Triumph TE-1 - snart börjar ju el-mc bli riktigt intressanta

  • Thread starter Thread starter Raderad medlem 51742
  • Start date Start date

Raderad medlem 51742

Guest
Triumph-TE-1-01.jpg


220 kg
177 hk
Räckvidd 20 mil
Laddning till 80% på under 20 minuter

Nu börjar det ju likna något som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa på riktigt.
 
https://www.motorcycle.com/features...motorcycle-field-with-the-te-1-prototype.html
Nästan 180 potenta el-hästar på ynka 10kg. Ja jevvlar.. Det rycker ju inte lite i baguetten (trots klitoris-lyktan). Det går ju att modda bort i värsta fall :crash Tyvärr är den nog för kantig i designen för att smälla dit dubbla runda original-lyktor.
Anywho, lyckas de knyta ihop allt på riktigt så kan det nog bli succé. Jag vill definitivt ha en!
 
Något som skulle vara intressant att veta är hur lång räckvidden är när man kör ”på riktigt” och nyttjar effekten.
 
Det måste väl vara inräknat i körcykeln på något som liknar en sporthoj?

Ett flertal fullgasacc och säg 10 minuters "så-fort-att-man-blir-rädd" per cykel är ju rimligt.
 
Stänkskärm, eller snarare nåt som förhindrar att skita ner rygg och hjälm? Estetiskt är det precis som med moderna transformerbilar, kantiga spretiga former som gör ont i ögonen.
Det här är nästa sak som jag tycker är skitfult: en pinne med någon form av liten stänkskärm runt övre bortre delen av hjulet, pga att hojen slutar innan bakhjulet

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 
- Ljudet säger jag...ljudet! Vem vill vina fram som en symaskin på en racehoj?
 
Första elhojen som är lite intressant. Williams är med att utveckla batteri etc.

44teeth fick scoopet:
 
Bakdelen är intressant ur ett designperspektiv tycker jag. Jag gillar inte korta bakdelar. Förstår att den inte behöver vara längre men var går gränsen mellan funktion och utseende? Tycker det ser skumt ut med en förare på också. Lär sticka ut en stänkskärm/skylthållare på en lång arm som de flesta plockar bort och monterar en mindre. Båda alternativen passar dåligt in i designens helhet och jag tycker att en hoj ska ha en helhet från början.

Att kunna skjutsa en passagerare skulle motivera en längre bakdel men här verkar det bara vara en förare som får ha en utstickande stänkskärm för att undvika skvätt på ryggen alltså. Känns lite som en genväg när man inte tar hänsyn till skylthållaren eller ens har med den i designen. Samma med blinkers och backspeglar även om skylhållaren känns som det som påverkar helheten mest.

2 bilder för jämförelse.
 

Bifogat

  • panigale-v4-studio-side.jpeg
    panigale-v4-studio-side.jpeg
    287.2 KB · Visningar: 43
  • yamaha r1 98  3.jpg
    yamaha r1 98 3.jpg
    133.8 KB · Visningar: 42
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top