Triumph Thruxton-tråden

Å de va ena korta enar, sen lät det där som en SP3 :confused:

/D

Nja, en SP3 var i o f s med på turen men hördes inte på något av klippen så det som hörs mest är allt min Thruxton. Dock låter den rätt annorlunda på klippen mot vad den gör i verkligheten.

kanske är vind vinandet som blir lika på allas filmer, så trevligt ut iaf. kommer det mera (längre) film sen?

Gött! Välkommen hit! Jag visste väl att du inte skulle kunna motstå! -Och tack för filmen!
Hittade en caferacer-kortfilm som tydligen ska vara bra. Jag har inte hunnit se den än, men om den är kass, så kan ni ju varna mig, så jag slipper :D

Edit: 3:30 in i filmen; reglerar tomgången :D Känns bekant.

Last edited:
Här är ett antal racande Thruxton + Dick med Tmax. Valboryrsvägen går att köra betydligt snabbare men inte så långsamt detta heller.

kanske är vind vinandet som blir lika på allas filmer, så trevligt ut iaf. kommer det mera (längre) film sen?

Ja, jag tror att det är vindvinandet som suddar ut karakteristiken i ljudet.

La nyss upp en teaser ( lite längre) från vår Bohustur.

OBS! Detta är inte upplägg för att visa skills när det gäller körning utan bara goa vägar och lungt flyt på dessa.

Last edited:
Dåååså.. En timme tog det, insatser smidda o monterade.. Kort provtur och det låter mindre och går kanske liite bättre :) får ta en sväng nu när det är uppehåll..

Dåååså.. En timme tog det, insatser smidda o monterade.. Kort provtur och det låter mindre och går kanske liite bättre :) får ta en sväng nu när det är uppehåll..

Bra Twintorsk! Den lät faktiskt jävligt mycket om än riktigt gott. Fast det är ju inte alla som är som vi och älskar ljudet av en twin.

EDIT: Då är den stora frågan här på västkusten nu: Vem låter mest, Twintorsk eller yonsson. Vad som rapporterats här så är ju yonsson den enda som fått böta för bullret så han är väl trådens bullerkung just nu.:D

Last edited:
Tänkt bara kolla så det inte är någon som tänkt åka söder ut imorgon, tänkte ta Trollhättan-Malmö (dock ingen returresa förrän på fredag)?

Tackar.
Var faktiskt på Johans idag de fick ställa om det mesta men nu går hon som en raket igen :tummenupp

Gött! Välkommen hit! Jag visste väl att du inte skulle kunna motstå! -Och tack för filmen!
Hittade en caferacer-kortfilm som tydligen ska vara bra. Jag har inte hunnit se den än, men om den är kass, så kan ni ju varna mig, så jag slipper :D

Edit: 3:30 in i filmen; reglerar tomgången :D Känns bekant.

Vet faktiskt inte allt han fick göra, vet dock att han bytte mappning. Vad han sedan förklarade var rena hieroglyferna för teknikintresserad som jag. Är bara såå nöjd att hon är tillbaka (eller i vårat fall går som en klocka)
Vad innebär "ställa om det mesta" om man får fråga...? Helt ny hoj ju för bövelen.

Bra Twintorsk! Den lät faktiskt jävligt mycket om än riktigt gott. Fast det är ju inte alla som är som vi och älskar ljudet av en twin.

EDIT: Då är den stora frågan här på västkusten nu: Vem låter mest, Twintorsk eller yonsson. Vad som rapporterats här så är ju yonsson den enda som fått böta för bullret så han är väl trådens bullerkung just nu.:D

Jag tror han är tillbaka på förstaplats, tog en tur med spättan igår kväll, båda var överens om att hon lät riktigt civiliserat. Hojen alltså.

Fick hem 520 drev från USA idag..Ingen tull bara rakt ner i brevlådan..snabb leverans och bra kommunikation.. jag rekommenderar detta ställe.. http://www.sprocketcenter.com/
Jo, jag ska konvertera till 520-kedja men det är ingen idé att beställa kedja och betala frakt för den, därför bara dreven. Kedjan köper jag billigare genom "min mekaniker"!!
P1010019.jpg

Fick hem 520 drev från USA idag..Ingen tull bara rakt ner i brevlådan..snabb leverans och bra kommunikation.. jag rekommenderar detta ställe.. http://www.sprocketcenter.com/
Jo, jag ska konvertera till 520-kedja men det är ingen idé att beställa kedja och betala frakt för den, därför bara dreven. Kedjan köper jag billigare genom "min mekaniker"!!
View attachment 366477

Ja ibland har man tur i det där tullotteriet.

Ser ut som att du ska köra standard utväxling. Har du någon siffra på hur mycket ett byte till 520 ger?

Ca 1 kg viktbesparing tror jag det är.
EDIT: kollade just nu.. 0,9 kg besparing.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...