Triumph Thruxton-tråden.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hallå alla på västkusten, och främst ni som bor runt Göteborg.
Rockers Göteborg gör en End of Season Run på nu lördag kl 11 och framåt. En sväng från Hisingen, Härryda, söder om Lygnern, kanske till Tjolöholm, och vidare tillbaks till Göteborg.

Se här https://www.facebook.com/events/509831642519610/

Blir en massa hojar, som det verkar. 22 anmälda hittills, en mix av caféhojar, bobbers, scramblers m fl.

Dra på dig skinnbrallorna och skinnpajen och häng på! Säkert lite småkallt....men det finns ju ylleunderställ och fleecebuffar! ;)

EDIT: Jo, jag vet att det står Mollösund på FB-sidan, vilket är norrut. Men senaste budet var söderut. Det blir lite kortare så, med tanke på temperaturen nu i oktober.
 
Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
TOMCC Mälardalen träffas första tisdagen i månaden, i morgon alltså, på Bishop Arms St Eriksgatan 115 i Stockholm ifall man känner för att träffas. :)

Tyvärr så har också MCE månadsmöte den första tisdagen varje månad; det är så svårt att vara på två ställen samtidigt. :p
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
OT fredagstrams

:D

Jag måste bara ta veckans grej även om det inte handlar om Thruxton.

Vi har vårt eget facebook i skolan nu, Vklass heter det. Där kommunicerar vi lärare med elever, skriver in frånvaro, omdömen och en massa annat.

Jag lade in på schemat för en klass att de skulle göra en inlämningsuppgift idag. För att förtydliga att det inte var någon hemuppgift skrev jag "genomförs under lektionen".

Idag vid 11-tiden blev det hett. Mängder av frågor i Vklass, telefonsamtal från receptionen och knack på dörren. En elev hade tolkat "genomförs under lektionen" som att lektionen är inställd och snabbt spridit detta till övriga i klassen. :)

Mycket ordentlig klass dock så alla kollade och alla kom i tid till lektionen.

Slut på fredagstrams

EDIT: Klassen är årskurs 1 på gymnasiet samhällsprogrammet.
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag kommer ingenstans på den länken. Kan ju bero på att jag är så negativt inställd till facebook.:)

Kan inte köra med ändå men upplägget verkar ju klart tilltalande. "Go tur" för er alla som hänger med.
Ajdå - det kanske är ett "stängt" event bara för medlemmarna i den FB-gruppen? Nåja, det är bara att knacka på i FB-gruppen Rockers Göteborg och be att bli insläppt. En Thruxton-åkare i skinnpaj platsar alltid!

PM:a mig ikväll eller tidigt i morgon den som vill hänga på. Jag är "körledare".

Ta på långkalsongerna, det blir soligt men svalt....
Samling kl 11 på Hisingen. 22 anmälda hittills.
 
Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Det är ju bara om man känner för att träffas! Det måste man inte. :krama

Det är inte varje månad jag är där, jag var inte där i tisdags heller... :)

Nä, men om man skulle vilja så är det tråkigt att behöva välja. :p Jag lyckades aldrig släpa mig iväg när ni körde på Akkurat.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
...Rockers Göteborg gör en End of Season Run på nu lördag kl 11 och framåt. En sväng från Hisingen, Härryda, söder om Lygnern, kanske till Tjolöholm, och vidare tillbaks till Göteborg....
Blev en kalasfin tur i vacker höstsol och gula/röda höstlöv på träden. Ren magi.
Inte så jättelångt - det är ju oktobersvalt ute - men 15-20 mil blev det i alla fall.

Seså, ut och kör med er! Sitt inte framför datorn och häng hela helgen! :)
 

jockesch

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2015
Ort
Falköping
Hoj
Thriumph Thruxton 04
Hej!
Jag är helt ny i forumet och på sporthoj, men min Thruxton har jag haft några år.
Jag har varit med SMC och kört på Kinnekulle ring tre gånger med min Thruxton och det är jäkligt kul!
Nu undrar jag om det finns fler möjligheter att köra på bana med andra Thruxton ägare?
SMC dagarna är rätt städade vilket passar mig rätt bra. Det roliga är att få flyt i körningen och inte tävla.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hej!
Jag är helt ny i forumet och på sporthoj, men min Thruxton har jag haft några år.
Jag har varit med SMC och kört på Kinnekulle ring tre gånger med min Thruxton och det är jäkligt kul!
Nu undrar jag om det finns fler möjligheter att köra på bana med andra Thruxton ägare?
SMC dagarna är rätt städade vilket passar mig rätt bra. Det roliga är att få flyt i körningen och inte tävla.
Vi får starta en svensk thruxton cup!
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Motad-ljuddämpare?

Någon som vet något om dessa:
http://motadshop.com/product.php?prod=Triumph+Thruxton+Classic+sports+silencers

Jag skulle inte ha något emot ett par ljuddämpare som ser ut som Predators men som har dB-killers (bankörning) och alla papper i ordning (utomlands).

