Triumph Thruxton-tråden

jag våldpressade ner tändenheten så bultarna tog gäng bara ett par varv när jag monterade det på min då gick det , tror att tändenheten sitter annorlunda på thruxton trofeocyklarna nere i italien därav passformen. Zard Trofeo finns ju inte som gatgodkänt system..

Hade du några distanser som satt under fästet? Jag fick fasiken inga med. Fästet ligger dikt mot ramen och blir snett annars. Men det kanske är så det skall vara?
 
Jag tyckte jag våldade som fan, vågade inte ta i mer i risk för att ha sönder tändenheten.
Får kapa lite i fästet imorgon och vidga hålen en smula.
 
Blev just ett uttalat fattighjon.
Ett par flång nya FCR 39:or med billetinsug, Nology ProFire med tändkablar beställda från Carlos i staterna på Triunphperformance. Får äta soppa och vika kuvert resten av vintern ;)
 
Hade du några distanser som satt under fästet? Jag fick fasiken inga med. Fästet ligger dikt mot ramen och blir snett annars. Men det kanske är så det skall vara?

nej inga distanser utan direkt mot ramen
 
Nu sätter jag vinkelslipen i fästet för dämparna. Jävla pissgrejjor.
Fästet för högra dämparen lirar inte heller med original drevkåpan.. diffar över 2 cm för cc-måttet för fästet.
Blir till att tillverka ett eget med snygga distanser. Kommer säkerligen bli skitbra när det väl är klart, men att pröjsa 14 lakan för något dylikt nytt hade jag aldrig gjort.
 
Last edited:
Hur fräck som helst, en sådan köper jag direkt! Tack yonsson, du är en (shopping-)hjälte!

Ungefär så jag kände! Fast jag gillar inte när någon länkar till snygga jackor för mycket pengar som är svåra att motstå. :-)

EDIT: Jag har också redan köpt ett! :)
 
Last edited:
Hur fräck som helst, en sådan köper jag direkt! Tack yonsson, du är en (shopping-)hjälte!

EDIT: Nu har jag köpt en. De hade bara 6 st så jag ville inte vänta. Vips så har BJN och yonsson hunnit dit och så tar de slut...! ;)

Tur att man förtillfället kör hoj av annat fabrikat :)
(syftar på jackan)
 
Last edited:
EDIT: Jag har också redan köpt ett! :)
BJN, du som har många märken. Duger det att värma fast dem med strykjärn, eller krävs det nål och tråd? Jag har inte haft några jackmärken sedan jag lade av min Lee-väst med John Player Special på ryggen. Och då talar vi 1970-tal. Den västen gjorde sig på min röda Suzuki K50 och min gula Dakota.
 
Att bara använda strykjärn kan du glömma, nål och tråd gäller ;)

Lackar ur allt mer på detta jävla avgassystem. Inget passar, eller är tilltänkt att funka bra.
Blir att modifiera varenda jävla fäste. Grenrören tar i kåpan på högersidan, värmeskyddet är för kort (bulthålen lirar inte), fästet under sadeln är nu fixat efter ett par timmars jobb. Sorry att jag gnäller loss här, men vfan! Hade det vart ett junk-system för 1000 spänn på Jula så fine, men detta skall ju vara ett kvalitetssystem..
 
Va fan. Om ni båda köper, så måste jag ju också köpa...klart. Nåt måste man väl kunna hitta att sätta den på.
@Tmax500 -Jag syr alltid. Det tar itne så lång tid och känns mycket proffsigare.
@Panzaa -Väldigt udda!
 
Riktigt fräckt märke!
Synd att det var så litet bara, hade gärna haft ett mkt större :)
Funderar på att måla baksidan på min svarta hojjacka (redan nedlysat av märken) med något soft Trajamotiv.
 
Syr! Fast inte jag då! Är så att säga i behov av att leta upp en ny sömmerska nu.:tuttar
 
fast du köpte beggat som redan varit monterat- eller hur? , förmodligen snedmonterat som satt sig... om det hade varit nytt så hade rådet varit att sätta ihop allt löst hängade i första och sista fästet och sedan dra allt om lott vartefter... för även när det är nytt så verkar det som det inte passar om man börjar dra det i ena ändan och sen arbetar sig vidare... så som sagt häng allt löst som fan först och sen skruva åt vartefter lite i taget på varje ställe, då lovar jag dig att det hade lirat.. (om det varit nytt förstås)
Nu sätter jag vinkelslipen i fästet för dämparna. Jävla pissgrejjor.
Fästet för högra dämparen lirar inte heller med original drevkåpan.. diffar över 2 cm för cc-måttet för fästet.
Blir till att tillverka ett eget med snygga distanser. Kommer säkerligen bli skitbra när det väl är klart, men att pröjsa 14 lakan för något dylikt nytt hade jag aldrig gjort.
 
Kan delvis köpa ditt påstående, men jag finner inga tecken på felmontage.
Hade det diffat ett par mm här och där så hade jag helt hållit med dig, men här handlar det om cm.

Testade att göra som du sade, började framifrån och jobbade mig bakåt. Grenrören måste ju sluta tätt mot avgasporten. På vänster sida funkade det ok, får fortsätta fila upp fästena en del. På vänster däremot är det totalkajko. Enligt bilden trots att fästet i grenröret är uppfilar nästan en hel cm så diffar det fortf. 15 mm. Blir att tillverka ett nytt fäste. Kutsen bak tar även i fästet för ljuddämparna... blir till att fila upp fästet ännu mer här. Verkar bli långdraget detta.

Lyckades dock få på nya tanklocket :)
En liten bild på dämparna med. De satt iaf som en smäck!
 

Bifogat

  • IMAG0365.jpg
    IMAG0365.jpg
    95.2 KB · Visningar: 55
  • IMAG0366.jpg
    IMAG0366.jpg
    49.2 KB · Visningar: 49
  • IMAG0312.jpg
    IMAG0312.jpg
    107.6 KB · Visningar: 58
  • IMAG0321.jpg
    IMAG0321.jpg
    86.3 KB · Visningar: 59
  • IMAG0360.jpg
    IMAG0360.jpg
    75.2 KB · Visningar: 62
  • IMAG0363.jpg
    IMAG0363.jpg
    64.5 KB · Visningar: 53
Kan delvis köpa ditt påstående, men jag finner inga tecken på felmontage.
Hade det diffat ett par mm här och där så hade jag helt hållit med dig, men här handlar det om cm.

Testade att göra som du sade, började framifrån och jobbade mig bakåt. Grenrören måste ju sluta tätt mot avgasporten. På vänster sida funkade det ok, får fortsätta fila upp fästena en del. På vänster däremot är det totalkajko. Enligt bilden trots att fästet i grenröret är uppfilar nästan en hel cm så diffar det fortf. 15 mm. Blir att tillverka ett nytt fäste. Kutsen bak tar även i fästet för ljuddämparna... blir till att fila upp fästet ännu mer här. Verkar bli långdraget detta.

Lyckades dock få på nya tanklocket :)
En liten bild på dämparna med. De satt iaf som en smäck!


Stötdämparna riktigt snygga o och säkert bra. Nu börjar den se ännu mer råbrutal ut. Typ käkar små japsfyror till frukost och lite större till lunch.:tummenupp

Klar för Sweden Thruxton Cup.

Zardsystemet blir säkert kanon när du får micklat lite med fästena.

Hoppas få se den live även sommaren som kommer. Liksom Thruxtoerichs då rätt trimmade hoj. Och alla andra oxå givetvis som inte moddat lika mycket. En Thruxton är en Thruxton och när nu den nya Norton fick så pass dåligt betyg i Classic Bike så är väl Thruxton kung.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top