Triumph Thruxton-tråden

Då är det väl dags för mig att göra lite väsen....Som ni vet så är det numera 1014 som är ägare av min tidigare Thruxton 04. Så nu har det avverkats en säsong på Tiger 1050. Jag vet det är inte en "riktig" hoj i den bemärkelse som en "riktig" hoj definieras på den här sidan.
Du är ju ändå trogen märket vilket alltid är nått.:tummenupp
Du har garanterat en riktigt trevlig maskin där som man allt har sneglat lite på.
Undrar varför japsen också börjar med 3cyl motorer nu? :hihi
Har kommit på under alla år att det finns ingen hoj som är optimal för mig.
Den hojen jag har varit mest nöjd med var den som hade mest själ enligt mig och det var min TRX 850 trots alla brister.
Så jag väljer hoj med hjärtat inte hjärnan i fortsättningen.:banana


Sen det här med tvättningen av hojen så kan jag säga att det lär bli fler i början för att sen bli färre och färre.
Inget fel med lite race patina på hojen.:tummenupp

Är man tokig om man best tillbehör innan man köpt hojen.:va
 
Du är ju ändå trogen märket vilket alltid är nått.:tummenupp


Är man tokig om man best tillbehör innan man köpt hojen.:va

Inte det klokaste beslutet kanske men du är inte ensam..det finns flera lite småtokiga personer i forumet, he he!!
 
Inte det klokaste beslutet kanske men du är inte ensam..det finns flera lite småtokiga personer i forumet, he he!!

Det började när jag köpte senaste 4hjulingen då låg det en hel del prylar och väntade på den hemma.
Då hade jag iofs lagt handpenning på maskinen.

Om jag best en ny så tänkte jag best avgassystemet av åf så dom kan montera det direkt och mappa den innan man hämtar den.
Är inne på att köpa fram och bakskärm plus comfort seat och en ny framlampa och lägga på hyllan. Så vi snackar ju inga jätte pengar direkt.
Dom verkar vara svåra att få tag i JVB-moto grejerna.
 
Definitivt alternativ 2 om du ska ha en Scrambler! Flirten med en klassisk lucaslykta är ju klockren och lsl brukar hålla jävligt tysk kvalitet.

För Bonneville eller Thruxton hade jag valt något helt annat.
 
OK Jockewictorsson - jag hoppas jag förvaltat arvet väl! Det har inte blivit så mycket kört, dock fler tillfällen än på "Aluminiumlådan"... Har moddat lite. Det fanns egentligen ingen anledning - cykeln var i mycket gott skick o rätt modifierad, men det är alltid kul att sätta sin prägel (även om det inte alltid blir till det bättre...).
Jag har endast ändrat lite ovidkommande kosmetika enl. lista. Skickar några bilder i taskigt fotoljus om nu någon sitter o funderar över vad som blir bra/mindre bra under vinterns "modplaner". Anmärkning -Det är maffigt att stå bakom två Thruxar på tomgång...:D

Följande är tillagt/utbytt:
- Tankpads Sida TRIUMPH original JOHANS MC
- Tankpad Baksida Tank JOHANS MC"
- Kåpa Främre Drev Aluminium svart MAS
- Vänt Fästen Backspeglar
- Lock Fästen Backspegel "British Flag" NEW BONNEVILLE
- Svarta Muttrar Bakdrev TASTY PARTS
- Broms- o Kopplingsgrepp RIDEITMOTO
- Kedjeskydd Svart MAS BEST FOR BRITTS
- Kåpa Främre Drev LSL Svart BEST FOR BRITTS
- Fotpinnar Svarta Främre o Bakre OUTLAW RACING
- Stötdämpare BITUBO BRITISH RACER (Svag för dämpare med behållare...)
- Bult Stötdämpare JOKER BRITALIAN RACING
- Kåpa Kopplingsarm, Mothåll Kopplingswire, Gummihylsa OILY HANDS
- Blinkers JOHANS MC (Misslyckades att fixa de främre - tillfällig lösning - får byta relä/koppla in ett motstånd)
- Strålkastarfäste JOKER BRITALIAN RACING
- Flyttat ned Instrumentpanelen
- Gaffelstabilisator NORMAN HYDE
- Gaffelbälgar JOHANS MC
- Hållare Tändningslås JOKER BRITALIAN RACING
- Miniskylt Regnr BRITALIAN RACING jämte egentillverkad hållare
- Rattar Förjustering Gaffel Svarta NEW BONNEWILLE
- Kabelhållare Aluminium NEW BONNEWILLE
- Aluminium Bult (Handdragna) Svarta Cuts, Sadel o Sidokåper NEW BONNEVILLE

Konstaterade att närmast anhörig endast noterade bytet av Broms- o Kopplingsgrepp. Pärlor...
Under vintern kommer jag byta drivpaket o byta färg på bakdrev o kedja - till vad är just nu oklart samt byta till 4,25"/4,5"-fälg o 160-däck. Hade väl en idé om inverterad framgaffel, men efter att ha frågat PANZAA o insett min tekniska begränsning + att det att det inte blev helt gratis om man ville ha ekrade fälgar, så är det framflyttat till en odefinierad framtid...0_TRÅDEN.jpg1_TRÅDEN.jpg2_TRÅDEN.jpg3_TRÅDEN.jpg4_TRÅDEN.jpg5_TRÅDEN.jpgView attachment 393543
 
Det är alltid kul att läsa inlägg om mods lika väl som det är kul att läsa reseberättelser om roliga vägar. Bra 1014! :tummenupp
 
Definitivt alternativ 2 om du ska ha en Scrambler! Flirten med en klassisk lucaslykta är ju klockren och lsl brukar hålla jävligt tysk kvalitet.

För Bonneville eller Thruxton hade jag valt något helt annat.

Ja till Bonneville och Thruxton passar den inte riktigt.
Gillar det nakna stuket på båda dom utan bakskärm.
Men har bestämt mig för att det ska bli en Scrambler nu så.

Sugen på LSL styre plus deras styrhöjare också.:tummenupp
 
Snyggt ! Nya fälgar fanns även på min lista. Inverterad gaffel gör bara att farten känns mindre. Bättre att satsa pengarna på kam och högkompkolvar ! Det är just det som är det fina med en Thrux. Den går fort redan i 120. Tigern kör man fortare innan det känns....
OK Jockewictorsson - jag hoppas jag förvaltat arvet väl! Det har inte blivit så mycket kört, dock fler tillfällen än på "Aluminiumlådan"... Har moddat lite. Det fanns egentligen ingen anledning - cykeln var i mycket gott skick o rätt modifierad, men det är alltid kul att sätta sin prägel (även om det inte alltid blir till det bättre...).
Jag har endast ändrat lite ovidkommande kosmetika enl. lista. Skickar några bilder i taskigt fotoljus om nu någon sitter o funderar över vad som blir bra/mindre bra under vinterns "modplaner". Anmärkning -Det är maffigt att stå bakom två Thruxar på tomgång...:D

Följande är tillagt/utbytt:
- Tankpads Sida TRIUMPH original JOHANS MC
- Tankpad Baksida Tank JOHANS MC"
- Kåpa Främre Drev Aluminium svart MAS
- Vänt Fästen Backspeglar
- Lock Fästen Backspegel "British Flag" NEW BONNEVILLE
- Svarta Muttrar Bakdrev TASTY PARTS
- Broms- o Kopplingsgrepp RIDEITMOTO
- Kedjeskydd Svart MAS BEST FOR BRITTS
- Kåpa Främre Drev LSL Svart BEST FOR BRITTS
- Fotpinnar Svarta Främre o Bakre OUTLAW RACING
- Stötdämpare BITUBO BRITISH RACER (Svag för dämpare med behållare...)
- Bult Stötdämpare JOKER BRITALIAN RACING
- Kåpa Kopplingsarm, Mothåll Kopplingswire, Gummihylsa OILY HANDS
- Blinkers JOHANS MC (Misslyckades att fixa de främre - tillfällig lösning - får byta relä/koppla in ett motstånd)
- Strålkastarfäste JOKER BRITALIAN RACING
- Flyttat ned Instrumentpanelen
- Gaffelstabilisator NORMAN HYDE
- Gaffelbälgar JOHANS MC
- Hållare Tändningslås JOKER BRITALIAN RACING
- Miniskylt Regnr BRITALIAN RACING jämte egentillverkad hållare
- Rattar Förjustering Gaffel Svarta NEW BONNEWILLE
- Kabelhållare Aluminium NEW BONNEWILLE
- Aluminium Bult (Handdragna) Svarta Cuts, Sadel o Sidokåper NEW BONNEVILLE

Konstaterade att närmast anhörig endast noterade bytet av Broms- o Kopplingsgrepp. Pärlor...
Under vintern kommer jag byta drivpaket o byta färg på bakdrev o kedja - till vad är just nu oklart samt byta till 4,25"/4,5"-fälg o 160-däck. Hade väl en idé om inverterad framgaffel, men efter att ha frågat PANZAA o insett min tekniska begränsning + att det att det inte blev helt gratis om man ville ha ekrade fälgar, så är det framflyttat till en odefinierad framtid...View attachment 393537View attachment 393538View attachment 393539View attachment 393540View attachment 393541View attachment 393542View attachment 393543
 
Ni som har MAS kedjeskydd var har ni beställt/köpt dem?

Jag köper från classicbikeraisch men det finns ju fler än dom..se upp med brittishracer.com eftersom dom har långa leveranstider och svarar inte på mail, leveranser har dock kommit så småningom. Googla och/eller kolla ebay.
 
Åh den som ändå hade råd med fina köpegrejer..! Får nöja mig med diskbänksmoddar tills den där lottovinsten rasslar in. :D
Å andra sidan kan jag sällan gnälla om levrransdatum!
 
Då var dom första grejerna best till en framtida maskin!:kär

JVB moto fram skärm och ett fäste för bakre blinkers.
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top