Triumph Street Triple-tråden

Helt rätt, men Z8 har inte blivit sämre, det är de andra däcken som har blivit ännu bättre.

Du måste ut på bana eller vara totalt djxxla vårdslös på landsväg om Z8 inte räcker till! :)
Precis, dock intressant att se att utvecklingen år framåt.
Just nu har jag minst en säsong till på framdäcken men behöver snart ett nytt bakdäck så det blir Z8 igen så det blir samma modell fram och bak, men när det blir dags att byta båda nån gång nästa säsong så får vi se vad som gäller då.
 
Arrow slipon
Quickshifter
Korta svarta broms och kopplingsgrepp
Svarta bromsvätskekoppar
Kampanjpaketet med flyscreen, underkåpa och cuts
Krachpuckar och motorkåpor

Det är väl typ det! Planen är att rensa baken på den med, känns som det gör mkt för helhetsintrycket :)

Quickshiftern är löjligt kul! Rensad röv och av med passagerarpinnarna om du inte ska skjutsa så blir den mycket cleanare bak.
 
Får väl se hur mkt av extrautrustningen som sitter på vid leverans, var visst endel som var restat från England.
Få väl spara lite till efter servicen!

Håller med om att utan passagerar pinnarna blir den cleanare men kommer nog skjutsa endel som det ser ut nu :)

Hoppas att det blir ett problemfritt ägande, första triumphen för mig!
 
Får väl se hur mkt av extrautrustningen som sitter på vid leverans, var visst endel som var restat från England.
Få väl spara lite till efter servicen!

Håller med om att utan passagerar pinnarna blir den cleanare men kommer nog skjutsa endel som det ser ut nu :)

Hoppas att det blir ett problemfritt ägande, första triumphen för mig!

Min har varit utan bekymmer i 470 mil, min första Triumph också. Det byttes en ABS-enhet på garantin, men jag märkte aldrig något.

Kan rekommendera LED-blinkersarna, dom är bra mycket mindre och snygga som attan. Handtagsvärme är grymt för mig som kör både tidigt och sent på säsongen.

Jag köpte TPMS till min, visst det är gött att ha men lite störigt att jag inte själv kan ställa det tryck jag vill ha som idealt i displayen, vilket jag trodde man skulle kunna. Vid bankörning tex så vill jag gärna släppa lite på ringtrycket och då blinkar ju lampan, störigt, men absolut inte hela världen.

Originalspeglarna är riktigt dåliga, vet inte om du funderat på andra där. Jag köpte Triumphs barendspeglar, dom funkar alldeles utmärkt.
 
Okej gött att höra att den fungerat bra!
Ska defenetivt fundera på det här med speglarna.
Kände inte att jag fick till en vettig inställning när jag körde demo hojen.

Sen ska det ju blir spännande att se hur man ska kunna hålla sig under 5000 varv under inkörningen ;)
Den låter ju såå gött!! Hehe
 
Hoppas att det blir ett problemfritt ägande, första triumphen för mig!
Nu har ju jag en -09 som jag köpte 2011 men som snart ska in på 3000-milaservice och jag skulle vilja påstå att ägandet varit tämligen problemfritt.
Förutom recall på laddningsreggen och en extra justering av sprutet har det inte varit annat en justeringar att göra under vanlig service. Kamkedjesträckaren bytte jag vid 2000-milaservicen då den hade börjat rassla lite.

Annars är trassliga laddningsreggar är inget ovanligt eller unikt för ST3'an utan det förekommer hos andra fabrikat också. Jag hade t.ex. en äldre Honda VFR jag fick byta reg 2 ggr på för den envisades med att överhetta innan jag hittade en alternativ placering som gav bättre kyla. Men det problemet ska du nog kunna slippa helt på nya ST3'an då man helt ändrat placeringen av reggen fr.o.m. -13.
 
Last edited:
Annars är trassliga laddningsreggar är inget ovanligt eller unikt för ST3'an utan det förekommer hos andra fabrikat också. Jag hade t.ex. en äldre Honda VFR jag fick byta reg 2 ggr på för den envisades med att överhetta innan jag hittade en alternativ placering som gav bättre kyla. Men det problemet ska du nog kunna slippa helt på nya ST3'an då man helt ändrat placeringen av reggen fr.o.m. -13.

Ja läste någonstans att street triplar haft problem med att ta laddning. :)
Bara att hålla tummarna att det blir bra, just nu dammsuger jag youtube efter street triple videor! :tummenupp
Hoppas dessa 3 veckor flyter på fort hehe
 
Gött stuk på hojen nu, trivs som fisken. Men är lite sugen på lägre styre alternativt clip ons, någon som vet vad som kan passa? Gissar vilt att det blir väldigt trångt med clip ons...



 
Hej gott folk! Om det är ngn här som har en street triple som de vill bli av med för en relativt billig penning så är jag intresserad. Priside runt 40 tkr. Tack och bock!
 
Hej gott folk! Om det är ngn här som har en street triple som de vill bli av med för en relativt billig penning så är jag intresserad. Priside runt 40 tkr. Tack och bock!
Hur kan du tro att nån skulle vilja sälja sin käresta för något belopp? :tungan
 
Om jag inte mins fel var det någon här som beställt ett LSL styre sporttourer L1 hur blev det efter? :va Vart det en sportigare känsla?
 
Jag går också i styrbytartankar. Men min fundering går mot ett rakare och kanske litet bredare styre. Skulle vilja ha litet mer samma vinkel på handlederna som på 640n jag hade i fjol. (skapligt brett och rakt styre)

Någon som bytt och kan dela med sig av erfarenheten? I dagsläget känns handtagsdelen av styret aningens för bakåtvinklade så att armbågarna är för långt utanför handen i förhållande till styrets vinkel/bredd. Problemet är inte avsaknaden av bredd lika mycket som vinkeln om jag tänker till.

Visserligen kanske jag inte är riktigt inkörd själv på sittställningen efter drygt 10 år på sporthoj och paralellt med det ett par säsonger på motard...

Andra alternativet till styret som sitter på original är ett mer clipon- aktigt som Pirate girl efterfrågar. Med mer framåtlutad körställning kommer armbåge in- effekten mer naturligt för mig.

I övrigt så hamnade en styrändsspegel på till förmån för avmonterade originalspeglar. Vilken kosmetisk skillnad!!! Nu ska jag bara kvittera ut försändelsen på posten på den andra så att jag har en högerspegel också.
 
Jag har beställt för över en vecka sedan och hoppas det kommer vilken dag som helst

Blir hur bra som helst att kunna justera alla vinklarna

Paolo Tarozzi.jpg
 
Last edited:
Nu har jag en Speed triple men jag satte på svarta clip ons från LSL med 1" rise:

Skärmavbild 2014-07-10 kl. 23.33.17.jpg

Har kört ca 50 mil med dessa nu och börjar verkligen gilla det mer och mer.
Lutningen är aggressiv men inte för aggressiv. Hojen blir lite svårare att svänga jämfört med originalstyret men enligt mig är det inget problem.

Kan rekommendera LSL clip ons, kostar ca 2000:- om jag minns rätt. På Speeden tar däremot instrumentpanelen emot lite vid fullt utslag, de hade behövt ca 2-3mm mer för att få fritt spel.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top