Triumph Thruxton-tråden

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tack alla, för trevligt körsällskap idag på vår lilla Hallandstur. Det blev ju riktigt bra! Sol blev det också, yonsson! :D

För den som vill dokumentera rutten (peterols GPS spelade nog inte in allt) så var det nästan samma tur som jag körde i torsdags. Alltså:

Västra Frölunda-Billdal-Lindome-Anneberg/Älvsåker-Hällingsjö-väg 156-Sätila-Fotskäl-Björketorp-väg 41(?)-Horred-Kungsäter-Karl Gustav-Nösslinge-Skällinge-Grimmared-Sällstorp-Veddige-Stättared-Stuv-Idala-Gällinge-Fjärås kyrka-Rossared-Hjälm-Anneberg-Lindome-Billdal-Askim/Frölunda. Drygt 21 mil den här gången för min del.

För den som vill repetera turen så kan man i princip ta med sig en enkel karta och sedan köra på vägskyltarna med ortsnamnen ovan.

Nu skall jag slappa av med en Carnegie porter - because I'm worth it! :)
 

Pathfinder5555

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Meanie + KLR
Tack för att jag fick följa med :tummenupp på den härliga turen (ca 25 mil 5 timmar i gassande solsken) trots att jag är ofrälse med min lilla powercruiser :rolleyes:
Hänger gärna på nån mer gång.
 

peterol

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2012
Ort
Västra Frölunda
Hoj
Triumph Speedmaster 2003
Tack alla för en mycket trevlig tur i fint väder!
:D

Det får vi göra om!

För den som vill dokumentera rutten (peterols GPS spelade nog inte in allt) så var det nästan samma tur som jag körde i torsdags. Alltså:
)

Precis, det var något strul med MC-appen.. Bytte till MotionX GPS vid Trä kyrkan, spelade in rutten fram till i Tappen i Lindome.. http://gps.motionx.com/maps/c7c3a0f92672eb9d12637ec61851d17e

Ska kolla om filmen blev något att ha lite senare...

2012-06-30 13.15.11.jpg
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det kändes inte det minsta kinkigt att gå på second hand-runda med :tuttar i uppehåll istället för att köra hoj med er. :gnissla
 

peterol

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2012
Ort
Västra Frölunda
Hoj
Triumph Speedmaster 2003
Jag spelade in lite video på turen idag med telefonen..
iPhone’n sitter fast på styret, så därför syns tyvärr lite av styret och det vibrerar för mycket när man gasar, det blir inte bra… :rodnar

Tyvärr hörs heller inte skönsången från motorn så bra heller..
SÅ TITTA PÅ KLIPPET PÅ EGEN RISK!
:)

http://www.youtube.com/watch?v=aWuYXthgUjM
 
Last edited:

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Tack alla, för trevligt körsällskap idag på vår lilla Hallandstur. Det blev ju riktigt bra! Sol blev det också, yonsson! :D

För den som vill dokumentera rutten (peterols GPS spelade nog inte in allt) så var det nästan samma tur som jag körde i torsdags. Alltså:

Västra Frölunda-Billdal-Lindome-Anneberg/Älvsåker-Hällingsjö-väg 156-Sätila-Fotskäl-Björketorp-väg 41(?)-Horred-Kungsäter-Karl Gustav-Nösslinge-Skällinge-Grimmared-Sällstorp-Veddige-Stättared-Stuv-Idala-Gällinge-Fjärås kyrka-Rossared-Hjälm-Anneberg-Lindome-Billdal-Askim/Frölunda. Drygt 21 mil den här gången för min del.

För den som vill repetera turen så kan man i princip ta med sig en enkel karta och sedan köra på vägskyltarna med ortsnamnen ovan.

Nu skall jag slappa av med en Carnegie porter - because I'm worth it! :)

Hej hopp och tack för en utmärkt ursäkt att förtränga min 50 årsdag. 'sagt till alla att jag har semester och blir 50 så jag gör vad jag vill på min fölsedag. Tmax ordnade turen till perfektion. 'bara att följa och njuta.-snyggt!
Jävla trevligt den här formen för hojåkning måste jag säga. Oförpliktande och ändå med känsla. Dessutom måste jag säga att 3-veckor-körkorts-peter körde helt fint. Jag låg bakom en stor del av turen och han körde bra.
Jag körde helt säkert sämre den gången...
Nu dricker jag rödvin för jag går in i dö'halvan
MVH Hasse D
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hej hopp och tack för en utmärkt ursäkt att förtränga min 50 årsdag. 'sagt till alla att jag har semester och blir 50 så jag gör vad jag vill på min fölsedag. Tmax ordnade turen till perfektion. 'bara att följa och njuta.-snyggt!
Jävla trevligt den här formen för hojåkning måste jag säga. Oförpliktande och ändå med känsla. Dessutom måste jag säga att 3-veckor-körkorts-peter körde helt fint. Jag låg bakom en stor del av turen och han körde bra.
Jag körde helt säkert sämre den gången...
Nu dricker jag rödvin för jag går in i dö'halvan
MVH Hasse D

Nja, tyckte du körde bra sista biten in i stan :D


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?vy15e3
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hej hopp och tack för en utmärkt ursäkt att förtränga min 50 årsdag. 'sagt till alla att jag har semester och blir 50 så jag gör vad jag vill på min fölsedag. Tmax ordnade turen till perfektion. 'bara att följa och njuta.-snyggt!
Jävla trevligt den här formen för hojåkning måste jag säga. Oförpliktande och ändå med känsla. Dessutom måste jag säga att 3-veckor-körkorts-peter körde helt fint. Jag låg bakom en stor del av turen och han körde bra.
Jag körde helt säkert sämre den gången...
Nu dricker jag rödvin för jag går in i dö'halvan
MVH Hasse D

Då får man gratulera, finns mycket sämre sätt att fira sin 50 års dag :)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Kunde inte hålla mig. Det blev 17 mil idag med. Det gör 75 mil den här veckan. Ingen "vettig" körning - bara okynnesturer för skojs skull... Men det är kanske det som är vettigt? :)

// TMax leg. MMB*)

*) MMB = milmissbrukare

Det kändes inte det minsta kinkigt att gå på second hand-runda med :tuttar i uppehåll istället för att köra hoj med er. :gnissla
Yonsson, skärp dig nu. En lördag med sol kör man hoj. :) Second-handbutiker besöker man vid regn och kyla! Skall vi behöva ringa damen ifråga och förklara så grundläggande fakta för henne? :)
 
Last edited:

peterol

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2012
Ort
Västra Frölunda
Hoj
Triumph Speedmaster 2003

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
TMax: Uppfattat. Nästa gång hänger jag med. Regn är dock fienden.
Försöker för övrigt boka 2000mila-service på hojen. Johans mc verkar inte vara lätta att få tag på och Kenneths mc har varit ganska ocharmiga i telefon. Någon som har något annat förslag i GBG-trakten?
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
TMax: Uppfattat. Nästa gång hänger jag med. Regn är dock fienden.
Försöker för övrigt boka 2000mila-service på hojen. Johans mc verkar inte vara lätta att få tag på och Kenneths mc har varit ganska ocharmiga i telefon. Någon som har något annat förslag i GBG-trakten?

Om inte Borås är för långt bort så kan jag rekomendera Stibix och MC-Team1.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
TMax: Uppfattat. Nästa gång hänger jag med. Regn är dock fienden. Försöker för övrigt boka 2000mila-service på hojen. Johans mc verkar inte vara lätta att få tag på och Kenneths mc har varit ganska ocharmiga i telefon. Någon som har något annat förslag i GBG-trakten?
Du har rätt. Regn är dumt. Särskilt på en Thruxton, som tar så lång tid att tvätta och få fin igen.

Tror att Kenneths undviker Triumph, om jag fattat rätt. Om det grundar sig på att de och Johans bildat kartell eller att de inte vill ge sig på sådant som de ej "har utbildning på" vet jag inte. Min Sprint servade jag senast på http://www.hojpunkten.eu/ Funkade så där bra.

För: de bygger hojar, dyra hojar för en halv miljon eller så. Så de borde ha koll på sådant som att jobba med kvalitet, rätt delar, bra oljor, etc. Vettigt pris hade de också. Det borde var lugnt att låta dem serva hojen, tyckte jag. Och det var det nog. De bygger som sagt dyra customcyklar i fet-klassen...

Emot: rörigt! Hojen var inte klar i tid. De hade missat flera småsaker. Som Macken på TV nästan. Tröttsamt!

Testa gärna. Du kanske har bättre tur med struldelen än vad jag hade.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Om inte Borås är för långt bort så kan jag rekomendera Stibix och MC-Team1.
4 veckors väntetid. :gnissla
Tmax: Nja. Är väl inte sådär jättesugen på att hoppa på någonting som du haft negativa erfarenheter från. Äh, jag ringer ändå. Är de snabba och billiga, så kanske det är värt det.
Får väl fortsätta jaga Johans mc också.
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
TMax: Uppfattat. Nästa gång hänger jag med. Regn är dock fienden.
Försöker för övrigt boka 2000mila-service på hojen. Johans mc verkar inte vara lätta att få tag på och Kenneths mc har varit ganska ocharmiga i telefon. Någon som har något annat förslag i GBG-trakten?

När det gäller servicen så tycker jag nog att du ska försöka med Johans ( eller annan auktoriserad Triumph) en gång till. Ett av jobben är ju att kolla ventilspel och eventuellt shimsa om.När jag beställde shims så hade ju Johans inte alla shimsen hemma som jag behövde. Inte som reservdel alltså! Verkstaden har givetvis sin uppsättning men där fick ju inte jag köpa. Frågan är om en annan verkstad får det? Att få hem från England kan ju ta sin tid när det är semestrar. Alternativet att en mindre seriös verkstad då skruvar ihop med fel ventilspel är ju inte heller så kul. ( Nu finns det Honda-shims, tror det är Honda, som är användbara så det kan gå om verkstaden har det.)

Varför jag tjafsar om det här beror på att två av ventilerna på min hoj hade väldigt felaktigt spel och det var inget av dessa som gick att rädda genom att byta plats på de befintliga shimsen. Min hoj hade ändå bara gått 500 mil sedan kontroll på märkesverkstad så den kontrollen tror jag inte mycket på.

Så vädret då eller snarare regnet.
Det är mindre än 2 veckor kvar tills vi måste ta beslut om vi ska köra runt Vättern eller ställa in. Alla av oss behöver ju inte göra samma men om det ser ut att bli regn så att många ställer in så kommer ju inte jag att köra där ensam i blötan. Annars är min inställning klar. Ska man ut på en tur som varar ett par timmar och risken för regn är stor. Då backar jag. Ska jag på en längre tur, en hel dag eller mer, så kör jag. I ett fall som det här då resan är målet så kan jag nog tänka mig att backa om det ser ut att bli ihållande regn. Skurar måste vi nog räkna med om det inte precis efter dit YR:s prognos sträcker sig nu kommer in världens högtryck.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Instämmer med BJN.

Risk för skurar = ofrånkomligt, vi lever ju i Sverige... ;)
Ihållande regn: då skjuter vi på det. Vi har vi ju reservdagarna helgen efter, dvs 21-22/7.
Regnar det då också? Ja, då flyttar vi till Rivieran!

Yonsson, maila Johans verkstad. De svarade efter en halv dag när jag mailade med dem tidigare i år.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag har mailat Johans, men ej fått svar och har försökt ringa hela dagen. Har bokat tid på hojpunkten. Fick tid redan på fredag. Hade shims hemma och frågade massa extrafrågor om läckaget (för mycket olja, mängd mm), så han kändes seriös. :tummenupp
Det tar säkert minst 2-3 veckor att få tid hos Johans och om de inte kan svara i telefon efter en hel dags ringande, så har det nog fullt upp. Jag måste ändå säga att jag uppskattar folk som svarar när man ringer. Hoppas jag blir nöjd.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top