Triumph Thruxton-tråden

Ny sadel hade ju inte varit fel. Det ligger en solosadel från corbin ute på ebay nu. Dock inte den färgen jag önskar, men den kanske faller någon av er andra i smaken. Sök på Thruxton ( på ebay.com )

har inga bilder just nu , men i nästa vecka kommer det, med nya alcantarasadeln , barend blinkers , ny backspegel , nya tarozzistyret , nya Sitta aluminium drevet bak i svart och flongnya varianten på zard avgaset.
Dessutom åker de gamla motivlackade sidopanelerna på igen!
:-)

Då får du ett avgassystem till salu då ;)

Då får du ett avgassystem till salu då ;)

nja inte riktigt , det nya ska bara sitta på fram till 30 jan då det ska åter ner till fabriken då det är det enda befintliga systemet av den modellen just nu , det är nämligen prototypen och de behöver det för att bygga serieupplagan, men gillar jag det blir det ett likadant fast i matt aluminium (det här är i chrom) och DÅ blir isåfall mitt befintliga till salu :-)

Testade m-bars åt andra hållet i somras och även om det ser bättre ut så var det för obekvämt för mig efter 20 min i stadstrafik.. Kanske är jag som lägger för mycket tyngd på händerna :va

Du måste bara bita ihop lite så vänjer sig kroppen efter ett tag! Hade liknande problem i början med mina clip-ons men efter ett par månader var allt frid och fröjd och har inte kännt av det sedan dess!

Led blinkers och Lucas baklampa.

Fina blinkare! Vad är det för sort och var har du köpt dem?

Last edited:
Ok tack! Tycker de var jäkligt snygga. Passar på vår typ av hojar. Men du de var inte billiga... :brinnerup Ska kolla runt på mässan nästa helg innan jag beställer ngt.

Dem är riktigt snygga i verkligheten, faktiskt godkända också.
Men visst är det dyrt, kan kanske finnas på Ebay ?

Jobbar ni gossar inte på fredagar? Själv kan man komma loss som tidigast 16 :(

Jobbar ni gossar inte på fredagar? Själv kan man komma loss som tidigast 16 :(

Vafan du får ju sätta dig lite i respekt hos din arbetsgivare.. ställa lite krav! :tungan Nädå skämt åsido så brukar jag ha svårt att komma ifrån vissa dagar också men just denna fredag är jag ledig enligt ATL (Arbetstidslagen) med full betalning eftersom jag hade jour och jobbade dygnet runt denna helg. :arsele

Äss!

Vi får se om jag kan komma loss tidigare, I'll let you know :)

Tiden går fort på mässa. Så drar du dit vid fyra så ses vi där.
Tips på ställe efter? Kan ta det på telefon annars. fundera...
Jag gör sista dagen på jobbet så lite kul ska man väl ha :tuttar

Fredde blev lacken av ramen bra? Bild? :)

Är han inte bra Stellan så säg :tummenupp

http://vardagsmighty.blogspot.com/

Last edited:
Tiden går fort på mässa. Så drar du dit vid fyra så ses vi där.
Tips på ställe efter? Kan ta det på telefon annars. fundera...
Jag gör sista dagen på jobbet så lite kul ska man väl ha :tuttar

Ett alternativ kunde ju vara att kolla på handbollsmatchen (vm-semi Sverige-?) på stan och ta några bira. Har några kompisar som ska göra detta. Vet inte var än... Men matchen börjar redan kl 18...

Ett alternativ kunde ju vara att kolla på handbollsmatchen (vm-semi Sverige-?) på stan och ta några bira. Har några kompisar som ska göra detta. Vet inte var än... Men matchen börjar redan kl 18...

Låter ju bra!
Tyvärr verkar fedagen bli lite compact...
"Måste" hämta nya firmabilen (gud va jobbigt... ;) ) på eftermiddagen men räknar nu med att hinna till mässan vid 15... :gnissla
Så kl. 18 kan bli tight...
Ska möta fyra grabbar från jobbet efter mässan som är hungriga och törstiga :)
Kl. 19 borde man kunna hinna vara i stan va?

Zard-man, när åker du från mässan? gissar att du jobbar lör och sön också, men kanske lite barhäng?

Ja det är den bästa bloggen jag läst! nu läser jag ju inte många - nä inga alls förresten , men den här var ju klart följbar! :tummenupp

Enda jag läser också :)
Skön självdistans.
Kollat video clippen längst ner på bloggen?
Att tina spolarmunstycken på bensinmacken...
Eller hämta på dagis...

Last edited:
Sval Sommarjacka

Jo jag vet, det är fel årstid och temperatur för att prata om svala kläder men det blir väl varmt någon gång.:)

Det finns en tråd här som heter typ" Vad kör ni i när det är varmt." Där kommer någon upp med Meshjacka. Det finns en länk till en sajt i US som säljer för billig peng. http://www.motorcycle-superstore.co...-Gear.aspx#&&Back=0-0-0,755-14-0-0-0-24-1-1-1

Jag har googlat och finner lite om meshfoder av perforerad nylon men ingen riktig MC-jacka.

Därför några frågor:

Någon som vet om det finns något sådant här i Sverige?

Nylon är inte det jättedåligt om man går omkull? Bränner fast å så?

Pratade inte du om att du skulle tagit Meshjackan vid någon av våra turer TMax? Eller drömmer jag?

Upplys mig ni som vet för jag hatar att köra i varma kläder på sommaren men har på senare år blivit feg och vill gärna ha något som skyddar vid eventuell marksyning!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT