Triumph Street Triple-tråden

Två skruvar på själva kåporna, sedan två små plastrackare på insidan vid kylaren. Den röda biten är instucken vid motorn. Du ser det lätt om du bara tar en titt!

Det föll på en saknad T50 torxbit vilket gjorde att jag inte kunde plocka bort skyddet utanför den röda kåpan. Det får bli någon annan dag.
 
sɐəɹpuɐ;5969520 skrev:
Din MC i Bredden tog 3000 för 80-milaservice av en hoj de nyss sålt ny till mig. Fånigt dyrt, där köper jag inte nästa motorcykel.

Åh faan, 3000 kr låter lite i överkant? Får prova Länna då.
Lämnade in min 640 till MÖR i Södertälje på 1000-milaservice för några år sen och den funkade helt normalt när jag lämnade in den. Hade bara hört gott om de och då fanns det ingen annan KTM-service här i stan.
Hämtar ut den nån minut innan de stänger och märker direkt när jag kommer ut på motorvägen att den svarar bara upp till halv gas och sen bluddrar. Så illa så att det är helt omöjligt att missa om man testar hojen.
Kontaktar de dagen efter och de säger att jag får komma förbi. Åker samma dag på semester och är tillbaka på MÖR 2 veckor senare. Efter genomgång säger de att förgasaren var igensotad men att de har fixat. Det ville de ha 1000 kr för utöver de 4000 kr jag redan betalat för servicen. Jag hävdar att hojen funkade när jag lämnade in den och de hävdar att de inte har rört förgasaren under service.
Fick ner priset till 500 kr men förlorade samtidigt förtroendet helt för MÖR. Om nu hojen var i sånt dåligt skick när jag lämnade in den så borde de ha märkt det om de verkligen hade testkört hojen efter service och isåfall sagt till mig.
Eller så hade de en dålig dag bara.....
 
Efter några år som hojlös då någon klåfingrig lade beslag på min KTM 640 har jag nu fått span på en Street Triple som väckte min lust. Den närmar sig dock 2000 mil och då är det väl dags för stor service?
Någon som har nåt tips på vad jag bör kolla närmare på när jag spanar in den? Vad kan en service kosta och vilken verkstad bör man vända sig till i sthlms-området?
Vet inte vilken årsmodell du har men fram till 2010 eller om det var 2011 så var det trassel med laddningregulatorn. Den byts på goodwill garanti så se till att den blir bytt om det inte redan är gjort.

Jag har en -09'a som jag gjorde 2000 mila på i hösta. Kommer inte riktigt ihåg vad det kostade men de bytte i.a.f. kamkjedjesträckare för det är tydligen ockse en svag punkt på de tidigare årsmodellerna.
 
Då är även jag en Street Triple ägare! Mycket läsning att ta ikapp här ser jag. Hoppas jag har investerat i en något så problemfri hoj. Kör försiktigt där ute! :tummenupp
 
Sådär då har jag monterat mina värmehandtag. Var enkelt men pilligt med kablarna framförallt vid styrkronan. Men efter lite snygg kabeldragning och omdragning så blev det bra.
Triumphs har tänkt till, med färdig plats för reläet och kablage snyggt framdraget.
Nu blir det varma tassar!

Pilligt är ordet. Och så är det förbluffande hur de lyckas blanda fantastiskt smarta lösningar med sådana som är rent korkade. Provturen med varma händer får bli i morgon, nu är det för sent.
 
Sådär, då har man en -09 ståendes hemma nu. Nu blev våren plötsligt väldigt efterlängtad.... =)
 
Sådär, då har man en -09 ståendes hemma nu. Nu blev våren plötsligt väldigt efterlängtad.... =)

Grattis!

Men varför vänta? Jag körde både i lördags och i söndags och kommer just hem från en fyramils omväg från jobbet (det är bara två kilometer dit så det blir ofta omvägar).
 
