Triumph Street Triple-tråden

Jag har plockat i och ur min db-killer lite då och då. Märker ärligt talat ingen som helst skillnad på hojen. Detta är dock bara min subjektiva känsla, jag har inte mätt någonting.

Då är vi två! Möjligvis att det släpper på lite mer i övre registret men det kan mycket väl var placebo då den vrålar så härligt!
Blir nog att testa en runda med öronproppar och se om det känns bättre...
Tycker förövrigt att min hjälm, Shoei GT-Air, har en väldigt hög grad vindbrus i sig! Kanske därför den heter GT-Air? :va
 
Last edited:
Hämtade ut en RS idag, blev 40 mil,bara så där! Fasiken vilken kul hoj! Mer än nöjd :):tummenupp
 
Provkörde Street Triple RS idag, jävlars vilken trevlig maskin! Kan mkt väl bli en sådan efter nuvarande Ducati.
 
har inte kört föregående modeller, nu är det inkörningsperiod så därav har jag inte på ngt sätt testat max!
men det känns jäkligt bra det lilla man har fått smaka :tummenupp
Hade en "liter" hoj innan.
 
Jag hämtade min RS i tisdags, har kört 80 mil nu och ska serva på måndag.

Har haft RX tidigare och kommer senast från s1000R.

Det här är i särklass det roligaste jag någonsin kört, är helt förälskad i hojen och då kör jag in fortf. Är iofs inte nitisk vid inkörning men håller mug långt ifrån toppvarv.
 
Efter några år med andra hojar är man äntligen tillbaka med en Street Triple, vilket känns riktigt bra! :yoparty

Köpte en Street Triple R hösten 2009 när de kom nya, en mattgrå. Har alltid saknat motorn sedan jag sålde den. Hade plockat på en hel del utrustning. :(
IMG_6767_edit_800px.jpg

Har tittat på RS:en sedan den kom men kunde inte motivera dryga 40 Tkr i skillnad mot att köpa denna fina RX med endast 102 mil på mätaren, småbarnsförälder som man är. Som en ny hoj! :tummenupp Kört 35 mil sedan köpet i söndags och den börjar närma sig 150 mil, dvs inkört å klart. :yoparty Grymt nöjd och den går lika bra som förväntat!
IMG_20170708_010204_541_800px.jpg
 
Efter några år med andra hojar är man äntligen tillbaka med en Street Triple, vilket känns riktigt bra! :yoparty

Köpte en Street Triple R hösten 2009 när de kom nya, en mattgrå. Har alltid saknat motorn sedan jag sålde den. Hade plockat på en hel del utrustning. :(
View attachment 438330

Har tittat på RS:en sedan den kom men kunde inte motivera dryga 40 Tkr i skillnad mot att köpa denna fina RX med endast 102 mil på mätaren, småbarnsförälder som man är. Som en ny hoj! :tummenupp Kört 35 mil sedan köpet i söndags och den börjar närma sig 150 mil, dvs inkört å klart. :yoparty Grymt nöjd och den går lika bra som förväntat!
View attachment 438329

Grattis!
 
Har precis idag hämtat ut en Street Triple 765 RS och avverkat drygt 20 inkörningsmil på favoritvägarna. Hade tidigare en MV Agusta Brutale 800 RR och dess för innan en Street Triple 675 R. Mellan dessa 3 varianter kan jag då säga att RS har helt oslagbara chassiegenskaper. Känns skönt att komma tillbaka till bekymmerslösa Street Triple igen då jag inte riktigt har den italienska passionen med att både hata och älska motoriserade ting.
 
Har precis idag hämtat ut en Street Triple 765 RS och avverkat drygt 20 inkörningsmil på favoritvägarna. Hade tidigare en MV Agusta Brutale 800 RR och dess för innan en Street Triple 675 R. Mellan dessa 3 varianter kan jag då säga att RS har helt oslagbara chassiegenskaper. Känns skönt att komma tillbaka till bekymmerslösa Street Triple igen då jag inte riktigt har den italienska passionen med att både hata och älska motoriserade ting.
Grattis! Vilken av de tre känns som den har mest kraft i mellanregistret? :tummenupp
 
Grattis! Vilken av de tre känns som den har mest kraft i mellanregistret? :tummenupp

MV Agustan trivdes inte riktigt under 6000 varv och var inte något vidare trevlig att köra i stadstrafik med, även om den på pappret kanske hade hyffsat mellanregister, så den kan vi utesluta.
765 RS och 675 R skulle jag vilja säga att jag upplever de som lika i mellanregistret men där RS är mera "silkesren" i gången eller mer exakt.
 
MV Agustan trivdes inte riktigt under 6000 varv och var inte något vidare trevlig att köra i stadstrafik med, även om den på pappret kanske hade hyffsat mellanregister, så den kan vi utesluta.
765 RS och 675 R skulle jag vilja säga att jag upplever de som lika i mellanregistret men där RS är mera "silkesren" i gången eller mer exakt.
Tack! :)
 
Dags att byta baksula snart. Kör f.n. på Bridgestone Battlax BT003 fram/bak som jag varit mycket nöjd med.

Blir det koko om man kör Metzler bak och behåller Bridgstone fram? (framdäcket är bara halvslitet)

M.a.o. finns det anledning att inte blanda fabrikat fram/bak?

Tackar ödmjukast för svar.
 
Tjena,

Är spekulant på en Street Triple R, en 2009:a med drygt 2000 mil på mätaren. Är dock lite brydd över skicket på den. Bla är ringen på tanken "skadat". Hur har det kunnat bli så?

St3_1.1_edited.jpg

/Robban
 
Last edited:
Tjena,

Är spekulant på en Speed Triple R,

Street! :7peta :tungan

Är dock lite brydd över skicket på den. Bla är ringen på tanken "skadat". Hur har det kunnat bli så?

/Robban

Det syns inte så värst bra på bilden men kan någon av de föregående ägarna ha haft en tankväska där själva fästringen har orsakat skadan? Man skruvar ju oftast fast fästet med längre skruvar i samma skruvhål så om man inte är så noga kan det ju hamna skräp där under.
 
Dags att byta baksula snart. Kör f.n. på Bridgestone Battlax BT003 fram/bak som jag varit mycket nöjd med.

Blir det koko om man kör Metzler bak och behåller Bridgstone fram? (framdäcket är bara halvslitet)

M.a.o. finns det anledning att inte blanda fabrikat fram/bak?

Tackar ödmjukast för svar.

Inga problem vid landsvägskörning. Köp du ett Metzeler! :)
 
Mmm.. skulle ju kunna vara en tankväska. Var en del smårepor i tanken också... Får fundera.

En tankväska skulle ju också kunna förklara eventuella repor om man klantar sig och inte riktigt klickar fast den direkt, eller om den har någon rem med ett spänne som hänger och slänger. Men det finns ju många andra förklaringar så sanningen kanske är något helt annat, skadan är redan gjord i vilket fall som helst.

Oavsett vilket, har du kollat så att den har ny laddregulator (garantijobb) och att alla knappar på instrumentet funkar? Det var det enda strul jag hade med min 2009:a. Förjävla bra hoj i övrigt om man inte behöver mer pulver.
 
Jag har en grå tank och bakre sidokåpor till en 2009 STR som jag kan tänka mig att bli av med...

Låter väldigt intressant då jag noterade att bakre sidokåpor på åtminstone ena sidan såg lite skavd ut - ungefär som att man slagit i med stöveln när man hoppar på hojen, svarta märken. Kanske går lätt att få bort. Hojen var tyvärr väldigt otvättad och ingav på så sätt inget förtroende men den gick fint den lilla sväng jag körde.
 
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top