Triumph Street Triple-tråden

Min Street Triple...numera såld sedan 2 år..men bilderna har jag kvar..kanske någon här som äger den nu ?

10956264_10152909948277851_3355523789892880960_o.jpg10914774_10152909949482851_8695579746580306327_o.jpg11041225_10152909948382851_5862330702104069558_o.jpgIMAG0360 (2).jpg
 

Bifogat

  • 11025708_10152909950722851_6708649685720316749_o.jpg
    11025708_10152909950722851_6708649685720316749_o.jpg
    220 KB · Visningar: 82
Last edited:
Köpte denna i höstas
Streettriple1.jpg

Streetriple2.jpg
Nymonterad bellypan och SC-Project pipa
SC-project.jpg
Pipan köpt billigt obetydligt begagnad från en lagd hoj och sedan upp-polerad.
 
Skulle vilja ha tips på vart man köper en original quickshifter, till en Street Triple R 2013, för en rimlig peng?
Har hittat en ÅF i Sverige som vill ha 4000:- vilket är orimligt i min värld...
Jag vill helst ha just original, bara för att det känns bäst helt enkelt!

Ingen forummedlem som sitter på en som är till salu?

Mvh J
 
Kan ni inte posta bilder på era hojar? Köpte en Street Triple idag som jag tror att jag bil styla lite, bl.a. backspeglarna och så småningom nån Slip on.

Kan posta bilder på en som kommer att anpassas för bana. Ska på nya rearsets, clipons, etc. Bilder kan postas om en månad eller två
 

Ja jag har tittat lite där också men jag blir inte klok på vilket art.nr eller VIN-nr som jag ska kolla efter.. Är min en 560477 eller senare??

Har även hittat hos en svensk återförsäljare för ca. 3250:- så ska se om det är ett alternativ... Det är ju ungefär vad en ny kostar på eBay också, fördelen är ju om man kan hitta en begagnad där...

Ingen på forumet som har en liggandes?
 
Hepp, vinterns projekt har varit att stoppa i Daytonakammar i min Street Triple och allt klart. Återstår bänkning för att dubbelkolla att mappning mm är ok. Velar lite om det är meningsfullt att ta bort katalysatorn för lite extra effekt. Men har precis kommit fram till att det nog gör marginell skillnad och låter den vara kvar. Om inget annat så är nuvarande ljudnivå precis lagom för bankörning, risk att det blir för högljutt utan... Någon som har erfarenhet eller sett belägg för att borttagning av katten trots allt är en succé på 675an? Thx! :tummenupp
20170816_161449.jpg
 
Last edited:
Låter intressant med kammarna har du mer info om det? :banana

Flera som gjort på engelska triumph-forum, så jag tänkte att jag provar jag med. Den korta versionen är att stoppa i Daytona kammar (gärna äldre årsmodell), justera ventilspel, peta i "rätt" mapp mha TuneEcu och sen bänka för säkerhetens och effektens skull. Påstås kunna ge uppåt 10hk och mer om man även fixar med avgas mm runt omkring. Min låter bra i garaget efter att jag har gjort arbetet. Återstår att se om den går bra i bänk samt verklighet. Har ju inte bänkat den innan bytet så jag kommer ju inte veta exakt hur mycket mer det ger... men om den går rent och fint och har över 100hk på bakhjulet så kommer jag att vara nöjd. Kan återkomma när den är bänkad. :)

Ingen som provat att ta bort katten och vet om det gav något? Läst allt från 0.2hk och uppåt...
 
Hepp, vinterns projekt har varit att stoppa i Daytonakammar i min Street Triple och allt klart. Återstår bänkning för att dubbelkolla att mappning mm är ok. Velar lite om det är meningsfullt att ta bort katalysatorn för lite extra effekt. Men har precis kommit fram till att det nog gör marginell skillnad och låter den vara kvar. Om inget annat så är nuvarande ljudnivå precis lagom för bankörning, risk att det blir för högljutt utan... Någon som har erfarenhet eller sett belägg för att borttagning av katten trots allt är en succé på 675an? Thx! :tummenupp
View attachment 442064

Trajjas original-rearsets? Bara nyfiken :) Köpte själv annat fabrikat
 
Före 2009 rekommenderas vad jag förstår, enklast... senare går också tror jag men lite mer meck med inställningar. :)
 
Någon som vet vad ventilspelet ska vara på en Street triple 2010? Och var man köper shims om det skulle behövas!
 
Någon som vet vad ventilspelet ska vara på en Street triple 2010? Och var man köper shims om det skulle behövas!

Tror att det är
In: 0.10-0.20mm
Avgas: 0.275-0.325mm

Bäst att du får det bekräftat.

Shims 7.48mm finns nog att köpa löst i mc butik som har verkstad. Annars på nätet... tex xlmoto.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top