB · Visningar: 345
  • Optimized_DSC00443.JPG
    Optimized_DSC00443.JPG
    162.7 KB · Visningar: 264
  • Optimized_DSC00444.JPG
    Optimized_DSC00444.JPG
    96.2 KB · Visningar: 281
Frän hoj Zard,den va inte så lite moddad, inte helt min smak men den är ju som bekant olika:krama , gillar caferacer stuket mer men utgångsläget funkar ju:tummenupp
Är det orginalfälgarna som dom lackerat?
 
det kommer nog bli återgång till caferacer med cliponstyre o annan strålkastare så småningom.. men det får börja så här..

Frän hoj Zard,den va inte så lite moddad, inte helt min smak men den är ju som bekant olika:krama , gillar caferacer stuket mer men utgångsläget funkar ju:tummenupp
Är det orginalfälgarna som dom lackerat?

jo det är orginalfälgarna som är pulverlackade
 
Last edited:
Häng på ditt mad doctor kit innan du börjar skruva med något annat bara ;)

Haha , det ligger i planen som ser ut så här;

1. Mad Doctorkit bak, kevlarkomposit
2. Mad Doctorkit fram, kevlarkomposit
3. Rear Whide Wheelkit från Triumph Performance USA
3a. Däck bak 180/55/17 Bridgestone Battlax BT020
4. Airbox eliminationkit från TP USA
5. Zard Thruxton Trofeo helsystem
6. Monza tanklock från TP USA
7. Chokereglage från TP USA
8. Strålkastare från Goffa
9. Clip-ons orginal
10. Oberon svarta fotpinnar
11. Kopplingsvajerledare från Oberon
12. Headlightint från Carcustomz
13. Öhlins Piggybacks (ej beställt)
14. Lädersadel med kontrastsöm från Bilskräddarna
15. Nya backspeglar från Oberon eller Mad Doctor.
16. Titax reglage
17. Avgasbandage
18. Iridiumstift
19. Barends från LLS Racing
20. Bobbins från LLS Racing
21. 110/80/18 däck fram Avon Roadrider
22. Mad Doctor Chainguard
23. Bromsvätskelock Oberon
24. Miniskylt


så det finns lite att göra :-)
 
Last edited:
Haha , det ligger i planen som ser ut så här;

1. Mad Doctorkit bak, kevlarkomposit
2. Mad Doctorkit fram, kevlarkomposit
3. Rear Whide Wheelkit från Triumph Performance USA
3a. Däck bak 180/55/17 Bridgestone Battlax BT020
4. Airbox eliminationkit från TP USA
5. Zard Thruxton Trofeo helsystem
6. Monza tanklock från TP USA
7. Chokereglage från TP USA
8. Strålkastare från Goffa
9. Clip-ons orginal
10. Oberon svarta fotpinnar
11. Kopplingsvajerledare från Oberon
12. Headlightint från Carcustomz
13. Öhlins Piggybacks (ej beställt)
14. Lädersadel med kontrastsöm från Bilskräddarna
15. Nya backspeglar från Oberon eller Mad Doctor.
16. Titax reglage
17. Avgasbandage
18. Iridiumstift
19. Barends från LLS Racing
20. Bobbins från LLS Racing
21. 110/80/18 däck fram Avon Roadrider
22. Mad Doctor Chainguard
23. Bromsvätskelock Oberon
24. Miniskylt


så det finns lite att göra :-)

Bilder under projektet tack:tummenupp
 
Bilder under projektet tack:tummenupp

yepp, det kommer så fort jag får den till garaget , nu står den fortfarande hos Triumph, den kommer att kunna beskådas på MC-dagarna Barkaby 25 april i Triumphs monter och på Swapmeetet på Triumph Stockholm/Länna den 16 maj. Hoppas ha det mesta klart då.

Gick däremot miste om ett par fina Öhlins dämpare häromdan , så om någon har någon idé ang nya dämpare så hojta till!
 
yepp, det kommer så fort jag får den till garaget , nu står den fortfarande hos Triumph, den kommer att kunna beskådas på MC-dagarna Barkaby 25 april i Triumphs monter och på Swapmeetet på Triumph Stockholm/Länna den 16 maj. Hoppas ha det mesta klart då.

Gick däremot miste om ett par fina Öhlins dämpare häromdan , så om någon har någon idé ang nya dämpare så hojta till!

Ikon, VP är ju inte fel, beror ju lite på vad priset får vara.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top