Triumph Thruxton-tråden

Skummt är det.
Jag tror ändå på el problem. Någon jävla box som lämnat in...
Men den går och låter ju fint på tomgång och torrvarv...
Klart att en ventil kan ställatill det när det varvar och belastar, men jag vet fan inte.

(hojen hemma i garaget nu ;) )

Skönt att du fick hem hojen :tummenupp
Var lite orolig där på kvällen.
Skall kolla ventilspel etc ikväll så att det inte är det som ställer till något, verkar jävligt långsökt dock. Fan att det skall strula så här i slutet av säsongen :huvet
 
Nytt (monza) tanklock. Helt klart värt sina 1300:- i förhållande till att lacka om tanken ifall lacken skulle släppa mer.

bild1.jpg


monza2.jpg
 
Nytt (monza) tanklock. Helt klart värt sina 1300:- i förhållande till att lacka om tanken ifall lacken skulle släppa mer.

Det var inte snyggt yonsson. Skruva genast av det och sälj det till mig för en tusing så att det slipper att misspryda din hoj.:rolleyes:

Avundsjuk? Jag? Nä aldrig i livet.:huvet

Edit: Du kan få en burk svart sprayfärg och mitt tanklock + en tusing.
Färgen kommer säkert ändå inte att släppa så det behövs egentligen inte något Monzalock.
 
Last edited:
Det var inte snyggt yonsson. Skruva genast av det och sälj det till mig för en tusing så att det slipper att misspryda din hoj.:rolleyes:

Avundsjuk? Jag? Nä aldrig i livet.:huvet

Edit: Du kan få en burk svart sprayfärg och mitt tanklock + en tusing.
Färgen kommer säkert ändå inte att släppa så det behövs egentligen inte något Monzalock.

Tack för erbjudandet :rolleyes:-Däremot märkte jag idag att det lossnat ännu mer, så detta känns som en riktigt bra lösning. Köpte aluversionen. Har läst en del klagomål på kromade versioner.
 
Tack för erbjudandet :rolleyes:-Däremot märkte jag idag att det lossnat ännu mer, så detta känns som en riktigt bra lösning. Köpte aluversionen. Har läst en del klagomål på kromade versioner.

Alu är klart snyggast. Mest genuint! Var köpte du? När jag får pengar igen alltså.:)

EDIT: Det blev verkligen skitsnyggt. Ser så klassiskt ut. Monza-tanklock har funnits i alla tider känns det som men jag har aldrig haft något.
 
Last edited:
Håller på att ställa "the sag" på båda hojarna.

Har gjort både R1, R2, F1 och F2 på båda hojarna. När vi kom till R3, F3 så saknade vi en person och hade båda blivit för fulla så det måttet får vänta till en annan dag. Sen jävlar ska det skruvas om det behövs.

Alla de där raceåkarna jag pratar med säger att detta är det allra viktigaste att det blir rätt. The Sag! Nästa grej är returdämpningen. Om det blir rätt så kan man glömma fjädring/dämpare sen.

Nästa viktiga grej är däckstrycket och eftersom många här kör med Dunlop Roadsmart så hävdar expertisen att man i dessa däck kör 2,3 bar fram och 2,5 bar bak. Det står annorlunda i Triumphs manual men detta är andra däck.
 
Nästa viktiga grej är däckstrycket och eftersom många här kör med Dunlop Roadsmart så hävdar expertisen att man i dessa däck kör 2,3 bar fram och 2,5 bar bak. Det står annorlunda i Triumphs manual men detta är andra däck.
Å det är tryckfel i manualen dessutom - just för Thruxton. Både i min tryckta manual (som kom med hojen) och den pdf jag har.

Rätt skall ju vara 2,27 fram och 2,62 bak har jag lärt mig efter att ha frågat runt. För originalsvålarna. Roadsmart (dvs annan dimension) kan kanske vara annorlunda?? Men skillnaden mellan 2,5 enligt "din expert" :-) och 2,62 i manualen är ju inte så stor.
 
tjenare gubbs!
Här är det ingen som ligger på latsidan ser jag:tummenupp
Det har hänt en del... problemet som panzaa har, det lät inget roligt... snygga modds.. Tanklocket var skit snyggt:tummenupp
3e Sep. låter som en bra plan.. Om vädret är ok och min planering funkar så är jag på..
 
Någon som vet om/vart man kan få tag i lackstift för att bättra lite skråmor i lacken ?
Har en -04 modell röd,vet inte färgnumret.
Känns ju lite overkill att lacka om hela tanken för några repor.

Fråga två: finns det några "thruxtonvänliga" mc shoppar nära Hamburg,åker dit på onsdag.

Mvh Håkan
 
Någon som vet om/vart man kan få tag i lackstift för att bättra lite skråmor i lacken ?
Har en -04 modell röd,vet inte färgnumret.
Känns ju lite overkill att lacka om hela tanken för några repor.

Fråga två: finns det några "thruxtonvänliga" mc shoppar nära Hamburg,åker dit på onsdag.

Mvh Håkan

Färgkoden har du här: http://www.triumphtwinpower.com/triumphtwinpaintcodes.php
I Hamburg finns denna T-säljare: http://www.q-bike.de/Triumph/Home.aspx
Där jobbar en kille som heter Andreas Mecke och han trimmar Thruxar o Bonnevillar och är riktigt duktig. Mycket välkänd och med gott rykte bland tyska "trimmare" o triumphägare. Han finns regelbundet på tyska forumet, http://www.thruxton-forum.de/forum/index.php
kolla in "specialtips" , han kallar sig "mopedschraube". Om du åker dit kan du hälsa honom från mig, vi har haft kontakt via mail flera gånger.
 
Färgkoden har du här: http://www.triumphtwinpower.com/triumphtwinpaintcodes.php
I Hamburg finns denna T-säljare: http://www.q-bike.de/Triumph/Home.aspx
Där jobbar en kille som heter Andreas Mecke och han trimmar Thruxar o Bonnevillar och är riktigt duktig. Mycket välkänd och med gott rykte bland tyska "trimmare" o triumphägare. Han finns regelbundet på tyska forumet, http://www.thruxton-forum.de/forum/index.php
kolla in "specialtips" , han kallar sig "mopedschraube". Om du åker dit kan du hälsa honom från mig, vi har haft kontakt via mail flera gånger.

Tack för alla tipsen om tyska sidor. De kommer oftast inte upp när jag googlar. Förmodligen p g a sökorden jag skriver in. :)Min skoltyska var annars riktigt bra en gång i tiden och renderade mig ett litet a i realskolan och en femma i gymnasiet.
 
Å det är tryckfel i manualen dessutom - just för Thruxton. Både i min tryckta manual (som kom med hojen) och den pdf jag har.

Rätt skall ju vara 2,27 fram och 2,62 bak har jag lärt mig efter att ha frågat runt. För originalsvålarna. Roadsmart (dvs annan dimension) kan kanske vara annorlunda?? Men skillnaden mellan 2,5 enligt "din expert" :-) och 2,62 i manualen är ju inte så stor.

Å min expertis i just den här frågan är ingen mindre än allas våran spökryttare som ju kränger däck till vardags oxå.:D
 
I min servicebok står fram 2.27 o bak 2.62.

i min står samma.

Fast det är för våra originaldäck, å där tycker jag han har en poäng spökryttarn. Han menar i någon tråd att däcktilverkaren är den som vet bäst och där är jag nog böjd att hålla med.
 
I min servicebok står fram 2.27 o bak 2.62.
Jo, jag tror att det var du som "styrde upp" mitt däckstryck!:tummenupp
I min upplaga av manualen står det fel. Triumph Sverige har dessutom lyckats med att leverera en manual för en förgasarhoj till min EFI-hoj. Förutom tryckfelet, alltså. Och den variant man kunde ladda ned som pdf hade samma fel.

Minns också att de levererade en svart fly screen till min röda hoj...

Hur mycket koll har de egentligen på det svenska kontoret??? :gnissla
 
Last edited:
Beställde broms och kopplingsgrepp från Rideitmoto efter ett tips av BJN.
Super nöjd!
Billigt som fan, runt 600kr levererat till ytterdörren på bara några dagar :tummenupp
Gummihandtagen som följde med var kanske ingen höjdare men blir fina hyllvärmare...

Ska försöka fixa en bild...


BTW, Vad kör ni för framdäck?
Slänger på Dunlop Roadsmart bak imorgon, och vill byta fram också.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top