Triumph Street Triple-tråden

Ingen DB-killer? Jag hade SC Project SC1-R på min 765 RS, med DB-killer så var det perfekt. Inget dön på motorvägen heller :D
 
Jag trivs mycket bättre med originalljuddämparna på mc:n. Inte utan att man blir sugen på en elhoj.
 
Idag hämtade jag min RS, hann klämma 10 mil innan det var dags att köra hem till familjen. Vilken maskin! Och stor skillnad mot gamla Streeten, det känns direkt att den är tajtare och mer skarp.

Blev en lugn runda hem då hojen är under inkörning, precis som jag som inte kört på tre år.

Mycket fin handlarupplevelse hos JE68 också, tummen upp. Här fortsätter jag gladeligen att vara kund.

Första bansvängen blir på Knutan på JE68 Bike Day då dom har en kurs tillsammans med SMC den 31 maj.

Tror vi kommer att bli jävligt goda vänner jag och RS:en!:yoparty
 
Så då har jag fixat det viktigaste, skjutspinnar bort, dit med Evotech täckplattor istället. Tog bort de fula reflexerna på gaffelbenen, och satte dit en ful reflex bak då den saknades (har pratat mig ur en bot på reflexen bak en gång, pallar inte en gång till...).

Baffeln ut ur Arrowblåset, jag beställde ett Arrow för amerikanska marknaden som man kan plocka ut baffeln ur, en torx och sen klart. Blev lite mer men framförallt bättre ljud. Enkelt att sätta i baffeln om tex det blir gnälligt på en bankörning.

Fick på plats en batteriladdkabel till min Ctek, och till sist ett displayskydd till skärmen.
 
Det finns ju öronproppar ..

Som typ ändå är ett måste åtminstone på en nakenhoj om man inte vill ha hörselskador av vindbruset.

Jag vill ha en fin mix av motor och avgasljud, och höra musiken i bakgrunden. Då njuter jag som mest!
 
Så här fint var det igår! Massa raps och en go runda i Häckeberga med omnejd. :yoparty

 
Tryckte på avtryckaren för en 765 RS -19 för någon vecka sedan, väntar på leverans från UK. Arrow slipon US-spec kommer med. Kommer nyttjas främst på banan och pendling till jobbet när vädret tillåter.

Framgent kommer tailtidy, fotpinnesats, PC5 och grenrör att monteras.
 
Tryckte på avtryckaren för en 765 RS -19 för någon vecka sedan, väntar på leverans från UK. Arrow slipon US-spec kommer med. Kommer nyttjas främst på banan och pendling till jobbet när vädret tillåter.

Framgent kommer tailtidy, fotpinnesats, PC5 och grenrör att monteras.

Grattis och grymt!
Har aldrig använt mig utav PC.. Är det något att ha även om man låter Grenrör och kat sitta kvar?
 
Grattis och grymt!
Har aldrig använt mig utav PC.. Är det något att ha även om man låter Grenrör och kat sitta kvar?

Jo det gör faktiskt skillnad. Hade PC och mappning på min Z1000, den var betydligt silkigare än original. Gjorde stor skillnad på ryckigheten. Extra ponnysar är ju inte fel heller.
 
Tryckte på avtryckaren för en 765 RS -19 för någon vecka sedan, väntar på leverans från UK. Arrow slipon US-spec kommer med. Kommer nyttjas främst på banan och pendling till jobbet när vädret tillåter.

Framgent kommer tailtidy, fotpinnesats, PC5 och grenrör att monteras.

Vilken fotpinnesats har du siktat in dig på? Å grattis till köpet! Nu efter 100 mil är jag otroligt nöjd med min lilla RS.
 
Riktigt fräsh doolar

Jag har ett baksäte till Street Triple RS 765 om någon är i behov

Får jag det riktigt billigt så köper jag. Har planer på att bygga om baksätet till en hållare för mina Kriega-väskor. Men eftersom det är ett så litet problem, vill jag inte betala några stora pengar för det. :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top