Den här tråden är det ju liv i för jämnan så om det är tyst nån halvdag blir man ju orolig.
Börjar prata om lite vinterfix.
Får nog ta isär gaffelbenen för att byta packboxar. Läckte som fan ur höger gaffelben vid Boråsturen. Fast jag körde TCE's (kände allt till det innan men det var han som påminde mig) bladmåttsfix och igår körde jag 15 mil utan en droppe. Det satt visserligen lite oljefilm på benet men det kan ju ha varit det som fanns kvar under läppen på packboxen. Vill ändå gärna snygga tlll stenskotten och då helst pulverlacka nedre benen i svart.
Funderade då också på att pulverlacka generatorkåpa och transmissionskåpa i svart pulverlack.
Behåller MAS drevkåpa i aluminium samt ventilkåpan i aluminium. Ska försöka polera om den senare då den ändå ska av för ventilkontroll/justering
Någon tyckte även att jag skulle lacka lyktstagen svarta. Inte fel. det jag tycker är snyggt är när blankt och lackering bryter av mot varandra. En helkromad hoj blir inte snygg!
Sen får jag nog tag på via en snubbe i USA ett par Öhlinare med gold piggyback och svarta fjädrar. Värstingmodellen av Öhlinare alltså. De ses oftast med gula fjädrar men det kan ju jag inte ha till min gula hoj. Han hade också gul hoj och hade specialbeställt med svarta fjädrar men sålde hojen innan dämparna kom.
Sen pratade jag med en kompis som är duktig på sånt här och han tyckte att jag ska ha andra färger på tankemblemet också. Det finns ju andra tankemblem att köpa men det är inte aktuellt. Det här är rätt modell för mig. Fast kanske ska man invertera färgerna. Svart i Triumph och benvit där det nu är svart?
Kan någon som är estet och kan photoshopa ge mig en variant som passar till min gula hoj med svarta kåpor?
Sen finns det hur billiga grepp för broms och koppling som helst hos Rideitmoto. Till Suzukin gav jag 600 kr inklusive frakt för Broms, koppling, samt handtag av gummi med infällningar av fräst aluminium till båda handtagen. Just nu har de samma erbjudande igen. Klart jag ska ha svarta grepp till Trajan men vilken färg på justerskruvar samt infällningar i handtagen? ( var hos kompisen som har firma och säljer delar och vi kunde inte se någon skillnad på dessa och Titaxgreppen som han ger tusingen för per styck)
Bästa svaret belönas med en JoeBarTeam-T-shirt i valfri storlek.