Triumph Thruxton-tråden

Hade jag bjudit på direkt om den varit några tum till runt bröstet. Behöver 50" där och det plus axlarna är värsta flaskhalsen för mig när jag köper jacka. Hade den varit 48" så kanske jag klarat det med att hålla anadan men 46" går inte. Synd men tack för tipset.

Misstänker att det är UK46 size = EU56 , Triumphs jackor är alltid lite små i storlekarna. :)

Hojtur idag känns rätt avlägset?

+7, dimma och duggregn...

Hojtur idag känns rätt avlägset?

+7, dimma och duggregn...

mm, jävla skitväder! Kommer in ett regnområde från väster, över Sthlm ca kl 15 dessutom... Så pärlan får stå kvar inne i garaget i dag.. Hoppas på bättre väder i veckan som kommer!

Edit: Fast nu spår de att regnet kommer först kl 17! Kanske kan bli en liten tur ändå.. gatan utanför fönstret är numera torr!

Kommer du ner JoWe?

Last edited:
mm, jävla skitväder! Kommer in ett regnområde från väster, över Sthlm ca kl 15 dessutom... Så pärlan får stå kvar inne i garaget i dag.. Hoppas på bättre väder i veckan som kommer!

Edit: Fast nu spår de att regnet kommer först kl 17! Kanske kan bli en liten tur ändå.. gatan utanför fönstret är numera torr!

Kommer du ner JoWe?

Jag är lite oroad över yr.no som säger regn 14-17, känns hårt om man skulle fastna i det på motorvägen i 10 mil.. Men jag kan rasta forden till huvudstaden annars för att dricka kaffe och snacka lite skit :yoparty

Hojta till om ni dyker förbi.
Vädret är rätt crappy här i Tullinge dock. Inget regn iofs.

Jag är lite oroad över yr.no som säger regn 14-17, känns hårt om man skulle fastna i det på motorvägen i 10 mil.. Men jag kan rasta forden till huvudstaden annars för att dricka kaffe och snacka lite skit :yoparty

Kollar man på smhi:s radar-prognos så är det inget regn förrän kl 17.. men man kan ju aldrig veta säkert. Ta Forrden ner annars! Vore grymt att se den med! Så kan vi våldgästa Panzaa och kika lite på hans skrothög.. ;)

Haha skrothög är nog rätt bemärkelse.. :)
Håller på och kikar på ventilspel fn. 5 av 8 ok än så länge.

20-21 maj är det stcc, prosuperbike mm. på Mantorp.

Då är troligvis all jävla sand borta och värmen har börjat snudda vid trevligare nivåer.

Jag ska dit i alla fall, MEN vore ju kul att ta bikarna dit och försöka stråla samman från olika håll.

Intresse?

20-21 maj är det stcc, prosuperbike mm. på Mantorp. Då är troligvis all jävla sand borta och värmen har börjat snudda vid trevligare nivåer. Jag ska dit i alla fall, MEN vore ju kul att ta bikarna dit och försöka stråla samman från olika håll. Intresse?
Bra påhitt! :-) Personligen har jag svårt att komma loss den helgen, men som sagt, en bra tanke!

En liten dagbok här för de som inte var med i huvudstaden.. Jag mötte CharlieC på fjällgatan som planerat, dock tog jag nya sommarbilen då det skulle bli regn.

Här är bild på härligheterna

img0946xp.jpg

Efter några minuter kom en nybliven BMW förare som lyckades backa in i min bil även fast han hade kamera och backsensor.. Surt! Som tur är vart det bara en liten bula på höger bakskärm och förhoppningsvis behöver inget lackas..

Man blev dock lite återställd efter kaka hos Panzaa ;)

img0947f.jpg

Funderar på att köra vidare med Hagon dämparna en säsong till då ekonomin inte riktigt tillåter inköp av nya Öhlinare. Kruxet är att bussningarna som sitter i dämparna är helt jävla slut. Tips på vars man kan få tag i nya?

Finbesöket av Forden och Trajan var ett skönt break i skruvandet :)

Nytt försök till helgen ?

Vädret ser ut att bli lovande

Bifogat

• väder.JPG
    väder.JPG
    85.6 KB · Visningar: 49
20-21 maj är det stcc, prosuperbike mm. på Mantorp.

Då är troligvis all jävla sand borta och värmen har börjat snudda vid trevligare nivåer.

Jag ska dit i alla fall, MEN vore ju kul att ta bikarna dit och försöka stråla samman från olika håll.

Intresse?

Bra tanke men ligger lite fel i tid för mig.

27 juli och 29-31 juli har dock enligt min mening ännu roligare evenemang att erbjuda. Då ska jag försöka ta mig dit. Back to basics med gamla muskelbilar på strippen tilltalar enormt.

En liten dagbok här för de som inte var med i huvudstaden.. Jag mötte CharlieC på fjällgatan som planerat, dock tog jag nya sommarbilen då det skulle bli regn.

Här är bild på härligheterna

img0946xp.jpg

Efter några minuter kom en nybliven BMW förare som lyckades backa in i min bil även fast han hade kamera och backsensor.. Surt! Som tur är vart det bara en liten bula på höger bakskärm och förhoppningsvis behöver inget lackas..

Man blev dock lite återställd efter kaka hos Panzaa ;)

img0947f.jpg

Snygg bil och snygg hoj!:tummenupp
Hoppas att det går att fixa bucklan utan lack! Årsmodell på bilen?

Last edited:
Äntligen!

Ja. Bilden talar väl sitt tydliga språk. Får fungera som prydnad på skrivbordet tills på Torsdag. Då åker paketet på:-)

För beställning kontakta www.isrbrakes.se

Bifogat

• IMG_1195.jpg
    IMG_1195.jpg
    239.9 KB · Visningar: 68
Last edited:
Idag kom min Kriega R20 ryggsäck. Dagens gratistips till er; Använd inte DHL när paketet ska skickas från utlandet. Det är ett jäkla meck att ändra adressen till exempelvis jobbadressen och det går inte att planera in en lämningstid. Baaaah! Nu är den här i alla fall, liten, men fin. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman