Triumph Street Triple-tråden

Det låter tyvärr som att den är väldigt buskörd, mycket bakhjulsåka eller försök till bakhjuksåka brukar leda till dessa problem. Det enda man kan göra är att renovera lådan.

På R-09 så byttes något i växellådan på garantijobb. Tror det var utgående axel. Kan säkert även ha varit på fler årsmodeller. Skulle just åtgärda "svårt att få i växlarna" även om jag inte hade det problemet på min.
 
Tjena!
Är sugen på en st3 men avskyr trycket fram man får av sadeln. Har ni andra gjort något åt detta? Lämna in sadeln? Bytt till sargent eller triumphs gel-variant?

Jag är ute efter en mer avslappnad åkning då det blir mycket handledning för tjejen och hon kör saaakta ;-)

Vet inte hur det ser ut längdmässigt för dig men om du vill ha lite mer motard-feeling så gäller det att hasa sig fram så långt det går, då brukar man få ok vinkel på rygg. Det blir dock lite lurigt att växla och greja om man har långa ben.

Är själv lite småirriterat inställd till sluttningen i sadeln och har funderat på byte etc etc men prislapparna skrämmer iväg mig varje gång. Har även kikat på att skaffa egen häftpistol och slänga in lite "puff" längst fram för att balansera men det lär nog sluta med en trasig sadel. :fyllisar

Jag har köpt handbollsolja och sprutat både på sadeln och stället och det funkar helt ok ett tag, dvs man kan flytta upp ändalyktan några cm utan att kana ner. Kör jag inspirerat så gillar jag att sitta så långt bak som möjligt. Lite jobbigt att köra med några cm friluft men det går.

Hittar du en lösning så får du posta här... :tummenupp
 
Mina styrändsspeglar har en klar bild under 70 men över det så blir det bara sämre

Nu kör ju jag med clipon, så jag vet inte om det är bättre eller sämre, men jag har aldrig upplevt det som ett problem. Originalspeglarna var bättre över 70. Kan bero på att de är större och lättare att se i iofs..
Måste ju vrida ner blicken så jag inte ser ett skit av vägen framåt, vilket gör att man inte gärna tittar särskilt länge ;)
 
Började med att jag fick ett ryck i april i år och köpte en hoj (Yamaha XV950 Bolt) för att ha något att övningsköra i och börja ta MC kort. Tog kortet 1/7 och efter det har jag varit och provat några hojar för att ha något alternativ till min Bolt. Men det var först när jag provade Streeten jag blev frälst. Igår var jag och hämtade en vit Street Triple R, vilken hoj!! Var ute och körde 25mil igår…och kunde knappt sluta :) Kanske gör mig av med min Bolt, känns inte som jag kommer att köra den något mera ;) Jag känner mig hemma på Streeten, lite som att hojen och jag är ett med varandra, har inte känt så med någon annan hoj. Och så bra i motorn…alla växlar i hela registret. Det tråkiga är väl den jobbiga inkörningen ;) Tack för alla tips och inspiration till köp jag fått av denna tråd :tummenupp :)
 
Började med att jag fick ett ryck i april i år och köpte en hoj (Yamaha XV950 Bolt) för att ha något att övningsköra i och börja ta MC kort. Tog kortet 1/7 och efter det har jag varit och provat några hojar för att ha något alternativ till min Bolt. Men det var först när jag provade Streeten jag blev frälst. Igår var jag och hämtade en vit Street Triple R, vilken hoj!! Var ute och körde 25mil igår…och kunde knappt sluta :) Kanske gör mig av med min Bolt, känns inte som jag kommer att köra den något mera ;) Jag känner mig hemma på Streeten, lite som att hojen och jag är ett med varandra, har inte känt så med någon annan hoj. Och så bra i motorn…alla växlar i hela registret. Det tråkiga är väl den jobbiga inkörningen ;) Tack för alla tips och inspiration till köp jag fått av denna tråd :tummenupp :)

Gratulerar!
Gött att du trivs så bra med den!
 
Första turen med 70 mm högt Paolo Tarozzi clip-on och det funkar kanonbra

hojen känns mycket lättare att köra och handledsvinkeln är nu normal
 
När min '14 hade gjort 100 mil lade den krånglande immobilisern av helt. Enligt det senaste beskedet från Triumph kommer jag vara utan hoj i minst fem veckor p.g.a. att det inte finns några tändningslås i lager.
 
Ska ta bild, men igår hann jag inte

Monteringen gick ganska bra men det blir mycket, skruva fast, testa, skruva bort dra om kablar, skruva fast

Hade en superkörning igår från Uppsala till Centralen Stockholm, motorvägen sedan Sveavägen och det funkar lika bra på motorväg i motvind som stadkörning

Sedan ner till Torö och hem via slingerbulten Tulling Länna, hojen har blivit så mycket mer lättkörd

Enda problemet är styrändsbackspeglarna dom är lite långt bak och ner, skulle vilja prova ett par original speglar
 
Du borde få låna eller få hyra väldigt billigt under väntetiden

Är det så det brukar fungera? Hojcenter har redan haft min MC i tre veckor och inget sådant har erbjudits. Jag föreslog att de skulle plocka tändningslåset från en av deras democyklar och sätta på min, men det kunde jag glömma.
 
Hur lite vibrerar orginalspeglarna?

Har inte kört snabbare än 110 (inkörning) men jag har inte haft några vibrationer. Problemet med originalspeglarna är förstås att enda sättet att få fri sikt bakåt är att vika in armbågen mot solar plexus. Med clip-ons är risken att det enda du kommer se är dina överarmar/axlar.
 
Är det så det brukar fungera? Hojcenter har redan haft min MC i tre veckor och inget sådant har erbjudits. Jag föreslog att de skulle plocka tändningslåset från en av deras democyklar och sätta på min, men det kunde jag glömma.

Jag har aldrig haft någon garantireparation på hoj som gjort att jag blivit av med den utan de har tagits i samband med service, men däremot har jag haft det flera gånger med bilar. Då har jag bara tagit det som naturligt att de ordnar fram en annan bil. Det är inte omöjligt att det knorrats lite men jag har alltid fått tillgång till en bil, antingen en hyrbil, en demobil eller något begagnat de haft till försäljning.

Konsumentverket håller med, http://www.konsumentverket.se/Vagle...och-svar/Ratt-till-hyrbil-under-garantitiden/

Hur det fungerar med motorcykel vet jag inte men det är rimligt att det är samma sak. Du har ju garanti. Säg att du använder motorcykeln dagligen för transporter och att du behöver den. Jag hade defintivt bråkat massvis hos återförsäljare, generalagent, konsumentverk och kommunens konsumentrådgivare om återförsäljaren tyckte att jag skulle lämna ifrån mig en alldeles ny motorcykel i fem veckor mitt under säsongen, semestern till och med, utan att få tillgång till något annat att åka på.

Vilken återförsäljare är det? Jag skulle inte vilja köpa något av någon som behandlar sina kunder så.
 
Äsch, det står ju tydligt att det är Hojcenter som tycker att du kan vara utan din alldeles nya motorcykel hela semestern.
 
sɐəɹpuɐ;6057375 skrev:
Jag har aldrig haft någon garantireparation på hoj som gjort att jag blivit av med den utan de har tagits i samband med service, men däremot har jag haft det flera gånger med bilar.

Jag har samma erfarenhet med bilar, men har antagit att MC fungerar annorlunda. Till exempel så ger min försäkring hyrbil, inte hyrhoj, och endast under förutsättning att jag råkar befinna mig på resa.

När veckorna rullade på utan att jag ens fick ett datum när reservdelarna skulle komma så mailade jag Triumph direkt. Tog ytterligare en vecka innan jag fick svaret. Hade ju varit en fin gest att då erbjuda något tillbehör som plåster på såren. Mellan bärgning, garagehyra, försäkring, taxiresor, osv som detta kostat mig så är jag lätt uppe i 3000 kr.
 
Jag hade som sagt kontaktat Konsumentverket och det redan innan helgen.

För något år sedan hade jag problem med Hedin Bil i Uppsala. De hade servat min bil och markerat flera saker som de bevisligen inte kontrollerat som utförda. Eftersom verkstadspersonalen struntade i mig kontaktade jag verkstadschefen och försäljningschefen och förklarade att beteendet inte var acceptabelt och att det definitivt skulle påverka vilka som fick sälja min nästa bil. Det satte åtminstone fart på verkstaden, även om de på grund av inkompetens sedan inte lyckades montera en glödlampa och ställa in halvljuset trots tre försök.

Ett tips kan alltså vara att eskalera. Kontakta VD:n för Triumph Sverige eller ge någon MC-tidning tips på en artikel som kan ge rejält med dålig PR.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top