Triumph Thruxton-tråden

Går inte ens att byta blinkers? Tur att jag inte läste det innan jag bytte blinkers på min R, då hade det blivit jobbigt. :gnissla Inga som helst problem där annat än man var tvungen att lägga ner 10 sekunder extra på att gå in i en meny och justera blinkfrekvensen. Fördelen var att man dessutom inte behövde byta relä eller använda motstånd för att byta till LED-blinkers.

Om det nu hade varit på det viset att det inte gick, så hade det bara varit en tidsfråga innan någon hade löst det. 8-)
 
En liten tur från Leksand till Uppsala nu på morgonkvisten med klarblå himmel och lite trafik var ren och skär motorcykelpropaganda. Knixade i Amsberg igår, riktigt rolig bana och Thruxtonen passade perfekt.
 
Ang. Vättern Runt..vädret ser ju ut att bli riktigt bra hela helgen så jag räknar med att ni kör! Jag dyker upp i Gränna för lite trevlig samvaro någon timme..förra året anlände ni ungefär vid 17-tiden om jag minns rätt..blir det ungefär samma tid TMax500??

Det får inte bli "för sent" eftersom jag måste hem för att äta sill o potatis och ta en nubbe eller två innan läggdags, he he!!
 
Någon som vet var/hur man justerar tomgången på dom nya thruxton?

Tycker att 1000 rpm är för lågt då det känns som att den ska dö mest hela tiden:gnissla

Tack på förhand.
 
Någon som vet var/hur man justerar tomgången på dom nya thruxton?

Tycker att 1000 rpm är för lågt då det känns som att den ska dö mest hela tiden:gnissla

Tack på förhand.
Ptjaa, har fortfarande inte sett någon verkstadshandbok men är tämligen säker på att det, liksom på många andra moderna Trajjor, är en mjukvaruinställning som måste göras via verkstadshandboken. Tidigare var det en piece of cake med Tuneboy och senare TuneECU.
 
Äntligen tvättad efter ett gäng regnturer.
441484435c2aecf9c1ec354b3998f801.png
 
Precis när jag stör mig på den fula stänkskärmen så får jag ett sms att mitt fender removal kit finns att hämta :banana
 
På en riktig Thruxton så sitter det en skruv på vänster spjällhus. ;)
På en snabb Thruxton sitter som sagt skruven i ECU någonstans. Typ Pokemon Go. Ungefär :rolleyes::krama

Men i ärlighetens namn kan jag inte förstå den marknadsstrateg som valde att INTE släppa Thruxtton R utan BRG som färgval :huvet
 
Last edited:
Men i ärlighetens namn kan jag inte förstå den marknadsstrateg som valde att INTE släppa Thruxtton R utan BRG som färgval :huvet

De kände sig väl tvungna att ha en möjlig uppdatering i sin pipeline? :P Jag har för mig att 2013 var första året med Brooklands Green för Thruxton 900.
 
De kände sig väl tvungna att ha en möjlig uppdatering i sin pipeline? :P Jag har för mig att 2013 var första året med Brooklands Green för Thruxton 900.
Mmm, men att släppa "Competition Green" för standardThruxton 1200 men neka oss R-spekulanter denna godbit är ju snudd på tjänstefel:3freak Jaja, vi kör ju inte med ögonen och hela modellprogrammet är ju egentligen fantastiskt genomtänkt numera. Jag glädjer mig dessutom åt att det vad jag kunnat se inte klotats särskilt mycket än så länge, vilket borgar för fortsatt låga premier :)
 
Jag glädjer mig dessutom åt att det vad jag kunnat se inte klotats särskilt mycket än så länge, vilket borgar för fortsatt låga premier :)

Jag känner inte er som har köpt 1200:orna, men av oss som har 900:orna så kan man väl inte påstå att någon utövar "extremt beteende"; de innebar nog alldeles för många kompromisser för att locka det segmentet. Jag antar dock att även ni är ute efter mysig hojkörning med en vacker motorcykel och inte att bomba järnet. :)
 
Jag känner inte er som har köpt 1200:orna, men av oss som har 900:orna så kan man väl inte påstå att någon utövar "extremt beteende"; de innebar nog alldeles för många kompromisser för att locka det segmentet. Jag antar dock att även ni är ute efter mysig hojkörning med en vacker motorcykel och inte att bomba järnet. :)
Njae, vi är nog några stycken som kommer från bandagsträsket, lärt oss uppskatta ett fint chassi och att leva med lite mindre effekt som gjort ett aktivt val och skaffat R. Den funkar kalas på "Knix", karvar landsvägskurvor som en kung men utan att locka till farter mycket över 120 km/h och går dessutom att försäkra på ett rimligt vis. En sporthoj för landsväg helt enkelt!

Stuntgossarna med hoddtröjor hoppas vi väljer nakenhojar i stället (blinkar åt thruxtonerich) :D

Mycket spännande! Ska läsa på lite mer, mest spännande är ju att någon tydligen lyckats komma åt att kommunicera med hojarna! Det ska vi läsa på om - bra fynd :tummenupp
 
Last edited:
Njae, vi är nog några stycken som kommer från bandagsträsket, lärt oss uppskatta ett fint chassi och att leva med lite mindre effekt som gjort ett aktivt val och skaffat R. Den funkar kalas på "Knix", karvar landsvägskurvor som en kung men utan att locka till farter mycket över 120 km/h och dessutom går att försäkra på ett rimligt vis. En sporthoj för landsväg helt enkelt!

Stuntgossarna med hoddtröjor hoppas vi väljer nakenhojar i stället (blinkar åt thruxtonerich) :D

Ha ha, jag har nog vuxit ifrån hoddtröjor för länge sen..fyllda 70 år men uppskattar ändå lite sportighet och den gamla thruxen, trots alla moddar jag gjorde och 10 års ägande, kvalade inte riktigt in..streeten tog mig med storm vid 1:a provkörningen och likadant med speeden som jag provade härom veckan. Den nya thrux 1200 R gillar jag skarpt och kan tänka mig äga en. Vi får se nästa år!
 
streeten tog mig med storm vid 1:a provkörningen och likadant med speeden som jag provade härom veckan.

Det är därför som jag inte vågar att provköra en Street/Speed Triple. ;) Jag klättrade ganska mycket på en Striple på mc-mässan i vintras och jag sitter som gjuten på den; till skillnad från en ny eller gammal Thruxton... Men en Thruxton är bra mycket sexigare! :fakta
 
Back
Top