Triumph Street Triple-tråden

Hej,

Börjar fundera på att byta bort min stora Bandit 1250 mot nåt nättare, och ST3 ligger bra till alt en MT09.

Ni som bor i Sthlm med omnejd, vad betalar ni i försäkring för era ST3.

Är den helt hopplös på långfärd?

Jag skulle säga ST3 körde falkenberg t o r i helgen inga problem att köra långt vad det gäller hojen, vinden är ju lite så där men det kommer man ju inte bort från på en street hoj. Jag betalar 13300:- hel/hel bilsport-mc 30 år utan garage.
Prov körde MT09 i helgen gillade den inte alls, ryckig och inte lika skön sittställning var min åsikt
 
Hej,

Börjar fundera på att byta bort min stora Bandit 1250 mot nåt nättare, och ST3 ligger bra till alt en MT09.

Ni som bor i Sthlm med omnejd, vad betalar ni i försäkring för era ST3.

Är den helt hopplös på långfärd?

Sthlm, 40 år, garage. 5200 kr hel/hel Bilsport MC. ST3 2009.
 
Nybliven glad ægare av en street triple r 2013 med lite funderingar.
E det någon som førsøkt få lite mer "mos" ur motorn med lite vanliga trix?
Typ nytt luft filter, ny mappning o ny ljuddæmpare? Har blivit rekomenderad att slængapå Arrow men ær nog lite mer sugen på något annat. Har inte hittat någon info om hur många extra hk arrow ger. Kollat lite på sc project o de påstår ju iaf att det skall bli en økning med ca 5hk utan varken mappning eller nytt luftfilter.
Sedan hænger det ju en satans lång læpp med nummerplåt på som måste bytas. Rizomas e ju snygg som attan o dyrlikaså. Evotech e ju lite bættre pris på o r&g verkar vara dålig passform på.
Så vart hittar jag en Rizoma (Har inte lyckats bestælla från deras hemsida dær den kostar 159Eur men hittat den i Sverige før 2400:-) som inte kostar multum? Eller en Evotech som e slut hos leverantøren?
 
...
Är den helt hopplös på långfärd?
Gjorde en dryg 150 mila tur till Norge i Kristihimmelsfärdshelgen, tors - sön. Funkade kanon.

Sittställningen är bekväm och passar mig bra. (jag är ca 178cm ö.h.).
Mina medresenärer på sporttourers klagade över stela axlar efter dag i sadeln men några några såna problem hade inte jag. Sitter hur avslappnad som helst i armar och axlar. Hade endast lite träsmak i röven i slutet av de längsta passen.

Enda nackdelen med hojen på långtur som jag ser det är väl att den är rätt högvarvig så den blir lite brötig på långa transportsträckor, speciellt om du inte har db-killern i.
 

Bifogat

  • IMG_0421.jpg
    IMG_0421.jpg
    242.4 KB · Visningar: 95
Funderar på att byta styre för att få en sportigare körställning, har för mig att några här har gjort det:va har ni bilder på hur det ser ut nu och länk till nya styret samt gärna lite feedback hur det känns efter, tack på förhand
 
Folket! Sitter i en håla ute på polarens sommarställe och funderar på att köpa grannens street triple.
Den har gått strax över 2k så den servicen måste göras.
Har bara mobilen så är svårt att söka.

Vad kostar cirkus 2000-mila servicen?
 
Funderar på att byta styre för att få en sportigare körställning, har för mig att några här har gjort det:va har ni bilder på hur det ser ut nu och länk till nya styret samt gärna lite feedback hur det känns efter, tack på förhand

Jag provade att vända orginalstyret uppåner och den känns mycket bättre att köra fort med.

Enda problemet är att handledsvinkeln vart fel, så jag ska kolla efter ett rakt styre.
 
2000mila kostar från 4000kr då det är ventilkoll, måste det justeras ökar priset då kamaxlar ska av osv...
 
Någon som märkt någon effekt skillnad efter att ha monteratpå Sc-project:s Conic ljuddämpare?
 
Vänster handtag tar i tanken så det tutar vid full sväng

Styret blir "vinklat" åt fel håll när man vänder, det kommer lite för långt bakåt

Lite bök att vända så jag har kvar uppåner tills jag hittar rätt styre

Tog även bort flyscreen så nu kan jag "hänga" i luften, för mig vid ca 90 - 120
 
Funderar på att byta styre för att få en sportigare körställning, har för mig att några här har gjort det:va har ni bilder på hur det ser ut nu och länk till nya styret samt gärna lite feedback hur det känns efter, tack på förhand

Satte Clip-ons på min.
Blev som en helt ny hoj vid aktiv körning! Sen får jag lite bättre plats med mina 191cm.

Stadskörning är inte riktigt lika bekvämt längre såklart, men jag är hur nöjd som helst!
Gordon2.jpg
 
Last edited:
Då har man fått hem str3:an :banana :banana :banana Nu blir det mycket pendlande till jobbet för att milen ska rulla. Blir till att åka småvägarna från Märsta till Danderyd så man kan komma till jobbet med ett leende!!
bild 3.jpg
 
Tjena,

Köpte mig precis en 2011 Street triple R, skall bli trevlig att testa på banan...

Valde modellen en del pga billig försäkringskostnad, 6001 kr hel/hel 30 år mitt i Göteborg. Testa triumphforsakring.se.
 
Nån som vet om däcken på en ny street R är ok eller om man vill/behöver byta dem på en gång?
 
Pirelli Diablo Rosso Corsa sitter monterade som original. Dessa är helt ok sportdäck. Har för mig att triumphs hemsida har listat vilka däck som dom tycker är lämpliga för hojen, ifall man vill byta.

// joakim
 
Nån som vet om däcken på en ny street R är ok eller om man vill/behöver byta dem på en gång?

Riktigt bra grepp på de som sitter org men de slits jätte fort. om man kommer köra lite touring skulle jag rek att byta till ett par som man får ut lite mer mil i. körde falkenberg fram och tillbaka på mina och slet ganska bra på bakdäcket
 
Riktigt bra grepp på de som sitter org men de slits jätte fort. om man kommer köra lite touring skulle jag rek att byta till ett par som man får ut lite mer mil i. körde falkenberg fram och tillbaka på mina och slet ganska bra på bakdäcket

Håller inte med om att de slits jättefort, mina har snart gått 400 mil och det finns säkert 100 mil till. :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top