På TRAT har jag inte sett så mycket diskussion, men jag har inte hängt där på ett tag. DuckDuckGo hittade en tråd här: http://thetriumphforum.co.uk/

De är tydligen lika "högljudda" som TORs när man har plockat ut bafflarna. TORs är visserligen ganska lagom, men det måste betyda att de är väldigt tysta med bafflar i.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hej!
Jag är helt ny i forumet och på sporthoj, men min Thruxton har jag haft några år.
Jag har varit med SMC och kört på Kinnekulle ring tre gånger med min Thruxton och det är jäkligt kul!
Nu undrar jag om det finns fler möjligheter att köra på bana med andra Thruxton ägare?
SMC dagarna är rätt städade vilket passar mig rätt bra. Det roliga är att få flyt i körningen och inte tävla.
Kanske är en idé för kommande aktiviteter? Samla ett gäng från tråden och köra bana? I samband med någon av SMCs kurser? Låter kul i mina öron i alla fall.

Thruxtonerich har ju kört lite på bana. Själv har jag bara testat att köra gokart-bana med Husaberg 450 motardhoj - det var skoj!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Kanske är en idé för kommande aktiviteter? Samla ett gäng från tråden och köra bana? I samband med någon av SMCs kurser? Låter kul i mina öron i alla fall.

Thruxtonerich har ju kört lite på bana. Själv har jag bara testat att köra gokart-bana med Husaberg 450 motardhoj - det var skoj!
Jag har aldrig kommit iväg på nån bankörning, och jag gick ju nästan bara med i smc för kurserna.. kanske går bättre om ni grabbar påminner om datum och anmälningar! :D
Hade varit skitkul att köra thruxton på bana!
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Kanske är en idé för kommande aktiviteter? Samla ett gäng från tråden och köra bana? I samband med någon av SMCs kurser? Låter kul i mina öron i alla fall.

Thruxtonerich har ju kört lite på bana. Själv har jag bara testat att köra gokart-bana med Husaberg 450 motardhoj - det var skoj!

Köra bana är skitkul..rekommenderar starkt SMC:s kurser..själv brukar jag köra ca 2 ggr per säsong..denna säsongen körde jag ju med Striplen, en på Falkenberg och en på Sviesta..man lär sig mycket om sig själv som förare och hur hojen uppför sig! Thruxen körde jag på Anderstorp, Sviesta och Kinnekulle många ggr.
Roligast bana är nog Kinnekulle som passar Thruxen väldigt bra och därefter tror jag Falkenberg passar bra.
"Problemet" med kurserna är att man oftast måste boka väldigt tidigt för att få plats och har man otur så regnar det..inte riktigt lika roligt i regn speciellt om man ska åka 15 mil till banan på hojen, komma fram dyngsur, åka ca 10 mil på banan och sedan 15 mil hem. Jag blev stående en gång på väg till Sviesta på motorvägen strax söder om Ödeshög i hällande regn med en totalt död Thruxton. Inte kul alls. Då känns bil med släp optimalt, vilket jag inte har.
Stockholmarna har ju nära till Arlanda test track och i väst är väl Falkenberg eller KK närmast. Jag har 14 mil till Falkenberg, 15 till KK och 17 till Sviesta. Kolla in länken för SMC:s kurser..för 2016 får vi nog vänta lite till..https://www1.svmc.se/kurser
 
Last edited:

jockesch

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2015
Ort
Falköping
Hoj
Thriumph Thruxton 04
Jag ska höra mig för med en som kör Classic racing och några som tidigare körde
scooter på bana. De kanske vet lite mer än mig om vilka alternativ som finns
med lagom ambitionsnivå. Själv planerar jag att boka in nästa SMC kurs på
Kinnekulle. Det brukar gå att boka en bit in i Januari.
 

Kazzler

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2014
Ort
Göteborg
Hoj
bonneville -07
Hej! Jag byggde om mina framgafflar på bonnevillen med rören och innerdämparna från en cbr600 -95. Enda skillnad till en thruxtons framgafflar är försöänningen i toppmutern. Nu har jag förspänning och ställbar returdämpning. Som dag och natt i funktion och väghållning. Bättre funktion och ställbarhet än emulatorer men till en betydligt billigare peng. Och myyyycket billigare än cartridge kit. Jag har en komplett fungerande Cbr framgaffel till om nån vill ha den till inköpspris 1200 spänn. Isärtagen så man får lägga nån hundralapp själv på packningarna länk till jobbet : http://www.triumphrat.net/twins-tec...es.html#/forumsite/20545/topics/115831?page=1
 
Last edited:

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
OT..för den äkta anglofilen är alla accessoarer välkomna..utan tvekan höjer dom självförtroendet flera steg, ibland till absurdum..beställde dessa "pissetofflor" i äkta ull idag och snart kan jag mecka som aldrig förr utan att strula till det, nu vågar jag nog ge mig på att programmera ECU:n också, he he!!!
600125_0166-900x900.jpg
 
Last edited:

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Hej! Jag byggde om mina framgafflar på bonnevillen med rören och innerdämparna från en cbr600 -95. Enda skillnad till en thruxtons framgafflar är försöänningen i toppmutern. Nu har jag förspänning och ställbar returdämpning. Som dag och natt i funktion och väghållning. Bättre funktion och ställbarhet än emulatorer men till en betydligt billigare peng. Och myyyycket billigare än cartridge kit. Jag har en komplett fungerande Cbr framgaffel till om nån vill ha den till inköpspris 1200 spänn. Isärtagen så man får lägga nån hundralapp själv på packningarna länk till jobbet : http://www.triumphrat.net/twins-tec...E] Det där var ju ett bra tips-tack! Hasse D
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top