Jag kanske är Kerstin men jag tyckte inte det var avslappnat att köra hem den igår kväll när det var nära nollgradigt..... :gnissla
 
Är det någon som har vet hur man lättast kopplar p-lamporna fram så att man kan köra med bara dom på när man vill? Finns ju plats för någon slags brytare på vänster sida ovanför blinkers knappen.
 
Vart införskaffades dom/ kostar ?
Mekonomen, kostade 150 spänn styck. De var beställningsvara men eftersom de fanns på centrallagret hade de lamporna hemma dagen efter att jag kontaktade dem.

Se till att inte få Night Breaker förresten. Jag har läst lite om folk som haft problem med att de går sönder ofta och det kan förmodligen ha att göra med att de inte är anpassade för motorcykel. Night Racer är mer vibrationståliga. Dessutom är de förpackade i små MC-hjälmar som man kan ha för att ta med de gamla lamporna som reserv om man ska på långtur.

Ub154ba.jpg
 
sɐəɹpuɐ;5974605 skrev:
Mekonomen, kostade 150 spänn styck. De var beställningsvara men eftersom de fanns på centrallagret hade de lamporna hemma dagen efter att jag kontaktade dem.

Se till att inte få Night Breaker förresten. Jag har läst lite om folk som haft problem med att de går sönder ofta och det kan förmodligen ha att göra med att de inte är anpassade för motorcykel. Night Racer är mer vibrationståliga. Dessutom är de förpackade i små MC-hjälmar som man kan ha för att ta med de gamla lamporna som reserv om man ska på långtur.

Ub154ba.jpg

Tackar, bara förvaringslådorna till lamporna gör att jag måste köpa dom :3freak
 
Är det någon som har vet hur man lättast kopplar p-lamporna fram så att man kan köra med bara dom på när man vill? Finns ju plats för någon slags brytare på vänster sida ovanför blinkers knappen.

Brytarutrymmet där är för chokereglage. Antar att Triumph behöver bli av med lagret eller att det finns någon marknad där det säljs förknasarhojar fortfarande.
 
sɐəɹpuɐ;5974438 skrev:
Uppgraderade nyss till ett par Osram Night Racer Plus H4 och kunde inte låta bli en liten provtur. Ljuset på våra motorcyklar är rätt bra som standard men det här var en ordentlig förbättring.

http://www.osram.se/osram_se/produk...r-foer-motorcyklar/night-racer-plus/index.jsp

Tycker ljuset i Street Triplen är awesome standard, antagligen mest pga att det är två H4or, brukar ju bara vara en.

Blev det avsevärt bättre med Osram? Har Night Breaker i hobbybilen och de är väldigt bra.
 
Tycker ljuset i Street Triplen är awesome standard, antagligen mest pga att det är två H4or, brukar ju bara vara en.

Blev det avsevärt bättre med Osram? Har Night Breaker i hobbybilen och de är väldigt bra.

Ja, de känns avsevärt bättre. Ljuset är mycket vitare vilket möjligen gör att skillnaden känns större än den är, men det är ingen tvekan om att det är en tydlig förbättring.
 
Fick hem evotech tail tidy idag, riktigt bra kvalitet som det verkar. Skall bara få hem bettan så blir det montering, kanske blir en bild eller två, glad att jag inte tog en snikversion :)

Undrar också om någon slängt på evotechs handtag för broms och koppling och kan ge lite feedback på installation/funktion?

Är det någon som kan tipsa om bra slip-on (läs snygg och inte för högljud) till 2013 eller rent av vill bli av med?

Blev mycket frågor detta men någon måste ju hålla fanan högt
 
Är det någon som kan tipsa om bra slip-on (läs snygg och inte för högljud) till 2013 eller rent av vill bli av med?

Jag är också lite intresserad. Det finns ju flera som är snygga, till exempel Competition Werkes och alla modeller från SC-Project. De här verkar tyvärr alla vara rätt högljudda också med dbkiller och jag är inte beredd att börja använda öronproppar i hjälmen när jag ska åka lite längre. Min hjälm är så tyst att jag klarar mig utan också i hastigheter där frånvaron av kåpa gör att det blir för obekvämt att åka längre stunder.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top