Triumph Street Triple-tråden

Fick hem evotech tail tidy idag, riktigt bra kvalitet som det verkar. Skall bara få hem bettan så blir det montering, kanske blir en bild eller två, glad att jag inte tog en snikversion :)

Undrar också om någon slängt på evotechs handtag för broms och koppling och kan ge lite feedback på installation/funktion?

Är det någon som kan tipsa om bra slip-on (läs snygg och inte för högljud) till 2013 eller rent av vill bli av med?

Blev mycket frågor detta men någon måste ju hålla fanan högt

Meddela gärna med bilder när du monterat tail tidyn. R&G som jag har sitter ju inte ordentligt, tydligen skyndade dom ut den för fort (baklampan sitter löst).

sɐəɹpuɐ;5974777 skrev:
Ja, de känns avsevärt bättre. Ljuset är mycket vitare vilket möjligen gör att skillnaden känns större än den är, men det är ingen tvekan om att det är en tydlig förbättring.

Beställde hem idag, är ju aldrig fel med mer ljus. Om inte annat för att bilisterna ska se en, glömmer aldrig när jag hade xenon i min gamla ZZR. Man var som Moses på motorvägen, alla flyttade sig till högerfilen.

sɐəɹpuɐ;5977804 skrev:
Jag är också lite intresserad. Det finns ju flera som är snygga, till exempel Competition Werkes och alla modeller från SC-Project. De här verkar tyvärr alla vara rätt högljudda också med dbkiller och jag är inte beredd att börja använda öronproppar i hjälmen när jag ska åka lite längre. Min hjälm är så tyst att jag klarar mig utan också i hastigheter där frånvaron av kåpa gör att det blir för obekvämt att åka längre stunder.

Har just monterat ett remus system, provkör ikväll.:banana
Det som är fördelen (förutom att det är snyggt) är att det ingår 2 st olika db killers vilket gör att du kan styra ljudnivån rätt bra.

Har just monterat ett remus system, provkör ikväll.:banana
Det som är fördelen (förutom att det är snyggt) är att det ingår 2 st olika db killers vilket gör att du kan styra ljudnivån rätt bra.

Vi förväntar oss en provkörningsrapport med jämförelse av de olika dämpningsnivåerna i relation till original.

Då var man äntligen ägare till sin första hoj! Blev en Street Triple R -10 med bland annat Arrow 3-2. Bara att hoppas att den klarar besiktningen nu med aktuellt system. :tummenupp

sɐəɹpuɐ;5978023 skrev:
Vi förväntar oss en provkörningsrapport med jämförelse av de olika dämpningsnivåerna i relation till original.

Är väl inte klar med min bedömning av de olika ljudnivåerna då jag enbart provkört utan db killer.
Men, på tomgång så märker man mellan road baffle vs race baffle inte så mycket men däremot utan baffle så blir ljudet både högre samt markant mycket dovare:),

När man kör utan baffle så låter ljudet väldigt maffigt men också så pass att folk kollar efter en, kul ett par dagar men kanske tröttsamt i längden.
Hojen är nu inlämnad för om mappning mm.

Är väl inte klar med min bedömning av de olika ljudnivåerna då jag enbart provkört utan db killer.
Men, på tomgång så märker man mellan road baffle vs race baffle inte så mycket men däremot utan baffle så blir ljudet både högre samt markant mycket dovare:),

När man kör utan baffle så låter ljudet väldigt maffigt men också så pass att folk kollar efter en, kul ett par dagar men kanske tröttsamt i längden.
Hojen är nu inlämnad för om mappning mm.

Var lämnade du in den och till vilken kostnad? Jag är i behov av dylik operation, därav frågan.

Var lämnade du in den och till vilken kostnad? Jag är i behov av dylik operation, därav frågan.

Mappning kanske var ett felaktigt ord men då jag har en -13 årsmodell så är ECU låst och det enda som
(förnärvarande) kan "mappas" är att man kan antigen köra på original mappen eller så kan man byta till Arrow mappen som då fungerar till samtliga slip ons på marknaden.
= Arrow mappen laddas ner i min hoj.

Idag har jag bytt ut de fula stålplåtshälstöden mot dito i kolfiber från Carbon4U.

Valde matt finish:

Väger lite också :):

Före:

Efter:

Titta så mycket vikt jag sparat bara på en! Nu kan man åka obajsad utan att oroa sig ju:

Mappning kanske var ett felaktigt ord men då jag har en -13 årsmodell så är ECU låst och det enda som
(förnärvarande) kan "mappas" är att man kan antigen köra på original mappen eller så kan man byta till Arrow mappen som då fungerar till samtliga slip ons på marknaden.
= Arrow mappen laddas ner i min hoj.

Man kan ju också köpa en Powercommander och mappa bäst man vill, men då blir det ju mer pengar. Det hade varit guld om någon knäckt ECU:n, hade älskat att kunna mixtra själv med TuneECU.

Då jag är väldigt inne på en str-13 vilka tillbehör är värt att satsa på? min första tanke var Fly screen, tail tidy, krasch puckar/skydd. önskar så klart ett slipon men får se hur budgeten ser ut, är det någon som har eller hört GPR röret? det var betydligt billigare än arow.

Last edited:
Då jag är väldigt inne på en str-13 vilka tillbehöv är värt att satsa på först min tanke var Fly screen, tail tidy, krasch puckar/skydd.

Det låter väl vettigt. Jag har inte provat utan flyscreen men med den monterad upplever jag att det tar bort mycket av trycket mot kroppen men lämnar luften runt hjälmen opåverkad. Det är bra eftersom åtminstone min hjälm blir mycket tystare i icketurbulent luft. Tailtidyn gör mycket för utseendet, jag har Evotech som jag gärna rekommenderar. Passa på att beställa bobiner samtidigt. Ovärderligt när man ska olja kedjan.

Jag har bellypan och jag tycker att det gör en del för utseendet men den blir snabbt smutsig om man har en vit motorcykel.

Överväg generatorkåpa, den är det första som tar i om man tappar hojen.

Det senaste och ett av de bästa tillbehören hittills är förresten värmehandtag. Perfekt för oss som gärna kör även när vädret inte är idealiskt.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla