Triumph Thruxton-tråden.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Om jag säger "mår bra" avser jag ju ingen förbättring om inte sjukdom rått innan men det duger för mig för då kan jag sätta en jättesnygg slang där.
7200c93b0762e30ce2424fface61eb5a.jpg

En annan bikerförbättring - resultatet blir lite sämre kylning av avgasporten än innan flänsarna rök av!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
7200c93b0762e30ce2424fface61eb5a.jpg

En annan bikerförbättring - resultatet blir lite sämre kylning av avgasporten än innan flänsarna rök av!

Tycker mig känna igen en sån topp om än mina kylflänsar satt kvar och jag inte hade någon ventilstyrning som stack ut på samma vis. Ventilhusen ser dock vad jag kan påminna mig lika ut.

Kuriosa är att när jag började läsa fysik på Chalmers fick vi en introduktionskurs som även innefattade deras verkstad. Där svarvade jag med mått från huvudet ( och hjälp av vuxen) en dorn i koppar för att knacka i och ur styrninagr i min bonnevilletopp. Den fungerade mycket bra men mamma var inte nöjd att jag värmde toppen till 200 grader i hennes ugn innan nya styrningarna skulle i. Att det låg fyra små saker i hennes frys märkte hon nog inte ens en gång.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Adventsljusstake och bokhylla i garaget? :)


EDIT: Jo jag vet att det är vardagsrummet. Känner nästan igen mig. Har ju käkat hämtpizza på uteplatsen...
Jo, två steg ut i hojens riktning och sen några steg åt vänster där satt vi. Vad gör Yonsson nu, ses ni?
Hej igen,
På mc-mässan i januari kommer vi ju att få se de nya trajjorna. Extra mycket värt att besöka, alltså.

I samband med mässan så samlas några ur Rockers Göteborg på ett sorts efterhäng. Snacka hoj, dricka ett par öl, å sånt.

Var: lokalen är inte spikad.
När: lördag den 30 januari, kl 19 och framåt.
Mer info finns på FB, fast jag tror att man måste vara medlem i gruppen för att använda länken? Testa gärna! https://www.facebook.com/events/752220154923031/

Hör av dig till mig om du är på mässan och vill hänga på, så skriver jag in i FB-gruppen att det kommer några "gästartister"! ;)

Se även www.mcmassan.se för mer info.

Ska jag till mässan den dagen hör jag av mig. Annars är jag mest som Thruxtonerich skrev om sig själv. Jag undviker stora folksamlingar. 5- 15 som vi brukar vara på Vätternturen det går bra men sen blir det snart mycket.

Jag har kört med slang emellan både på org. förg. och FCR. Märkte ingen större skillnad..BJN du har nog en luftläcka nånstans vid anslutningarna.

Som jag skrev tidigare så ska jag testa. Dock klart olämpligt att starta och spraya startgas på insugen där den står nu.:) Då skulle tomtebloss kunna få en helt ny innebörd.:D Jag har några tomtar intill hojen som jag satt dit efter bild.
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
BJN ,Vackert och snygg hoj dessutom. Väntar den nya pipor eller har du planer för the big bang nyårsafton?
 

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton
God Jul allihopa!
Tror det blir sol under Vätternrundan. Dags att planera? Försöker läsa ikapp lite i tråden och blir väldigt sugen..
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
God Jul allihopa!
Tror det blir sol under Vätternrundan. Dags att planera? Försöker läsa ikapp lite i tråden och blir väldigt sugen..

SJÄLVKLART blir det sol. Hoppas jag. :)

Har själv suttit med MyRoute App och skissat på en majresa till Tjeckien.
Gott att höra att fler börjar tänka på sommarens fröjder!
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Jo, två steg ut i hojens riktning och sen några steg åt vänster där satt vi. Vad gör Yonsson nu, ses ni?


Ska jag till mässan den dagen hör jag av mig. Annars är jag mest som Thruxtonerich skrev om sig själv. Jag undviker stora folksamlingar. 5- 15 som vi brukar vara på Vätternturen det går bra men sen blir det snart mycket.



Som jag skrev tidigare så ska jag testa. Dock klart olämpligt att starta och spraya startgas på insugen där den står nu.:) Då skulle tomtebloss kunna få en helt ny innebörd.:D Jag har några tomtar intill hojen som jag satt dit efter bild.

Hej där
När det gäller slangen mellan insugen så är det bara en Meridenabbrovinsch för att kompensera för taskiga tolerenser. Är allt i ordning, nytt och fräscht ger det ingentinken. Det satt åxå 6004 lager i hjulen på den tiden med C4 tolerans. Och varför? kompensation för taskiga toleranser av halvfulla Coventrynissar. Men om du får en märkbar skillnad när du petar dit en slang bör du nog sticka en givare i utblåsen och kolla syrehalten vid flera varvtal och helst m belastning-Rullande landsväg!
God Hjul och Gött nytt förövrigt....
Hasse D
Mc mässan låter kul, kanske dyker upp med ett gäng från det gamla gardet av engelskåkare då vi nyss hörts appropå Hjulen etc-uppdatera gärna om efteraktivitetr på byn när jag nu äntligen skramlar till storsta'n, Ds
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Gott slut och Gott Nytt År

till er alla här i Thruxtontråden.

Jag har tre viktiga saker för mig de närmsta åren.

En är att köra Vätternturen tills 10-års jubileet. ( Eller så länge armbågarna pallar)

En annan är att besöka Isle of Man minst två gånger till.
En gång ska jag dit och cykla banan på tid då det inte är race. Då ska jag försöka tjata mig till boende för nästa års raceweek.

När jag ska göra vad beror på den tredje saken, nämligen pensioneringen.

Osäker hur det blir till sommaren men jag hoppas att du TMax snart kan göra en sån där fin blankett som man fyller i när man kan köra Vätternturen.

Nä, inga spännande saker som att köpa ny Thruxton. Fast än så länge hänger jag ju med er med min gamla utan att sinka er. När jag gör det, sinkar er alltså, då kanske jag köper en ny snabb som hinner med.

M v h
till er alla från
BJN
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Det ser ut att bli mc-mässan för min del. :)

Någon som gör några roliga moddar i vinter som man kan gotta sig i? Jag misstänker att Middleton har fullt upp med annat; annars brukar han ha roliga projekt för sig. För min del så blev det stopp på alla planer på grund av flytt; pengarna hamnar på annat. Men något "litet" hinner det kanske bli innan Vätternrundan i alla fall. Nytt batteri blir kanske nödtvång för jag har fortfarande inte fått mitt på laddning och i sådan fall blir det ett Shorai; de är ju så söta. ^^
 

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Någon som gör några roliga moddar i vinter som man kan gotta sig i? Jag misstänker att Middleton har fullt upp med annat; annars brukar han ha roliga projekt för sig.

Service, knullputs och montering av köpegrejer är säsongens melodi för min del, det är helt enkelt vad som hinns med mellan blöjbyten och förvärvsarbete.

Visar i vår när det är klart men oljekylningen har flyttat in i ramen (man måste ju göra vad man kan för att inte förväxlas med vattenkylda alternativ) och den ofjädrade vikten går ner ett par kilo.

En hel del fina delar blir ju över när man håller på med den här sortens kapitalförstöring :tungan så jag tänkte ta lite bilder i helgen och sälja sånt som förtjänar bättre än att vara dammsamlare. Håll utkik!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag ska vinkla rätt mina krökta clipons.. kan bifoga en oerhört intressant bildserie i hur det går till? :D
 

Kazzler

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2014
Ort
Göteborg
Hoj
bonneville -07
hade flyttat ner tändningslåset till ramen, tyvärr tog den in smuts och brann totalt. Johans Mc skulle ha 2600 för ett nytt tändningslås så jag hittade på det här istället för 1100 kr med frakt. Ang vinterskruva... ja det är ju inte en thruxton, men det är ju samma funktion... :p

https://www.youtube.com/watch?v=M1SDk_KxaZE
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
hade flyttat ner tändningslåset till ramen, tyvärr tog den in smuts och brann totalt. Johans Mc skulle ha 2600 för ett nytt tändningslås så jag hittade på det här istället för 1100 kr med frakt. Ang vinterskruva... ja det är ju inte en thruxton, men det är ju samma funktion... :p

Grymt sugen på att byta hela elsystemet till M-unit&Co.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top