Triumph TE-1 - snart börjar ju el-mc bli riktigt intressanta

  • Thread starter Raderad medlem 51742
  • Start date

Raderad medlem 51742

Guest
Triumph-TE-1-01.jpg


220 kg
177 hk
Räckvidd 20 mil
Laddning till 80% på under 20 minuter

Nu börjar det ju likna något som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa på riktigt.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
https://www.motorcycle.com/features...motorcycle-field-with-the-te-1-prototype.html
Nästan 180 potenta el-hästar på ynka 10kg. Ja jevvlar.. Det rycker ju inte lite i baguetten (trots klitoris-lyktan). Det går ju att modda bort i värsta fall :crash Tyvärr är den nog för kantig i designen för att smälla dit dubbla runda original-lyktor.
Anywho, lyckas de knyta ihop allt på riktigt så kan det nog bli succé. Jag vill definitivt ha en!
 

Raderad medlem 51742

Guest
Något som skulle vara intressant att veta är hur lång räckvidden är när man kör ”på riktigt” och nyttjar effekten.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Det måste väl vara inräknat i körcykeln på något som liknar en sporthoj?

Ett flertal fullgasacc och säg 10 minuters "så-fort-att-man-blir-rädd" per cykel är ju rimligt.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Stänkskärm, eller snarare nåt som förhindrar att skita ner rygg och hjälm? Estetiskt är det precis som med moderna transformerbilar, kantiga spretiga former som gör ont i ögonen.
Det här är nästa sak som jag tycker är skitfult: en pinne med någon form av liten stänkskärm runt övre bortre delen av hjulet, pga att hojen slutar innan bakhjulet

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
- Ljudet säger jag...ljudet! Vem vill vina fram som en symaskin på en racehoj?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Första elhojen som är lite intressant. Williams är med att utveckla batteri etc.

44teeth fick scoopet:
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Bakdelen är intressant ur ett designperspektiv tycker jag. Jag gillar inte korta bakdelar. Förstår att den inte behöver vara längre men var går gränsen mellan funktion och utseende? Tycker det ser skumt ut med en förare på också. Lär sticka ut en stänkskärm/skylthållare på en lång arm som de flesta plockar bort och monterar en mindre. Båda alternativen passar dåligt in i designens helhet och jag tycker att en hoj ska ha en helhet från början.

Att kunna skjutsa en passagerare skulle motivera en längre bakdel men här verkar det bara vara en förare som får ha en utstickande stänkskärm för att undvika skvätt på ryggen alltså. Känns lite som en genväg när man inte tar hänsyn till skylthållaren eller ens har med den i designen. Samma med blinkers och backspeglar även om skylhållaren känns som det som påverkar helheten mest.

2 bilder för jämförelse.
 

Bifogat

  • panigale-v4-studio-side.jpeg
    panigale-v4-studio-side.jpeg
    287.2 KB · Visningar: 43
  • yamaha r1 98  3.jpg
    yamaha r1 98 3.jpg
    133.8 KB · Visningar: 42
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top