Triumph Thruxton-tråden

Några som jag gillar:

solotriumph.com
cafetwin.com
classicbike-raisch.de
newthruxton.com
dimecitycycles.com
bestforbritts.com
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    179.7 KB · Visningar: 85
  • image.jpg
    image.jpg
    183.7 KB · Visningar: 67
  • image.jpg
    image.jpg
    178.3 KB · Visningar: 68
Ser mycket lovande ut AdventureRider!:tummenupp
Vi får se till att fixa en körning ihop sen när jag införskaffat en maskin.
 
Får hoppas att dom har med en Scrambler på MC mässan så man kan provsitta och torrvarva den innan man beställer en.
Verkar ju inte drälla av dom i Sverige om man säger så.
Har prov suttit Bonneville och Thruxton men aldrig nån Scrambler ändå lockar den mest och har alltid gjort det.
Vill ju ha en med EFI så då måste man väl köpa en helt ny eller importera en i från Tyskland.
Har aldrig sett nån beg med insprutning än.

Hur var den att köra med Pirelli Rally däcken?
Jag var inne på Conti´s TK80 eller vad dom heter men frågan är vilka som är bäst.:va

Edit:Suttit och surfat runt lite angående JvB-moto kitten till scramblern och ska man ha deras fram lampa så får man inte plats med tändning och hastighetsmätaren där dom sitter original.
Och med deras bak skärm så måste man kapa ramen i bak.
Känns inte som det är en ny hoj jag ska köpa om man ska göra dessa modifikationer.
 
Last edited:
Nä själv så har jag tröttnat på krånglande bränsle pumpar o ville ha förgasare o att bensinen ramlar ner av sig själv:rolleyes: Kom precis hem från första provturen med rally däcken. Bra funkade förvånansvärt bra för o vara ett 19:tums framdäck:) Bak skovlade på bra men ibland ville det gå väl snabbt ut i sladd. Fast jag gillar o åka brett i kurvorna med:tuttar
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    252.9 KB · Visningar: 82
Ja det är väl kanske mindre strul med förgasare och dom brukar ju gå mjukare om inte annat.
Är ju alltid kul när det går på sladd.:tummenupp

Jag köpte ju min Hornet 600 just för att slippa insprutningen på 900an som jag verkligen inte kom överens med på provturen.
Men Thruxtonen jag körde gick ju mjukt och fint.
 
Ny här på forumet.
Har en Bonneville-07 som jag köpt ett Arrow 2-1 system till. Har även bytt till K&N filter och tänkte ta bort restriktorplattan i luftburken. Tänkte även plugga AI. Har även låtit tillverka en Bellmouth för att kunna ta bort snorkeln och öppna upp luftintaget en aning.
Nu undrar jag vad ni kan rekommendera för firmor som tar åt sig att bestycka om förgasarna och eventuellt bänka cykeln?
Bor i Gävle och vill helst inte åka alltför långt.
Mvh Magnus
 
Ny här på forumet.
Har en Bonneville-07 som jag köpt ett Arrow 2-1 system till. Har även bytt till K&N filter och tänkte ta bort restriktorplattan i luftburken. Tänkte även plugga AI. Har även låtit tillverka en Bellmouth för att kunna ta bort snorkeln och öppna upp luftintaget en aning.
Nu undrar jag vad ni kan rekommendera för firmor som tar åt sig att bestycka om förgasarna och eventuellt bänka cykeln?
Bor i Gävle och vill helst inte åka alltför långt.
Mvh Magnus

Välkommen! Enda du behöver göra för den modden är att höja nålarna ett shim och byta huvudmunstycke till 125/130 nånstans och skruva ut tomgångsblandningen 4 varv.
Fixar man lätt själv! Var försiktigt med gummimembranen till trotteln bara.
 
AdventureRider finns det nån chans att man skulle kunna träffas i Borås nån dag när jag hälsar på släkten och kika på din Scrambler?
Skulle gärna se och ev prov sitta en Scrambler innan man ev best en.
 
Tjabba.

Är det inte snart dags för en åkning igen för alla med 2-hjul, oberoende märke?

Vi hade ju ett par sådana förra året, mycket trevligt.

Så vad säger ni? Skall ju bli underbart väder nu till helgen, så varför inte ta och passa på innan det är för sent....


// en som gillar trimmad EU moppe
 
Nu är jag mör: Nästan 7 h i sadeln igår med 36 mil avverkade; ungefär 6 h idag och 32 mil. Det gäller att passa på; det här var kanske sista chansen för i år... Totalt så har det blivit lite över 300 mil ren nöjeskörning sedan jag plockade ut henne den 31 maj. :)
 
Keihin FCR 39mm

Gissar att jag inte är ensam om att sitta och planera vinterns uppdateringar. I garaget står redan en välfylld låda med godis men ett par större förgasare ska nog också ordnas... :yoparty

Ni som har Keihin FCR 39mm och lite öppnare avgas, hur har ni gjort med följande:

1. Munstycken och nålar - Vilka storlekar och justeringar funkar för er? Förstår att det krävs en del testande för att få ut den fulla potentialen men tänkte att det kunde vara bra att ha en benchmark att utgå från.

2. Luftfilter - Några rekomendationer? K&N är ju alltid ett alternativ men har någon av er bättre erfarenheter av skumfilter eller något annat märke? (det är helt rensat under sadeln så det ska finnas ordentligt med plats.)

3. Bränslekran - Jag har någonstans hört (minns inte var) att originalkranen inte flödar tillräckligt för större förgasare. Kan det verkligen stämma?

4. Insug - Det finns (rätt dyra) fina billet aluminum insug. Är det värt pengarna?

5. Tändning - Har ni även bytt tändmodulen för bättre gnista och mer förtändning? Funderar på att avvakta lite med detta för att spara ett "trimsteg" till senare så att man uppskattar varje uppdatering var för sig.

Stort tack på förhand!

Johan
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top